\”Влада таксисту не указ\”


У Москві ловлять нелегальних таксистів. Водії без ліцензії, але зі спеціальною атрибутикою на машині, будуть оштрафовані, а їхні автомобілі позбудуться розпізнавальних знаків. Експерти впевнені, що такі заходи ніяк не позначаться на зменшенні числа нелегальних візників.
"Влада таксисту не указ"

У Москві почалася масштабна перевірка таксистів-нелегалів. З 13 квітня автомобілі водіїв, що мають ліцензію таксиста, повинні бути обладнані помаранчевим ліхтарем на даху. Також на борт машини повинні бути нанесені \”шашечки\”. Без спеціальної ліцензії використання атрибутики заборонено, штраф за порушення складає 2,5 тис. руб.

Операцію почали співробітники управління економічної безпеки і протидії корупції, згодом вона була передана окружним підрозділам, повідомила прес-секретар управління по боротьбі з економічними злочинами ГУВС Ірина Вовк.

\”Перевіряли таксистів-нелегалів. Ніяких документів під час перевірки, що підтверджують законну діяльність таксистів, ними надано не було. У них було відсутнє дозвіл, який повинен видаватися департаментом транспорту міста Москви. На машинах не було встановлено відповідне обладнання, і вони не числилися в реєстрі організацій , які здійснюють законні перевезення. На сьогоднішній день затримано 12 таксистів-нелегалів. Відносно них розпочато службове розслідування. На час адміністративного розслідування, автомобілі вилучаються і відправляються на штрафстоянку, яка згодом за рішенням суду оплачується порушниками. Індивідуальні підприємці можуть отримати дозвіл на право заняття цією діяльністю в департаменті транспорту Москви. Цей дозвіл видається безкоштовно \”, – повідомила Вовк.

Жорсткість закону і поліцейські рейди серйозно не вплинуть на ситуацію на ринку, впевнений незалежний автоексперт Сергій Асланян.

\”Бути приватником дуже вигідно, тим більше, що державна система наша не дозволяє легалізуватися. Коли ти займаєшся якимось приватним справою, воно прибутково тільки до тих пір, поки ти не прийшов і не заявив державі, що хочеш робити те ж саме, але по-чесному. Ці поправки, які вони на сьогоднішній день придумали, не спрацюють. І ніяк абсолютно не позначаться на приватними перевезеннями, з яким нібито покликані боротися. Закон не буде працювати в принципі. Це позасистемні, це коли до паровоза взяли і підсунули GPS -навігатор. Не працює це все. Або паровоз повинен бути інший, або GPS повинен бути не на паровозі. Так що це не останні поправки, через півроку будуть наступні. Подорожчання, або здешевлення послуги – це конкретно воля того, хто в даному випадку за кермом. Влада йому не указ. Вони були не указ, вони є не указ і вони будуть не указ \”, – вважає Асланян.

Штраф за керування автомобілем з атрибутикою таксі без відповідної ліцензії складає 5 тис. руб. Також у порушника конфіскують ліхтар і зобов\’яжуть його стерти \”шашечки\” з борту машини.

З набранням чинності нового закону про таксі багато приватників отримали ліцензію. Але контролювати індивідуальних таксистів практично неможливо, вважає гендиректор компанії \”Нове жовте таксі\” Фелікс Маргарян.

\”З\’являються індивідуальні підприємці зі своїми власними машинами, вони просто з нелегалів стають легальними. Всі компанії з того моменту, як ми отримали дозвіл, якщо ви відкриєте сайт прокуратури, виведіть, що ми потрапили в план перевірки прокуратури. Там є індивідуальні підприємці, які отримали ці дозволи, в графіках їх немає, тільки компанії, так що незрозуміло ще, з ким борються. Чесно, я поки не можу зрозуміти, як будуть перевіряти навіть тих індивідуальних підприємців, які отримали цей дозвіл \”, – сказав він.

У лютому американське агентство Price of Travel підрахувало мінімальну вартість послуг таксі в різних містах світу. У Москві вона склала близько $ 4 за 3 км шляху. При цьому в легальних таксі мінімальна вартість поїздки становить близько 350 руб.

Ціни будуть тільки рости, але не через боротьбу з нелегалами, вважає глава профспілки \”Таксист\” Ярослав Щербінін.

\”Ціни на таксі піднімуться не через те, що на даний момент перевіряти всіх будуть, а через те, що ціни на бензин підвищуються. І те, що ціни на таксі протягом двох років не регулювалися і в принципі не піднімалися, залишалися на тому ж рівні, зараз ось починає підвищуватися ціна \”, – пояснив він.

За підрахунками експертів, минулого року в столиці працювало близько 10 тис. легальних і 40 тис. нелегальних таксі. Загальний оборот ринку оцінювався в $ 4 млрд, на таксистів-нелегалів припадало близько $ 1 млрд.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close