Дороги

Гран-прі Великобританії: перемога Марка Уеббера


Перед гран-прі Великобританії стався інцидент, прикував увагу всіх вболівальників Формули-1 до команда Marussia. Тест-пілот російської команди Марія де Віллота попала в страшну аварію під час тестів в Даксфорде. У підсумку дівчина перенесла дві операції, позбулася ока і до цих пір залишається у важкому стані. Не дивно, що більшість діючих осіб у паддоку виражало Марії свою підтримку. Деякі пілоти нанесли на шолом зірки, які є фірмовим зображенням пілотесс. А Фернандо Алонсо присвятив співвітчизниці, виграний в Сільверстоуні поул-позишн.
Гран-прі Великобританії: перемога Марка Уеббера
Перед гран-прі Великобританії стався інцидент, прикував увагу всіх вболівальників Формули-1 до команда Marussia. Тест-пілот російської команди Марія де Віллота попала в страшну аварію під час тестів в Даксфорде. У підсумку дівчина перенесла дві операції, позбулася ока і до цих пір залишається у важкому стані. Не дивно, що більшість діючих осіб у паддоку виражало Марії свою підтримку. Деякі пілоти нанесли на шолом зірки, які є фірмовим зображенням пілотесс. А Фернандо Алонсо присвятив співвітчизниці, виграний в Сільверстоуні поул-позишн.

До речі, кваліфікація до гран-прі Великобританії стала найтривалішою в цьому сезоні і ледь не дотягла до рекорду всіх часів і народів – гран-прі Бразилії 2009. Для того щоб розподілити пілотів по стартовій решітці, знадобилося два з половиною години! Всьому провиною – вогка британська погода. У п\’ятницю вона не дозволила командам толком попрацювати на вільних заїздах і тим самим визначити ефективність підготовлених більшістю колективів новинок. Продовжилося негода і в суботу. На початок кваліфікації про те, щоб «поганяти» на сліках, пілоти могли тільки мріяти. Місцями газони навколо траси перетворилися у водойми, а на стоянках для автомобілів можна було встановлювати причали для яхт, як в якомусь Монако.
У першому сегменті звично затонули HRT, Marussia і Caterham, причому Віталій Петров всього другий раз в сезоні випередив свого напарника по команді. Однак це було останнє досягнення росіянина на гран-прі. Перед стартом на машині № 21 заглох двигун, і Петров в гонці участі прийняти не зміг.
Компанію повільним командам склав Дженсон Баттон, чий виступ нагадувало аварія потягу в сповільненій зйомці. В усякому разі, результати Дженсона з кожним гран-прі котяться під укіс.

Другий сегмент розпочався під посилюється акомпанемент дощу. Про те щоб їхати на проміжній гумі, вже ніхто й не думав. А за 8 хвилин до закінчення часу на погану видимість і взагалі на умови, несумісні з пілотуванням боліда Формули-1, почали скаржитися гонщики, причому якщо нарікання на погоду здавалися звичними, скажімо, для Фернандо Алонсо, то відчайдушний боєць Льюїс Хемілтон, заговорив, про тому, що, мовляв, він через піднялися бризок ледь не прорубав заднє антикрило Sauber, змусили організаторів вивісити перед погодою білий прапор, а перед пелетону, відповідно, червоний. Таймер зворотного відліку був зупинений на позначці 6:19.
Далі були томливі півтори години очікування, за які багато хто, я думаю, встигли подрімати, прокинутися і ще раз подрімати. На трасу раз у раз виїжджала інспекція на медичній машині, але її стан все не поліпшувався. Згадався сценарій Японії-2004, коли через тайфун кваліфікацію довелося проводити з ранку в неділю. Але поступово негода почала відступати. Стюарти, де мітлами, а де за допомогою водооткачивающих техніки, прибирали воду з дорожнього полотна на що перетворилися в болітця зони безпеки. До 18-00 по Москві ця праця, на думку високого формулічної начальства, увінчався успіхом, і на 18:07 було призначено запуск часу. Ледве секундомір почав відлік, як буквально всі кинулися на трасу, щоб пробитися у вирішальний третій сегмент. Характеристики асфальту все поліпшувалися, і кожну хвилину складу першої десятки серйозно тасував. Уже під фінішним прапором у фінал вдалося пробитися пілотам Ferrari і Lotus, Причому Ромен Грожан так розстарався, що, показавши 5-й час, на колі повернення в бокси упустив свою машину в розворот, і та загрузла в сирому піску.
Таким чином, у третьому сегменті ми побачили лише 9 машин. Під кінець кваліфікації дорога висохла настільки, що дозволила взути проміжну гуму. В таких умовах темп задавали Ferrari. Конкуренцію їм зуміли скласти гонщики «Червоних Биків» і Міхаель Шумахер. У результаті пілот Merсedes підтвердив свій іспанський подіум третім місцем на старті Гран-прі Великобританії. Другий час показав Марк Уеббер, а виграв «поул», як уже повідомлялося раніше, Фернандо Алонсо.
На стартовому полі в порівнянні з результатами кваліфікації традиційно відбувся ряд змін. Так: Верн і Кобаяші були відсунуті на 10 і 5 позицій відповідно, за свої гріхи в Валенсії. За п\’ять місць штрафу на старті через заміну коробки передач отримали і Хюлькенберг з Піком. Ну, і не будемо забувати про Віталія Петрова, який через проблеми з мотором Renault взагалі на старт не вийшов.
Негода, бушевавшее протягом усіх вихідних над британської трасою, раптово і несподівано відступило. Складалося враження, що це колишній житель і навіть колись мер однієї відомої вам столиці доклав руку до упокорення погоди. Хмари хмуро ходили навкруги траси, але над автодромом іноді навіть проглядало сонечко, і асфальт при цьому залишався сухим. Не знаю, чи багато свіжих комплектів дощової і проміжної гуми залишалося в загашниках у команд, але всі вони могли зітхнути спокійно і відкласти їх до кращих, а вірніше, до гірших часів. З іншого боку, на сліках боліди за два дні пройшли мінімальну дистанцію, і чого чекати від жорсткої і м\’якої гуми Pirelli, було ясно лише теоретично. Більшість вибрало старт на м\’яких шинах. У першій десятці лише Алонсо і Хемілтон наважилися взути hard.
Стартували споро. Уеббер і Алонсо лихо перехрестили один одному траєкторії, так що ледь не зіткнулися ще до входу в перший поворот. У «Abbey» Маса поштовхався з Феттелем. Від Red Bull відокремився шматок аеродинамічного обважування і, радісно пострибавши по корпусу машини, впав на трасу, де по ньому в штовханині проїхав Пол ді Реста. Прокол заднього колеса змусив шотландця приєднатися до глядачів, а пелетон заспішив далі. У сухих умовах Mercedes виглядав далеко не так швидко, як під дощем, і на Шумахера дуже швидко накотив Маса, що пройшов на старті Феттеля. Незабаром до цього локомотиву-тандему приєдналося ще кілька вагонів з самим різним вмістом. При цьому обійти семикратного чемпіона світу виявилося завданням не з легких. Феліпе впорався з нею тільки до 11-му колі. Багато хто, як наприклад, Феттель, до цього часу вже встигли зробити свій плановий піт-стоп.
Синхронно відвідали бокси і два гарячих латиноамериканських хлопця: Перес і Мальдонадо. Знали б їх стратеги, чим все це закінчиться, неодмінно б розвели піт-стопи своїх пілотів з різних кіл. А так Мальдонадо, ледь прогрів гуму кинувся в атаку, Перес, обороняючись, зайняв внутрішню траєкторію в лівому повороті, але його Sauber почало зносити назовні, де він зустрівся з Williams Пастора. Машини зчепилися і почали кружляти, як в танцюристи в красивому вальсі. В результаті цей спільний синхронний «дрифт» закінчився сходом для Серхіо і проколом колеса для Мальдонадо, але в будь-якому випадку обом по «6,0» за артистизм.
Те, що жорстка гума здатна підтримувати високий темп значний час, з\’ясувалося досить швидко. Алонсо на Ferrari впевнено відривався від переслідував його Уеббер на взутому в soft Red Bull. Після першої хвилі зупинок Міхаель Шумахер відкотився в середину пелетону, і суперників у Фернандо додалося.
З кінця першої десятки на лідируючі ролі раптово сплив Хемілтон. Він особливо нікого не обганяв, але тримався в темпі впередіїдущие машин, добре працював з гумою і після піт-стопа навіть вийшов було в лідери. Але як кит, ковтнувши повітря, опускається в морську безодню, так і McLaren неминуче відкотився назад. Спочатку англійця красивим затяжним маневром пройшов лідер чемпіонату, а потім Хемілтон зробив свій візит до механікам. Цього разу Льюїса обслужили бездоганно, і він виїхав відразу за боротьбою Шумахера і Райконена. Незабаром, користуючись перевагою у свіжості і тип гуми, він випередив Mercedes, а ось c Lotus «Айсман» McLaren в цей день боротися було не по зубам. Більш того, м\’яка гума настільки швидко прийшла в непридатність, що примара накочуються позаду «семиразового барона» знову замаячив перед пілотом McLaren. Льюїс заспішив в бокси, прирікаючи себе на нескінченно довгий останній відрізок, чекати від якого нічого доброго не доводилося.

Баттон, від якого чекали або прориву наверх, або боротьби з Ковалайненом і Torro Rosso, виявився десь посередині. Всю другу половину гонки він тиснув на психіку Хюлькенбергу і Сенне. Психіка в обох витримала, а ось м\’яка гума Ніко – ні. У підсумку Дженсон набрав одне-єдине очко, підвівши підсумок невдалого виступу McLaren в Сільверстоуні.
Перебуваючи на піт-лейн, черговий «номер» відчужив Кобаяші. Японець, мабуть, напередодні переборщив з боулінгом. В результаті його «Заубер» вибив би страйк, якщо б в Ф-1 нараховувалися очки за збитих механіків.
Попереду ж солі і перцю в боротьбу за перемогу вирішили підсипати стратеги Ferrari. Їх лідеру на значний фінішний відрізок був запропонований обов\’язковий soft. Доїхати на м\’якому комплекті до фінішу, зберігши хороший темп, Фернандо не вдалося. І хоча спочатку все складалося для дворазового чемпіона непогано, кіл за 8 до фінішу стало ясно, що позиції Ferrari щодо захисту лідерства виглядають слабо. Уеббер невблаганно накочувався ззаду і за 5 кіл зробив, нехай і в зоні DRS, що запам\’ятовується обгін «на перемогу». Ще одному «бику» для того, щоб дістати Ferrari, не вистачило пари кіл. Четвертим на фініш приїхав Феліпе Масса. Цікаво, чи стане цей результат початком ренесансу бразильця або ж лише іскрою в бляклому і невиразному сезоні. Шістку замкнули Lotus\’и. Гонка для Райкконена і Грожана склалася зовсім по-різному, але результат вийшов приблизно схожим.
Здобувши 9-ю в кар\’єрі і 2-ю в сезоні 2012 перемогу, Марк Уеббер загострив боротьбу в чемпіонаті. Тепер його відокремлює від Алонсо 13 очок. Хтось із них очолить чемпіонат після гран-прі Німеччини. Про це ми дізнаємося через два тижні, коли в Баден-Вюртембергський лісах завершиться гонка на автодромі Хоккенхаймрінг.

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close