Таксі по Україні

База телефонів і адрес пасажирів на таксі: законно чи це в Україні

Служби таксі в Україні формують облікові бази, в яких номери мобільних телефонів пасажирів зберігаються в прив’язці до адрес поїздки. Перевізники пояснюють, що практикують збереження інформації для зручності пасажирів і захисту від недобросовісних клієнтів. Однак дозволу на зберігання даних не просять, що можна розцінювати як порушення приватності. А у випадку витоку даних ними можуть скористатися зловмисники.

“Я днями викликав одне з популярних таксі в Києві. Диспетчер, не чекаючи, поки я назву точку відправлення, сама запропонувала подати машину на мою домашню адресу. Стало відверто неприємно, що приватності в таксі – нуль. Я перепитав, мовляв, а що, у вашому таксі мій номер телефону записаний в прив’язці до мою домашню адресу? На це питання диспетчер відповіла ствердно. Мені боятися, звичайно, нічого, але пам’ятаю, що час від часу при виклику таксі диспетчери запитують повна адреса, включаючи номер квартири. Тепер виходить, що в руках служби таксі є відомості про те, що точну адресу такого-то абонента – такий-то”, – розповів нам киянин Володимир М.

Більш детально ситуацію роз’яснив голова профспілки таксистів України Василь Попик.

“База “чорних” адрес, тобто таких, куди служби таксі не подають машини – вони є практично в кожній службі, – розповів нам Попик. – Причина формування таких баз – недобросовісні пасажири. Є такі, які організовують гру – викликають відразу кілька машин з різних служб, засікають час, хто за скільки часу приїжджає. Тепер про те, що фіксуються номери телефонів та адреси. Нинішні технології такі, що все можна побачити, все знати. Вважаю, що це нормально. Крім того, це навіть спрощує життя клієнта, що викликає таксі”.

У форумі таксі: База телефонів і адрес пасажирів на таксі: законно чи це в Україні

За даними юристів, зберігання інформації про мобільних номерів в прив’язці до домашнім адресами – на межі закону.

“Згідно із законодавством України, отримання, обробка, розповсюдження та використання інформації без дозволу конкретної фізичної або юридичної особи тягне за собою кримінальну відповідальність. У даному випадку має місце обробка інформації, – вважає адвокат Іван Ліберман. – Такі бази, як правило, потрапляють в треті руки. Такі люди можуть відстежити місцезнаходження людини, можуть навести квартирних злодіїв на його житло”.

Експерт у галузі безпеки Сергій Шабовта говорить, що продаж баз вже стала стійким бізнесом.

“Ці бази цікаві кримінальному середовищі. До речі, такими базами мають не тільки служби таксі, але і служби доставки. Такі відомості можуть бути первинним каталізатором для протиправних дій. В наші дні захищеності від витоку немає, є дефіцит приватності”, – говорить Сергій Шабовта.

Цю практику прокоментували нам і в МВС.

“Номер мобільного телефону, з якого викликається таксі, і номер будинку, до якого людина просить подати авто, не є персональними даними, – говорить експерт в області кібербезпеки, декан факультету кіберполіції Харківського університету внутрішніх справ В’ячеслав Марков. – Крім того, інформація служб таксі не є базою даних, це, швидше, довідкова інформація, яка не ідентифікує людину в повній мірі. Витік, звичайно, може статися, але така інформація може знадобитися хіба що інший службі таксі”.

За словами Маркова, тим, хто педантично ставиться до своїх даних, варто користуватися функцією “Прихований номер”. Втім, у службах таксі на це відповіли, що в такому разі вони позбавлені можливості відправити клієнту повідомлення про наявність автомобіля на необхідний час.

За даними киберполицейских, інформація, яку пасажир надає водіям через мобільні додатки, також не є персональними даними.

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close