Закон

Электрориски. Як правильно знижувати податки для електрокарів

Чому податки на електрокари потрібно знижувати, навіть незважаючи на ризик появи “сірих” схем ввезення автомобілів. Колонка Сергія Байдачного.

Одна з перших електрозаправок в Україні cfts.org.ua

У середу, 25 листопада, депутати скасували імпортне мито на електромобілі, а вже на наступному тижні можуть скасувати ПДВ і акциз при ввезенні “зелених“ авто. Чому електрокарам потрібно давати пільги, навіть незважаючи на ризик появи “сірих“ схем ввезення автомобілів? Колонка Сергія Байдачного.

Позитивний заряд

Читай також: Депутати VS електрокари: “Електрифікації” всієї країни скасовується

Електромобілі звільнили від сплати мита, яка становила 8-10% в залежності від країни походження. Для споживача це виразиться здешевлення кінцевої вартості електромобіля на 6-7%. Для порівняння, у Великобританії економія при покупці електрокара (а також гібридів, викидають менше 75 гр/км) може досягати до 35% від їх вартості, але не більше 5000 фунтів. Головна проблема нашої країни полягає в повній відсутності стимулів до придбання екологічного транспорту.

Природно, для того щоб говорити про популяризації електромобілів, потрібно як мінімум ПДВ для них скасувати. Тільки тоді кількість електромобілів на вулицях українських міст збільшиться. Зростання попиту спричинить за собою пропозиції щодо зарядних станцій. З’являться перші FastCharger. Tesla охочіше буде розглядати установку в Україні своїх суперчардждеров. І поїздки на далекі відстані вже не буде такою захмарною фантазією – їх зможуть собі дозволити не тільки власники електрокарів з пробігом в 400+ км, але і більш прості/міські экоавтомобили.

Читай також: Офіційно: Верховна Рада скасувала мита на електромобілі

Для того щоб в Україні масово почали будувати швидкі зарядки для електромобілів, такі зміни до законодавства повинні торкнутися заборони на перепродаж електроенергії. Зараз АЗС, встановивши швидку зарядну станцію, не має можливості стягувати плату за використану електроенергію, а чашка кави або печенька, яку за час зарядки купить власник електромобіля, навряд чи окупить інвестиції по установці чарджера. Але тут знову ж надія на те, що попит на таку послугу підштовхне до якнайшвидшого вирішення цього питання, і до лобі підключаться трейдери і власники комплексів. Так як ми бачимо, що з 2011 року навіть зацікавився спочатку цим ДЭТЕК не просунувся у вирішенні, а ініціативи деяких мереж заправних станцій зупинилися на встановленні зовнішніх зарядних стовпчиків, які хоч і швидше, але ненабагато (і не всі автомобілі), можуть заряджати.

Читай також: Volvo впровадить електроприводи у всі нові моделі

Про позитивні моменти вже говорилося багато. Це і стоять вночі на зарядці електромобілі, які допоможуть завантажити атомні електростанції і мінімізувати використання станцій, що спалюють вугілля, і зменшення реалізації бензину, і залежність від імпорту нафтопродуктів, у тому числі з РФ. Ну і, природно, зменшення викидів в атмосферу.

Все вищевказане є, безумовно, позитивним зарядом, і про це було сказано вже чимало.

Электрориски. Как правильно снижать налоги для электрокаров

Під капотом Nissan Leaf autowp.ru

Негативний заряд

Читай також: В Україні вийшов на маршрут перший электроавтобус з Wi-Fi

Зі зміною оподаткування електрокарів виникають певні ризики. Зараз при імпорті абсолютно всіх електромобілів в Митному кодексі передбачений тільки один код. Це тягне за собою кілька негативних моментів.

Перший момент – корупційна лазівка, яка може дозволити ввозити під виглядом електрокарів який-небудь транспортний засіб з електромотором і батареєю. І абсолютно неважливо, скільки кілометрів і з якою швидкістю така батарея дозволяє проїхати “електромобілю“. Навіть якщо це буде 10 метрів зі швидкістю 10 метрів на годину. Така у нас класифікація транспортних засобів. Є електромотор – значить, електроавто. Рішенням може стати застосування інструкцій щодо реєстрації таких транспортних засобів. У них потрібно прописати, що тип транспортного засобу не повинен змінюватися з моменту перетину кордону до постановки на облік, а також після реєстрації в органах. Тобто якщо автомобіль перетнув кордон як електромобіль за певним кодом, так він і повинен використовуватися як електромобіль.

Читай також: Парк електрокарів в світі перевищив один мільйон одиниць

Другий момент – Україна буде першою країною, що популяризує не просто електромобілі, але вживані електромобілі, що знову ж таки випливає з особливостей нашого Митного кодексу. Таким чином, б/у електромобіль буде коштувати якщо не дешевше, то стільки ж, як і його бензиновий побратим, привезений з-за кордону. З одного боку, збудеться мрія всіх, хто кричав про скасування грабіжницьких поборів на ввезення старих авто, з іншого, жодна країна в світі не стимулює придбання б/у – навіть електроавтомобілів. Позитив у цьому – доступність придбання, негатив – сумнівна якість і забезпечення сервісним обслуговуванням оних.

Читай також: Тайванська фірма показала у Франкфурті суперника Tesla (фото)

Наведу приклад: для того щоб отримати відшкодування від держави в Англії, автомобіль повинен відповідати наступним нормам:

• бути новим;

• виробляти менше 75гр/км CO2;

• электроавтомобиль повинен проїжджати як мінімум 70 миль на одному заряді, plug-in hybrid має проїжджати як мінімум 10 миль на одному заряді;

• максимальна швидкість – не менше 60 миль в годину;

• гарантія на автомобілі повинна бути як мінімум три роки / 60 000 миль. Трирічна гарантія на батарею і силову установку з опціонним збільшенням гарантії на другий рік (у деяких випадках гарантія, що батарея буде дієздатною по закінченні трьох-п’ятирічного строку);

• умови безпеки для електромобілів повинні відповідати вимогам безпеки.

Третій момент – згідно із законодавством, ввезений автомобіль необов’язково ставити на облік, відповідно, ніщо не заважає йому після ввезення перетворитися на донора электродеталей. Добре, якщо він стане донором для членів клубу “Электроавтосам“ і дасть життя ще одному саморобного електромобілю. Але він може стати і донором батареї, яку будуть використовувати в побутових цілях. З одного боку, це все одно крок до енергозбереження та поліпшення показників енергонезалежності, з іншого – через пень-колоду схема. Такі батареї в принципі повинні підпадати під державну програму энергонезависимоти нарівні з твердопаливними котлами і т. д.

 

Электрориски. Как правильно снижать налоги для электрокаров

Электрориски. Как правильно снижать налоги для электрокаров

ВР скасувала ввізне мито на електромобілі 0:00 / 01:07

Читай також: Lanos VS Mercedes: експерти обговорили, якою автопром потрібен Україні

Але чому такі преференції, незважаючи на всі негативні моменти, все одно потрібно робити? Тому що в нашій системі оподаткування не передбачено жодного стимулюючого до придбання экотранспорта мотиватора. Нічого не заважає допрацьовувати систему пізніше і еволюціонувати її в більш досконалу концепцію. Наприклад, прийняту в Європі форму прив’язки до викидів СО2, віку і т. д. При цьому існуючі негативні моменти врахувати при прописании інструкцій Кабміну щодо виконання цих законів.

Потрібно розуміти, що тільки після стимулу у вигляді зниження ціни на 20-25% автомобільні виробники почнуть звертати увагу на наш ринок як потенційно цікавий для розвитку экотранспорта, оскільки загальним обсягом ринку нових автомобілів ми ще нескоро порадуємо виробників. Тоді ми зможемо побачити електрокари від BMW, Nissan, Renault, Mercedes і інших марок в офіційних автосалонах, з офіційною гарантією, офіційною лізингової та кредитної програмою. При цьому 5% паркомісць Києва, відведених під електромобілі, будуть існувати не на папері, а в реальності, з відповідними зарядними станціями.

Автор – Сергій Байдачний, заступник директора департаменту продажів Торговий Дім – НІКО

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close