Шість гонок, шість переможців

На вулицях князівства Монако в 70-й раз пройшла найнудніша, сама елітарна і найпрестижніша гонка сезону Формули-1. За сформованою в цьому році традиції, перемогу в ній здобув пілот, який ще не піднімався на верхню сходинку подіуму.
Шість гонок, шість переможцівНа вулицях князівства Монако в 70-й раз пройшла найнудніша, сама елітарна і найпрестижніша гонка сезону Формули-1. За сформованою в цьому році традиції, перемогу в ній здобув пілот, який ще не піднімався на верхню сходинку подіуму.
У четвер, проте, наш герой рішуче нічим особливим не відзначився. Власне, піди, спробуй, вгадай за результатами вільних заїздів тих, хто в підсумку виявиться найшвидшим в суботу і, головне, в неділю. Та ще й дощик злегка підмочив трасу, що, як ви розумієте, позначилося на швидкостях самим негативним чином. Впевненіше інших на тренуваннях виглядав Дженсон Баттон, який виграв дві сесії з трьох.

У третій вільній практиці трапився інцидент, серйозно вплинув на стартовий розклад сил. За кілька хвилин до закінчення вільної сесії Пастор Мальдонадо, мабуть вирішивши, що переможцям Гран-Прі дозволено абсолютно все, вирішив повчити Серхіо Переса. У результаті Пастор не тільки розбив машину, чим змусив власних механіків попітніти над зламаною підвіскою, а й отримав штраф на десять місць на стартовій решітці за неспортивну поведінку.
Проте пізніше з\’ясувалося, що дати «Чеко» уроки водіння в Монако все ж варто було б. Уже перша частина кваліфікації була зупинена червоними прапорами. Цього разу аварія Серхіо Переса була не настільки мальовнича і драматична, як його ж торпедна атака відбійника в шикані рік тому, проте вона відправила гарячого мексиканця в самий кінець стартового поля, серйозно спростивши завдання потрапити у другий сегмент іншим. Правда, нерви лідерам полоскотав Хейккі Ковалайнен, який поступився пілотам Torro Rosso лічені соті. У Віталія Петрова нав\’язати боротьбу партнеру по команді не вийшло, відмовила система KERS. Однак і секундного відставання від Хейккі вистачило, щоб кваліфікуватися попереду обох Marussia і HRT.
Другий сегмент став непереборною перешкодою для Дженсона Баттона. Чемпіон 2009 року був швидкий протягом усіх вільних заїздів, але в кваліфікації його темп несподівано впав, а в недільній гонці він і зовсім не один десяток кіл промучився за Ковалайненом.
У фіналі вдруге поспіль вирішив зберегти гуму Себастьян Феттель. На іншому березі командного містка зробили ставку на кваліфікацію, Марк Уеббер показав відмінні 1:14,381. Проте вже під фінішним прапором його час на 8 сотих перевершив Міхаель Шумахер. «Червоний Барон» продемонстрував усім скептикам, що пороху в порохівницях його ще хоч відбавляй, і як же шкода, що в неділю перед ним і стояла куди більш складна задача. Адже, штраф в п\’ять позицій за зіткнення з Сінний ніхто скасовувати не збирався, а значить поул-позишн Шумахера автоматично трансформувалося в шосте місце. Ще один провинився перед суддівським корпусом пілот – Пастор Мальдонадо – і зовсім, стартував з останнього ряду (в Williams вирішили змінити на боліді венесуельця коробку передач).
Старт вийшов видовищним. Перша трійка впевнено рушила в Сен Девото, а ось Грожан забарився і потрапив під пресинг Маси і Алонсо з внутрішньої сторони і Шумахера з зовнішньої. Француз після контакту з Фернандо волів видавити семиразового чемпіона в стіну, але Шумахер поступатися не збирався, в результаті Lotus закрутило і він вибив ще й Sauber Кобаяші. Камуі спробував було продовжити гонку, але через кілька кіл був змушений зійти. Автомобілі Ferrari і Mercedes Шумахера видимих ​​пошкоджень не отримали і кинулися в погоню за лідерами. Найбільше користі з стартового замісу витягнув Себастьян Феттель. Чинний чемпіон світу акуратно подолав завал, зрізавши перший поворот, але покараний за це не був, тому що місця на трасі для його RB8 просто не залишалося.
А от Віталію Петрову подолати перший поворот без наслідків не вдалося. Болід Кобаяші буквально зрізав переднє антикрило росіянина, і тому довелося повертатися в бокси за новим. Безславно закінчив Гран-Прі Монако і Пастор Мальдонадо. До всіх його тутешнім халепам додалося зіткнення з Педро Де Ла Росою, в результаті якого обидві машини гонку покинули.
Всі ці події, вмістилися в кілька секунд, викликали появу на трасі нового лідера. Їм на два кола став Mercedes-Benz SLS AMG Бернда Майландера. Але уламки швидко прибрали, а оригінальна, але злегка б\’є по вестибулярному апарату евакуація Williams\’a так само завершилася успішно і без зволікань. Уже на третьому колі гонка повернулася в бойовий режим. І відразу ж Чарлі Уайтінг дозволив використовувати DRS. Правда, користі від цього пристрою на звивистій стартовою кривої Монако було набагато менше, ніж на інших трасах. Якщо на цій ділянці і були обгони, то швидше завдяки технічним проблемам, ніж активному задньому антикрила. В інших місцях траси обгонів було не набагато більше. Навіть Серхіо Перес не зумів чисто пройти Caterham Хейкі Ковалайнена, подолавши опір фіна зрізавши шикану.
Ситуація погіршувалася суперечливими метеорологічними даними. Придворні синоптики команд раз у раз потрапляли пальцем в небо, пророкуючи дощ то на 15-м, то 20-м, на 24-му чи навіть на 28 колі. В цих умовах на обгін ніхто не наважувався. Лише Міхаель Шумахер жорстко пресингував істершуюся свій стартовий SuperSoft Кімі Райкконена, але «Айсман» тримався молодцем і не допустив при обороні жодної помарки. Однак темп його Lotus падав, дощ все не збирався, і фін відправився в бокси. Так, зібраний за ним склад з 6 «вагонів», включаючи і Ковалайнена, почав розпадатися.
Після піт-стопа Райкконен виявився відразу за Серхіо Пересом. Шини у мексиканця були серйозно зношені, і Кімі намагався атакувати позиції Sauber\’а буквально в кожному повороті. Перед останнім правим «Антоні Ногес» він перебував на внутрішній траєкторії, але туди ж, для того щоб звернути на піт-лейн, кинувся і Перес. Райкконену уникнути зіткнення допомогла тільки відмінна реакція і не розгублене за роки проведені в ралі майстерність. Однак їхав слідом за ним Хюлькенберг скористався цією заминкою і проскочив уперед. Стюарти Гран-Прі справедливо покарали Переса проїздом по піт-лейн, що відкинуло «Чеко» в район HRT і Marussia.
Попереду механіки Ferrari знову бездоганно обслужили свої машини і випустили Алонсо перед Льюїсом, а Феліпе Массу точно позаду британця. На перше місце, тим часом, вирулив Феттель.
Його команда зважилася на сміливу стратегію і стартувала на більш жорстких шинах. Це дало Себу можливість скористатися чистою трасою і відірватися від переслідувачів на 18 секунд. Однак гума Red Bull також почала приходити в непридатність, і за 31 коло до фінішу один із двох лідерів чемпіонату поступився позицію свого товариша по команді. Також вперед пробилися Росберг і Алонсо. А от Хемілтон залишився позаду Феттеля, і перевага у свіжості і тип гуми не дозволяло пілотові McLaren навіть думати про атаку.
Схожу на реалізовану Феттелем стратегію вибрали і в Force India для ді Реста. Шотландець втілив її в життя бездоганно, опинившись після своєї зупинки на 9-му місці. Другий піт-стоп Вірно, де йому чогось поставили проміжну гуму і технічний сход Шумахера (забарахлила система подачі палива Mercedes) трансформували цю позицію в 7-ю на фініші. Правда, відрив від групи лідерів був дуже значний. Так, ви не помилилися, саме до групи. Перша шістка своєї щільністю походила на пелетон Джиро д\’Італія! У якийсь момент, шини на автомобілі лідируючого Марка Уеббер стали стрімко деградувати, і до «Оззі» впритул під\’їхали Росберг, Алонсо, Феттель, Льюїс і Масса. Кіл за п\’ять до фінішу інтервал між всієї першої шісткою не перевищував, напевно, і чотирьох секунд. Та тут ще й глядачі один за одним почали розкривати парасольки, а на дорожнє полотно стали падати перші краплі дощу. Проте нависла над трасою хмара вирішила витримати паузу, немов цікавлячись, чим же закінчиться гран-прі, і перші краплі стали і останніми ж. За півкола до кінця я не повірив своїм очам: боротьбу за подіум буквально кинули Феліпе Масса і Льюїс Хемілтон. Зневірилися успішно пройти будь-кого, або сталися проблеми з технікою? У будь-якому випадку, в результаті Марк Уеббер зумів утримати більш швидкі машини позаду себе аж до самого картатого прапора.
І нехай Гран-Прі Монако традиційно не порадував нас різноманіттям обгонів, на подіумі вперше в цьому сезоні звучав австралійський гімн, а щасливого переможця обрамляли фінішував другим Росберг і новий лідер чемпіонату – Фернандо Алонсо. Всі троє – представники різних команд з різними моторами, а значить переповнений сюрпризами і сенсаціями і від того трохи божевільний сезон 2012 продовжує набирати обороти інтриги, і вся боротьба ще попереду.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close