Електромобілі стануть популярні через три роки


Електромобілі не користуються особливою популярністю навіть у свідомих громадян налаштованих на екологію країн Старого Світу. Можливо, все трепетно ​​відносяться до навколишнього середовища жителі планети Земля і пересіли б на такі машини, якби у тих було хоч на пару мінусів менше.
Як і раніше викликають сумніви заводи, що виробляють літій-іонні батареї для силових установок електромобілів – вони завдають природі чи не найбільше шкоди, ніж двигуни внутрішнього згоряння. Однак на виході електрокари дійсно значно «чистіше». Уряди всіх цивілізованих країн готові позбавити покупців електромобілів від різних локальних податків і поборів за викид шкідливих речовин в атмосферу. Однак споживач не готовий придбати набір проблем: машину не скрізь можна зарядити, на зарядку потрібно багато часу, у неї обмежений запас ходу … А головне – ціна, як правило, раз на два перевищує вартість бензинового аналога.
Електромобілі стануть популярні через три роки
Електромобілі не користуються особливою популярністю навіть у свідомих громадян налаштованих на екологію країн Старого Світу. Можливо, все трепетно ​​відносяться до навколишнього середовища жителі планети Земля і пересіли б на такі машини, якби у тих було хоч на пару мінусів менше.
Як і раніше викликають сумніви заводи, що виробляють літій-іонні батареї для силових установок електромобілів – вони завдають природі чи не найбільше шкоди, ніж двигуни внутрішнього згоряння. Однак на виході електрокари дійсно значно «чистіше». Уряди всіх цивілізованих країн готові позбавити покупців електромобілів від різних локальних податків і поборів за викид шкідливих речовин в атмосферу. Однак споживач не готовий придбати набір проблем: машину не скрізь можна зарядити, на зарядку потрібно багато часу, у неї обмежений запас ходу … А головне – ціна, як правило, раз на два перевищує вартість бензинового аналога.


Останнім часом розвинені країни впевнено обіцяють створити в найближчому майбутньому інфраструктуру для зарядки електромобілів. А виробники в свою чергу намагаються розробити системи швидкої підзарядки акумуляторів. Щоб зарядити батарею електромобіля на 100%, потрібно в середньому 8:00, проте підзарядка на 80% займає близько 20 хвилин. Правда, зупинятися для цього доведеться кожні 100-120 км. Не вражає.
Допомогти популяризації електричного авто може хіба що низька ціна. В такому разі його будуть купувати в якості другої / третьої машини виключно для нетривалих поїздок. Поки ціни на електромобілі залишають бажати кращого, проте вже незабаром ситуація може змінитися.
Консалтингове агентство McKinsey провело дослідження, яке виявило, що в найближче десятиліття вартість головного «органу» електричного авто – літієво-іонної батареї – знизиться у декілька разів. За даними агентства, так звана оптимальна вартість батареї скоротиться з нинішніх 500-600 доларів за 1 кіловат-годину до 200 доларів до 2020 року і до 160 доларів до 2025 року.
Візьмемо, наприклад, єдиний продається офіційно в Росії електромобіль Mitsubishi i-MiEV. Ємність його батареї становить 16 кВт-год. Таким чином, виходить, що одна тільки його батарея обійшлася виробнику в 8000 доларів. А через 12-13 років вона коштуватиме 2560 доларів, без урахування інфляції.
У звіті McKinsey говориться, що компаніям вдасться скоротити витрати на виробництво акумуляторів на 30% вже до 2015 року. Домогтися такого показника дозволить модернізація виробництва, стандартизація обладнання та збільшення обсягів виробництва. В результаті при тих же витратах заводи в 2015 році будуть випускати більше літієво-іонних батарей, ніж вони випускали в 2011 році.
Здешевлення виробництва батарей не тільки зробить електромобілі більш доступними для споживача, а й стимулює розвиток інших технологій, у тому числі дводискові трансмісій і систем зміни фаз газорозподілу, заявив співавтор дослідження Джон Ньюман. За його словами, індустрія електромобілів зараз переживає ті ж етапи становлення, що і будь-яка інша розвивається промисловість.

За прогнозами Дж. Ньюмана, спочатку попит на машини з електродвигунами буде невеликим, проте після здешевлення батарей такі автомобілі стануть популярні. Також він зазначив, що для того, щоб залучити покупців до електромобілів, необхідно, щоб вони вражали споживача, наприклад, із зовнішнім виглядом або швидким прискоренням.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close