10 причин, чому не працюють нові штрафи


З дня введення нових штрафів пройшло вже більше тижня. Якщо 1 липня налякані водії смиренно визнавали право громадського транспорту користуватися виділеною смугою, знімали тонування на першу вимогу (деякі так просто ногою скла вибивали), не паркувалися в недозволених місцях і взагалі представляли собою зразок цивілізованого європейського громадянина, то тепер ситуація стрімко повертається в звичне для Росії русло. Втім, це не дивно. Ми знайшли 10 причин того, чому нові штрафи не злякали водіїв і не вирішили левової частини проблем на наших дорогах.10 причин, чому не працюють нові штрафи

Причина перша: романтика порушень
Порушували, порушуємо і будемо порушувати! Упертість більшої частини водіїв не піддається поясненню: на роботу не спізнюємося, грошей зайвих ні, але це нас не зупинить. У країні, де шансон перетворився в пісні про в\’язниці і злодіїв, а кожен другий татуйований, людина не може пояснити значення малюнка, що покриває його тіло, порушення правил дорожнього руху, можливо, дозволяють відчути себе «реальним» бандитом. Відмовлятися від такої псевдоворовскої романтики, лякаючись гіпотетичного штрафу, люди не готові.
Причина друга: заздрість
Середньостатистичний російський водій навіть мріяти не може про те, що коли-небудь зможе наблизитися за рівнем життя до влади . Але солодке життя манить. Мигалки, звільнені спеціально для тебе смуги, великі гроші – це недосяжно, але можна ж повторювати хоч якісь вчинки цих людей, стаючи таким чином хоч на міліметр, але ближче до них. Підсвідомо керуючись такими міркуваннями, частина водіїв порушує ПДР, незважаючи ні на які штрафи.
Причина третя: відсутність парковок
Високі штрафи за парковку в недозволеному місці ніяк не вирішують проблему того, що водіям просто ніде залишати машини. У Москві, наприклад, за попередньою інформацією, на 4,5 млн автомобілів припадає лише 1 млн легальних паркувальних місць. Навіть самий свідомий громадянин, приїхавши на своєму автомобілі на важливу зустріч і витративши 30-40 хвилин на пошук правильного місця, за яке він готовий заплатити, плюне на все і кине машину, як тільки побачить вільний простір. Та й ціни на платних стоянках часом такі, що люди вважають за краще ризикнути і нарватися на штраф, але не віддавати свої гроші за голий шматок землі, який хтось вчасно привласнив собі.
Причина четверта: невірна будівельна політика
Дуже тісно пов\’язана з попередньою причина. Побудувати нові стоянки не так просто. У своєму інтерв\’ю кореспонденту proftaxi.org.ua перший заступник голови комітету Держдуми з конституційного законодавства і держбудівництва, лідер громадської організації автомобілістів «Свобода вибору», депутат від «Єдиної Росії» В\’ячеслав Іванович Лисаков зазначив, що справи на дорогах налагодити дуже складно, адже останні 20 років в місті тільки й думали про те, як більше побудувати. В результаті були зайняті всі площі, зарезервовані в тому числі і під паркінги. Поки питання з площами не вирішено – люди будуть паркуватися де попало.
Причина п\’ята: громадський транспорт
Здавалося б, ну, ніде паркуватися – можна ж поїхати на громадському транспорті. Зручно, комфортно, швидко. Одна біда – всі ці описи не про наші метро / трамваї / тролейбуси / автобуси. Взимку тут холодно, влітку – дихати нічим. У годину пік транспорт забивається під зав\’язку, кругом агресія та інші не найприємніші атрибути подорожі. Це в Лондоні, наприклад, можна взяти квиток у перший клас навіть на метро. У нас же соціальний поділ вважається неправильним: всі повинні їздити в однакових умовах. Все б нічого, якби умови ці були хорошими. На даний момент ситуація така, що все більше людей упевнені, що ніякі штрафи і зростання вартості палива не змусять їх пересісти на громадський транспорт, нехай він дійсно став швидше (спасибі виділених смугах). Щоб велика частина водіїв початку всерйоз розглядати, наприклад, метро в якості альтернативи власного автомобіля, там має стати набагато комфортніше.
Причина шоста: безкарність
Ще давно, коли в Росії тільки встановили перші камери, один знайомий співробітник ГИБДД розповідав, що «листи щастя» щомісяця отримують близько тисячі водіїв з кожного округу. Саме на стільки марок вистачає грошей, які виділяють в кожному відділенні ГИБДД. Не впевнений у правдивості історії, але серед моїх знайомих квитанції з фото отримували лічені одиниці. Знають про це практично всі водії. Маючи великі шанси уникнути покарання, люди не бояться порушувати правила прямо перед камерами. Тут, правда, ситуація може змінитися найближчим часом. Днями з\’явилася інформація про те, що столична мерія готова витратити майже 820 млн рублів на розсилку штрафів. Це в 25 разів більше, ніж у першому півріччі 2012. Після того як кожен водій отримає 5-6 штрафів за кілька місяців, менталітет, що змушує не порушувати, тільки якщо в полі видимості знаходиться інспектор ГИБДД, можливо, зміниться.
Причина сьома: іноземні номери
Власникам автомобілів з іноземними номерами (білоруськими, українськими і т.д.) так і зовсім боятися нічого. Крім інспектора, з яким, як вважається, завжди можна домовитися, ніхто за порушення не покарає. Швидше за все, камери в Росії в принципі не налаштовані ні на один формат номерів, крім вітчизняного. Навіть якщо це не так, куди відправляти повідомлення і квитанцію – незрозуміло. Здавалося б, випадок надто приватний, однак якщо ви звернете увагу на кількість автомобілів з білоруськими, молдавськими або українськими номерами, то зрозумієте, що це пристойна частина від загальної кількості машин.
Причина восьма: недовіра до влади
Зміцненню віри в турботу влади про громадян Росії нові штрафи послужать навряд чи. Люди в більшості своїй як думали, що держава за всяку ціну намагається витрусити з них гроші, так і продовжують думати. Відповідно, підвищення штрафів громадянами не сприймається як крок до вирішення питання пробок. А якщо так, то і вести себе по-іншому не потрібно, благо покарання можна уникнути (див. причини вище).
Причина дев\’ята: менталітет
«Стукати» – погано. Ця істина сидить всередині будь-якої людини, що виріс за межами Бульварного кільця, та й у тих, хто провів дитинство і юність всередині нього. Це європейці готові трохи що подзвонити в поліцію і розповісти про те, що їх сусід припаркувався на галявині, або про підозрілий автомобіль, який щойно обігнав когось по зустрічній смузі. Для наших громадян така поведінка – «западло». Пояснити російському громадянинові, що повідомивши, припустимо, про п\’яного водія, він може врятувати комусь життя – практично неможливо. А ось координатор руху «Сині відерця» Петро Шкуматов, наприклад, вважає, що створення для водіїв зручного сервісу, через який вони могли повідомляти про порушення і викладати записи зі своїх відеореєстраторів, – один з головних кроків для того, щоб ситуація на наших дорогах стала прийнятною.
Причина десята: тонування – сила!
З парковками і виділеними смугами розібралися. Проте є ще одне порушення – тоновані передні стекла. Більш того, саме цей пункт викликав найбільше невдоволення водіїв. Російський людина настільки звик, що машина з прозорими стеклами – це «акваріум», що я сам бачив, як дорослий мужик знімав тонування з вікон зі сльозами на очах. Він, втім, все ж підкорився вимозі закону. Багато ж воліють проїжджати пости з відкритими вікнами або, того хлеще, встановлювати в свій автомобіль подвійне скло. Одні затоновані, інші – ні. Заради інтересу забийте такий запит в будь-який пошуковик: мало того, що пропозицій подібного роду море, так ще на кожному другому форумі люди обговорюють, як зробити це самостійно. Причому мова йде не тільки про продукцію компанії АвтоВАЗ, а й про значно більш дорогих автомобілях, наприклад, Volkswagen Touareg.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close