Для водіїв придумали черговий податок


Нікому не подобається платити податки. Особливо обурює, коли після скасування однієї мзди раптом без видимих ​​на те причин з\’являється інша. Здавалося б, Росія вступає до СОТ, і митні мита на ввезені автомобілі знижуються. Але тепер доведеться платити утилізаційний збір – як за імпортовані автомобілі, так і за ті, що виробляються в РФ. Експерти вважають, що новий податок несправедливий, природі не допоможе і з\’явився лише з бажання держави компенсувати втрати від зниження мит.
В даний час ввізне мито на автомобілі становлять 30% вартості – за машини у віці до 3 років. П\’ятирічні автомобілі додають «в ціні» після перетину кордону 35%. Зі вступом до СОТ мита повинні знизитися з 30% до 25, а потім і до 15-10%, внаслідок чого машини подешевшають. Однак не для кінцевого споживача. Тому що замість мит доведеться платити утилізаційний збір.
Для водіїв придумали черговий податок
Нікому не подобається платити податки. Особливо обурює, коли після скасування однієї мзди раптом без видимих ​​на те причин з\’являється інша. Здавалося б, Росія вступає до СОТ, і митні мита на ввезені автомобілі знижуються. Але тепер доведеться платити утилізаційний збір – як за імпортовані автомобілі, так і за ті, що виробляються в РФ. Експерти вважають, що новий податок несправедливий, природі не допоможе і з\’явився лише з бажання держави компенсувати втрати від зниження мит.
В даний час ввізне мито на автомобілі становлять 30% вартості – за машини у віці до 3 років. П\’ятирічні автомобілі додають «в ціні» після перетину кордону 35%. Зі вступом до СОТ мита повинні знизитися з 30% до 25, а потім і до 15-10%, внаслідок чого машини подешевшають. Однак не для кінцевого споживача. Тому що замість мит доведеться платити утилізаційний збір.

Збори будуть стягуватися з 1 вересня 2012 р. (саме в цей день закон вступає в силу) і поширюються як на старі і нові автомобілі, ввезені до Росії, так і на ті, що виробляються на її території. Тобто при придбанні автомобіля потрібно заздалегідь оплачувати його майбутню утилізацію. Важливий момент – дія закону не поширюється на транспортні засоби, ПТС на які видані до 1 вересня.
Депутати Держдуми, що прийняли законопроект в остаточному читанні, стверджують, що фінансове навантаження повністю ляже на виробників та імпортерів, виключаючи ввезення одиничного транспортного засобу, за яке на кордоні буде доплачувати фізична особа. Але утилізаційний збір виробники включать у вартість автомобіля, а значить, ціни на автомобілі відразу піднімуться.

Введення утилізаційного збору влади виправдовують бажанням захистити внутрішній ринок і зберегти робочі місця на російських заводах. Після зниження мит імпортовані автомобілі подешевшали б, віднявши значну частину покупців у вітчизняних виробників. Але на ділі утилізаційний збір – нова неподаткова стаття доходу для федерального бюджету. Як вважає оглядач Business-FM Георгій Хачатуров, держава просто хоче компенсувати втрати від зниження мит, і не вірить в турботу про екологію.
«Утилізаційні збір вже включений у вартість автомобілів, які виробляються в Європі. При цьому в країнах ЄС досить утилізаційних потужностей, щоб дійсно знижувати втрати від переробляються машин для екології. Виходить, що купуючи автомобіль, випущений в Європі, ми за замовчуванням цей збір платимо, він вже включений в ціну. Значить, несправедливо платити ще один при ввезенні автомобіля до Росії. Тим більше що в Росії немає достатніх потужностей для утилізації автомобілів. Я вважаю, що введенням утилізаційного збору держава просто хоче компенсувати зниження мит, не хоче втрачати цю статтю доходу для скарбниці. А вдарить насамперед по кінцевому споживачеві, адже машини подорожчають », – повідомив Хачатуров AutoNews.ru.
«Мито на перший час знизять незначно – усього на 5%, так що помітного здешевлення наших машин не відбудеться. Тим більше що ходять чутки про введення податку на розкіш, так що ці протилежні коливаннях в цінах на люксові автомобілі будуть один одного компенсувати. Якщо введуть утилізаційний збір, то, дійсно, машини подорожчають, але значить, зростуть ціни й у конкурентів », – нагадує, в свою чергу представник російського офісу Aston Martin.
Законопроект закладає основні принципи, а конкретні розміри збору буде визначати уряд Росії. За попередніми підрахунками Мінпромторгу і Мінекономрозвитку, базова ставка за новий легковий автомобіль може скласти 20 000 – 45 000 рублів, за вантажну – від 150 000 до 400 000 рублів.
Коефіцієнт утилізаційної трудомісткості легкових автомобілів масою менше трьох тонн:
– Об\’єм двигуна до 1,3 літра – 0,5 (за попередніми підрахунками, 10 000 рублів)
– Обсяг двигуна від 1,5 до 1,8 літра – 1 (20000 – 45000 рублів)
– Обсяг двигуна понад 3,5 літрів – 3,5-3,6 (70000 – 160 000 рублів)
Для старих машин коефіцієнт буде вище приблизно в чотири рази. Тобто мінімальний збір становитиме 40 000 рублів.
Візьмемо для прикладу випускається в Росії седан із двигуном 1,6 літра вартістю близько 550 000 рублів. Після включення у вартість утилізаційного збору ціна на машину зросте до 600 000 рублів. Поки представники автомобільних компаній в Росії ці підрахунки не підтвердили.
Другий приклад – стара машина, імпортована з Європи. Машина до трьох років з двигуном більше 3 літрів – до її вартості на кордоні треба буде додати 140 000 – 300 000 рублів. Чим не мита?

Втім, частина автовиробників, що мають заводи на території Росії, звільнять від збору, якщо вони гарантують подальшу утилізацію своєї продукції. Підприємств з утилізації в РФ дійсно недостатньо. Не треба буде платити утилізаційний збір за раритети старше 30 років. Звільняються від мзди автомобілі, ввезені з території держав – членів Митного союзу (Білорусь, Казахстан) і транспортні засоби, поміщені під митну процедуру у вільній зоні на території Калінінградської ОЕЗ до 1 квітня 2016 року.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close