Таксі Луганська: кому і за що ми платимо?


90% таксистів міста – нелегали, а оплата за \”простий\” і \”посадку\” – незаконні. Ринок таксі в Луганську величезний і працюють візниками всі кому не лінь: і легальні таксисти на службі компаній і нелегали – під \”чорним прапором\”. Як розпізнати правильне таксі і що робити, якщо вас \”бомбанулі\”, ми дізнавалися у заступника голови Луганського обласного відділення профспілки таксистів Ірини Радченко.
 
У Луганську, втім як і в інших містах країни, на ринку таксі царює повна анархія. Існує десяток офіційно зареєстрованих компаній, які надають послуги візництва, але ніхто не знає скільки насправді машин \”бомбить\” на дорогах Луганська, і вже тим більше легально.
Таксі Луганська: кому і за що ми платимо?
90% таксистів міста – нелегали, а оплата за \”простий\” і \”посадку\” – незаконні. Ринок таксі в Луганську величезний і працюють візниками всі кому не лінь: і легальні таксисти на службі компаній і нелегали – під \”чорним прапором\”. Як розпізнати правильне таксі і що робити, якщо вас \”бомбанулі\”, ми дізнавалися у заступника голови Луганського обласного відділення профспілки таксистів Ірини Радченко.
 
У Луганську, втім як і в інших містах країни, на ринку таксі царює повна анархія. Існує десяток офіційно зареєстрованих компаній, які надають послуги візництва, але ніхто не знає скільки насправді машин \”бомбить\” на дорогах Луганська, і вже тим більше легально.
 
Що ж собою являє законне таксі?
 
Відповідно до Закону України \”Про автомобільний транспорт\”: таксі – це легковий автомобіль, обладнаний розпізнавальним ліхтарем з шашечками на даху, діючим таксометром, і який має нанесені шашечки на дверцятах.
 
– У легального таксиста обов\’язково повинна бути ліцензійна картка, що підтверджує його право на надання такого роду послуг. А шашечки і таксометр можуть бути і у звичайного \”бомбили\”, – розповідає Ірина Леонідівна.
 
\”Бомбили\” – ті, хто таксі, як кажуть в народі \”з руки\”. Ірина каже, що після кризи, коли багато луганчани втратили основну роботу, їх число зросло в рази. За її словами, в Луганську сьогодні майже 90 відсотків таксистів – це нелегали. Навіть ті, хто працює на компанії, більшість не має ліцензій. А ті хто має – все одно працює напівлегально.
 
– Справа в тому, що ліцензію видає Головне автотранспортне управління, а їх реєстр ніяк не пов\’язаний з реєстром податкової інспекції. Людина отримує в теруправлінні ліцензійну картку і ніби як працює легально, але податки при цьому не платить, – пояснює Ірина Радченко. – Так що можна сказати, що в Луганську практично немає по-справжньому легальних таксистів.
 
– Ситуація зараз така, що нелегал – не скромно підробляє і боїться покарання осіб, а таксист, відчуває себе безкарним господарем хлібних місць. І винні в цьому ні я, ні інші водії, а винна система, яка припускає такий стан справ, – вважає один з водіїв.
 
Звідси і всі проблеми …
 
Конфліктні ситуації: що робити?
 
Знайомі ситуації: викликав таксі, передзвонили через 15 хвилин і сказали, що машин немає, або машина приїхала із запізненням на 10 хвилин … Думаємо, з ними стикалися всі луганчани і всіх цікавить питання: як можна впливати і що робити в таких випадках?
Впливати – ніяк. Законодавчо у нас не врегульовано ні час подачі машини, ні якість обслуговування, ні тарифи …
 
Але при цьому і немає такої законної послуги як \”посадка пасажира\”, за яку наші таксисти вимагають оплату. Ні в офіційних документах і послуги \”простий\” – коли таксист чекає пасажира. Хоча луганські таксисти не гидують брати і за це додаткову плату.
 
Запам\’ятайте: договір перевезення пасажирів на таксі набирає чинності з моменту посадки пасажира і діє до моменту його висадки в пункті призначення.
 
У разі конфлікту з таксистом ви можете звернутися зі скаргою в Главноее управління автотрансінспекції в Луганській області, фахівці якого стежать за всім ліцензійним транспортом. (В заяві обов\’язково треба вказувати номер машини, тому не забудьте записати). Легального таксиста за грубі порушення можуть позбавити ліцензії. З нелегалами складніше – на них управи немає.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close