На дорогах Росії творяться безпрецедентні речі


Кількість аварій, в тому числі зі смертельним результатом, в Росії залишається гнітюче високим. У 2011 році було зареєстровано 200 000 дорожньо-транспортних пригод, майже 28 000 чоловік загинуло. Прем\’єр-міністр РФ Дмитро Медведєв назвав цей показник \”безпрецедентним», а цифри «дуже поганими». Важко посперечатися. Після посилення штрафів ГИБДД традиційно бадьоро рапортує про поліпшення дорожньої ситуації в країні, але виходить, що ефект виявляється недовговічним.
На дорогах Росії творяться безпрецедентні речі

Саме помітне підвищення штрафів за останні кілька років відбулося в 2007 році. Нові, більш жорстокі санкції за різні порушення правил дорожнього руху почали діяти з серпня 2007 року і з січня 2008 року:
за керування автомобілем водієм, позбавленим прав – з 1000-1500 до 5000 рублів, арешт на 15 діб;
за керуванням автомобілем без прав – з 700-1000 до 2500 рублів;
передача керування автомобілем особі без прав – з 300-800 до 2500 рублів;
перевищення швидкості більш ніж на 60 км / год – з 300-500 до 2000-2500 рублів, або позбавлення на 4-6 місяців;
за перевищення на 40-60 км / год – з 200-300 до 1000-1500 рублів;
за перевищення на 20-40 км / год – з 100-200 до 300 рублів;
за перевищення на 10-20 км / ч – 100 грн;
за проїзд на червоне світло – з 100 до 700 рублів;

виїзд на зустрічну смугу – позбавлення прав на 4-6 місяці, раніше – позбавлення на 2-4 місяці або штраф 300-500 рублів;
за їзду по тротуару – з 100 до 2000 рублів;
за розмову по мобільному телефону за кермом без пристрою hands-free – 300 рублів.
Здавалося б, високі штрафи налякали водіїв – самі автомобілісти відзначали, що їздити стало спокійніше, набагато рідше стали проїжджати на червоний сигнал світлофора, їхати по зустрічній, менше перевищувати швидкість. Ременями безпеки, якими до цього часу більшість водіїв нехтували, стали користуватися майже все.
ГИБДД в свою чергу з гордістю звітувала про зниження аварійності. За статистикою даішників, кількість непристебнуті скоротилося в 4 рази. Кількість окремих видів ДТП знизилося в 1,2-2 рази. Як доповідав тоді заступник начальника Департаменту забезпечення безпеки дорожнього руху МВС Росії Володимир Кузин, загальна кількість ДТП за п\’ять місяців 2010 року порівняно з аналогічним періодом 2009 року знизилося на 3,9% і склало 63 554 випадку. При цьому число загиблих знизилося на 15,1% і склало 7350 чоловік, а число поранених знизилося на 3,5% і склало 79 758 чоловік. У 2009 році в порівнянні з 2008 роком загальна кількість ДТП знизилася на 6,7% – до 203 618 випадків, в 2008 році зниження в порівнянні з 2007 роком склало 6,6%. Число ДТП у січні-травні 2010 року, відбулися через порушення правил водіями в стані алкогольного сп\’яніння, знизилося на 11,2% і склало 3315, число ДТП через перевищення швидкості знизилося на 25,8% і склало 895, а число ДТП через виїзд на смугу зустрічного руху знизилося на 8,2% і склало 4696.
Однак тривало все недовго: в 2011 році кількість ДТП зі смертельним результатом збільшилася. У порівнянні з 2010 роком смертність в аваріях зросла на 5,2%, кількість травм збільшилася на 0,5%, а аварії стали відбуватися на 0,2% частіше. Регулярно можна бачити проскакують на заборонний сигнал світлофора, перевищення швидкості також залишається повсякденним явищем. Як зазначив свого часу депутат Держдуми Олександр Гуров, на ситуацію на дорогах впливає такий фактор «знижений поріг небезпеки як національна риса росіян». Більш високі штрафи працюють недовго – поки здаються новими й надто серйозними, а потім водії до них звикають. Значить, жорсткість покарання не вирішують проблеми з аварійністю. Як неодноразово висловлювалися експерти, допомогти може тільки постійна пропаганда безпеки дорожнього руху, інформаційний фон, загальне правильне ставлення до поведінки на дорозі, зразкову поведінку можновладців. Звикли ж люди пристібатися і пропускати пішоходів, хоча на ці порушення інспектори вже практично перестали звертати увагу.
До речі, Дмитро Медведєв на засіданні уряду не сказав нічого нового. Прем\’єр перерахував очевидні заходи: «Треба не тільки змінити якість будівництва доріг, модернізувати інфраструктуру і використовувати високі технології, природно, розвивати систему медичної допомоги, в тому числі і медичної допомоги, яка виявляється в межах так званого« золотого часу »». Ось тільки йдеться про це далеко не вперше.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close