Мораторій на техогляд продовжать до 2013 року


З нового року життя російських автомобілістів кардинально змінилася: у дію вступили поправки до нормативно-правовим актам, що регулюють проходження техогляду. Хтось говорить про суттєве спрощення цієї процедури, хтось – про повну профанації самої ідеї техогляду, який почали продавати вже цілком офіційно. Між тим, депутати Держдуми і страховики, під контроль яких перейшли всі питання, пов\’язані з ТО, готують значний пакет поправок до цього закону. Обіцяється, що він стане набагато більш продуманим, і спростить нелегке життя автолюбителів. При цьому парламентарії стверджують, що остаточно скасовувати техогляд ніхто не буде, більше того, це неможливо. Нова версія закону, тим часом, може бути зовсім не такою, як передбачалося спочатку.
У бесіді з кореспондентом Autonews.ru перший заступник голови комітету Держдуми з конституційного законодавства і держбудівництва В\’ячеслав Лисаков зазначив: «Поки поправки до законопроекту пройшли тільки перше читання, а в першому читанні, як правило, закладається основа, концепція майбутнього документа, не більше. До другого читання вона обростає доповненнями, які можуть докорінно змінити саму суть законопроекту ».
Мораторій на техогляд продовжать до 2013 року
З нового року життя російських автомобілістів кардинально змінилася: у дію вступили поправки до нормативно-правовим актам, що регулюють проходження техогляду. Хтось говорить про суттєве спрощення цієї процедури, хтось – про повну профанації самої ідеї техогляду, який почали продавати вже цілком офіційно. Між тим, депутати Держдуми і страховики, під контроль яких перейшли всі питання, пов\’язані з ТО, готують значний пакет поправок до цього закону. Обіцяється, що він стане набагато більш продуманим, і спростить нелегке життя автолюбителів. При цьому парламентарії стверджують, що остаточно скасовувати техогляд ніхто не буде, більше того, це неможливо. Нова версія закону, тим часом, може бути зовсім не такою, як передбачалося спочатку.
У бесіді з кореспондентом Autonews.ru перший заступник голови комітету Держдуми з конституційного законодавства і держбудівництва В\’ячеслав Лисаков зазначив: «Поки поправки до законопроекту пройшли тільки перше читання, а в першому читанні, як правило, закладається основа, концепція майбутнього документа, не більше. До другого читання вона обростає доповненнями, які можуть докорінно змінити саму суть законопроекту ».

Парламентарій упевнений, що техогляду в Росії, незважаючи ні на що, уготована довге життя: «На жаль, скасувати його, як того вимагають багато автовласників, неможливо – нас не зрозуміють європейські колеги». А приклади Україні та Грузії, де ця процедура пішла в минуле, вважає В\’ячеслав Лисаков, некоректні. Хоча б через те, що «вся Грузія за населенням і територією дорівнює одному великому російському місту». Що ж до слов\’янської республіки-сусідки, то депутат закликає згадати, до чого привів розгін дорожньої поліції в цій країні: «До повного беззаконню».
Однак у колишніх радянських республік все ж є чому повчитися, визнає співрозмовник Autonews.ru. Наприклад, прибрати з ужитку зайві папери: зокрема, сам талон техогляду, а також і довіреності, як письмові, так і генеральні. Адже в полісі ОСЦПВ вже прописані люди, які мають право керувати даної конкретної машиною, вказує Лисаков. Втім, можна піти й далі: «Думаю, нам необхідно перейти до універсального полісу ОСАЦВ без обмежень. І ще один момент: є поліси КАСКО, в яких прописано абсолютно все, включаючи відповідальність перед третіми особами – так навіщо тоді їх власникам звичайна автоцивілка? Їх треба звільнити від ОСАГО », – міркує депутат.
Цілком можливо, автомобілісти отримають і інші бонуси. Зокрема, пропонує В\’ячеслав Лисаков, можна було б максимально спростити техогляд для тих, хто обслуговується в неавторизованих сервісах, які працюють на законних підставах (тобто, мова, окремо підкреслив співрозмовник нашого видання, не про дилерів). «Правда навряд чи вийде протягнути цю ідею в чистому вигляді», – визнає парламентарій. Що стосується термінів, коли поправки будуть розглянуті в Держдумі в другому читанні, то тут впевненості немає: або це відбудеться під кінець весняної сесії, або в осінню сесію. Тобто, фактично, закон запрацює тільки під кінець року – після третього читання, необхідно, щоб зміни були закріплені указом прем\’єр-міністра.
Між тим, опитані нами експерти наполягають на своєму: техогляд повинен бути скасований раз і назавжди. «З ТО і дорученнями треба поступити просто: відмінити їх. Це єдиний вихід, – вважає автомобільний експерт Сергій Асланян. – Знаєте, є в цьому світі кілька країн, дві з яких – колишні радянські республіки, де техогляду не існує. Це Грузія і України. Причому, на Україну ТО був скасований рік назад, приблизно тоді ж, коли колишній президент Медведєв невдало пожартував щодо техогляду. І нічого страшного не сталося, статистика навіть не колихнувся ».
Саме з двома вищезгаданими країнами і треба порівнювати Росію, переконаний Асланян: «Якщо у них добре вийшло, значить, і у нас вийде. Україна завжди була відома своїм убогим автопарком, а Грузія – найвищим рівнем корупції. Що ж до Європи і США, то не треба брехати! Кажуть, в Америці є техогляд. Немає його там ».
Він також підвів під це економічну базу: «Куди страхові компанії дівають гроші, свої надприбутки? Вони завжди приховують інвестиційні доходи – спробуйте поставити питання про це, стусаном під зад викинуть з цікавими ушкодженнями. Пам\’ятаєте, коли з\’явилося ОСАГО? Пам\’ятаєте, коли вгору рвонула вартість квадратного метра житла? Ось саме тому і рвонула, адже страховики почали вкладати отримані гроші в будівельний сектор. В результаті перспективні квартири стали для нас недоступні – і це зробили на наші ж гроші. Це, як мінімум, нечесно, а як максимум – злочин в квадраті ».
Із Сергієм Асланяном згоден і лідер Загальноросійського громадського Руху Росії Віктор Похмелкін: «Техогляд треба скасувати, сама ідея вже давно себе зжила, ніхто ні за що не відповідає, вся відповідальність все одно на водієві. Залишити цю процедуру можна тільки для транспорту, що використовується в комерційних цілях. А ці обговорення і поправки – вони відводять від головного. Тим більше, не треба посилатися на країни Заходу: в Європі скрізь по-різному, в більшості штатів США цієї процедури в нашому розумінні немає, а Європейська конвенція зобов\’язує проводити техогляд тільки для комерційного транспорту, все інше – рекомендаційні заходи, не обов\’язкові до дотримання. Що ж до виїзду за кордон, для цього є грін-карти. Так їздять ті ж українці ».
Але техогляд є, був і буде, переконаний Похмелкін: «Депутати бояться відповідальності, тому і не говорять про скасування ТО. Та й не вони приймають рішення, це вже давно ясно. Ясно і те, що ситуація в найближчому майбутньому поліпшуватися не буде. Якщо не буде відповідної на те політичної волі ».

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close