Американський автопром б\’ється об китайську стіну


Влада США звернулися до СОТ з вимогою скасувати антидемпінгові компенсуючі мита, які ввів Китай на імпорт американських автомобілів. «Ми отримали офіційний лист від США, і організація зобов\’язана розглянути його протягом 60 днів», – заявив прес-секретар СОТ Кіт Роквелл.
Заборонні мита на імпортовані з США машини строком на 2 роки були прийняті Китаєм ще в грудні 2011 року. Вони торкнулися моделей з двигуном об\’ємом понад 2,5 літрів (в основному – позашляховиків). У результаті ввізне мито на них зросла з 2% до 21,5%.
Американський автопром б'ється об китайську стіну
Влада США звернулися до СОТ з вимогою скасувати антидемпінгові компенсуючі мита, які ввів Китай на імпорт американських автомобілів. «Ми отримали офіційний лист від США, і організація зобов\’язана розглянути його протягом 60 днів», – заявив прес-секретар СОТ Кіт Роквелл.
Заборонні мита на імпортовані з США машини строком на 2 роки були прийняті Китаєм ще в грудні 2011 року. Вони торкнулися моделей з двигуном об\’ємом понад 2,5 літрів (в основному – позашляховиків). У результаті ввізне мито на них зросла з 2% до 21,5%.
За цей час під її дію потрапили 93 000 автомобілів. Американці заявляють, що втрати автовиробників Північної Америки склали більше 3 мільярдів доларів. Найскладніше в цій ситуації доводиться компаніям General Motors (антидемпінгове мито 8,9-12,9%) і Chrysler (антидемпінгове мито 8,9-12,9%). У меншій мірі дана міра торкнулася німецьких виробників Mercedes і BMW, автомобілі яких, вироблені на заводах США, обкладаються митом у розмірі 2% і 2,7%

Міністерство торгівлі та комерції Китаю, в свою чергу, направило до СОТ у відповідь лист, що повідомляє, що КНР буде дотримуватися правил торгівлі, коли це почне робити і США. Як пояснюють влади КНР, компанії General Motors і Chrysler займалися демпінгом – реалізовували автомобілі в Китаї дешевше, ніж в США.
«Ми перевірили декілька заяв від вітчизняних автовиробників і прийшли до висновку, що імпортується із США продукція створюють сильну конкуренцію компаніям, що випускають машини з двигунами об\’ємом понад 2,5 л», – заявив міністр торгівлі і комерції КНР Чень Демін.
Ініціаторами напрямки скарги в СОТ на китайську владу стали активісти передвиборчого штабу чинного президента США Барака Обами, тим самим розраховуючи на голоси робітників автомобільних заводів, які страждають через торгової політики КНР.
Черговий виток загострення ситуації в торговельних відносинах між США і КНР розпочався восени 2011 р. – після того, як американці поскаржилися до СОТ на дуже дешеві китайські сонячні батареї. На їхню думку, виробники Піднебесної встановили на свою продукцію демпінгову ціну, тим самим загрожуючи місцевим заводам втратою прибутку, що, в свою чергу, могло привести до звільнення робітників.

Китай – найбільший автомобільний ринок світу. У травні 2012 року в КНР було продано 128 000 машин, що на 22,6 відсотка більше, ніж роком раніше (за даними AEB). На сьогоднішній день лідером за обсягом продажів автомобілів в Китаї є концерн General Motors.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close