Закон

Депутати VS електрокари: “Електрифікації” всієї країни скасовується

Депутати скасували мита на електромобілі, але цього мало для буму продажів “зелених” авто. Які пільги потрібні електрокарів і чому депутати проти.

Заправка електрокара Liga.net

Вчора, 25 листопада, Верховна Рада України обнулила імпортне мито для електромобілів. За законопроект №1674 проголосували 233 народних депутата. При цьому другий законопроект, №1912, яким повністю скасовується (до 1 січня 2020 року) ПДВ на ввезення електромобілів в Україну і акцизний збір, депутати не підтримали і відправили на доопрацювання в комітети.

Читай також: Офіційно: Верховна Рада скасувала мита на електромобілі

ЛІГА.net розбиралася, як зміняться ціни на електромобілі після скасування мита і чи варто очікувати буму продажів “зелених“ автомобілів в найближчому майбутньому.

Податкове навантаження

Сьогодні покупець електромобіля в Україні платить такі ж податки, як і при купівлі традиційного авто з двигуном внутрішнього згоряння. Це істотно здорожує електромобілі, які самі по собі спочатку дорожче бензинових аналогів.

Депутаты VS электрокары: "Электрофикация" всей страны отменяется

У перелік податків входить: мито (8-10%), акцизний збір (109 євро за машину), 5-відсотковий імпортний збір і ПДВ (20%). В результаті митна складова в ціні електрокара близько 35%. Кінцева вартість японського електромобіля Nissan Leaf в Україні – 40 000 євро проти 23 000 євро в Німеччині.

За оцінками Мінекономрозвитку, скасування імпортного мита знижує кінцеву вартість електрокара на 8%. Ще на 5% електромобілі подешевшають з 1 січня 2016 року – після скасування імпортного збору.

За розрахунками асоціації Еlectrocars, яка виступає за зниження податків для електромобілів, після скасування мита імпортований в Україну Nissan Leaf з пробігом подешевшає в середньому на $900. У той же час, якби були прийняті обидва законопроекти, за даними Мінекономрозвитку, електрокари подешевшали на 28%. За розрахунками Еlectrocars, в такому випадку новий Nissan Leaf коштував би $30 000 замість $42 000, така ж модель з пробігом – близько $16 000 замість $20 000. А ціна на базову Tesla Model S впала б зі $100 000 до $65 000.

Читай також: Парк електрокарів в світі перевищив один мільйон одиниць

“Прийняття законопроекту № 1674 – це, звичайно, плюс, але самий головний проект – № 1912: там ПДВ і акциз. Його відправили на повторний розгляд. Щоб його прийняли в існуючій редакції, не вистачило чотирьох голосів“, – розповідає представник Еlectrocars Олексій Марценюк.

Чому не пройшов ПДВ

Ключовою перешкодою для прийняття законопроекту № 1912 став питання зняття ПДВ не тільки з імпортних електрокарів, але й з тих, які вироблені в Україні. Прихильники такої позиції, нардепи Віктор Пинзеник і Сергій Соболєв, наполягали на тому, що законопроектом № 1912 створюється дискримінаційний режим для місцевих виробників.

Читай також: У березні Tesla представить найдешевший електромобіль

Голова асоціації EV-UA Арсеній Абдураїмов запевняє, що депутати просто не розібралися в деталях законопроекту. “У законопроекті про скасування ПДВ чітко прописано, що від ПДВ звільняються поставки при ввезенні на територію України і поставки в межах України. Іншими словами, якщо український виробник зробив електромобіль всередині України і постачає його споживачеві – він не платить ПДВ. Тому навіть в цій редакції законопроект не можна називати дискримінаційним. В комітеті, напевно, пропишуть більш чітке формулювання, щоб депутати побачили, що ніяких нерівних умов не вводиться“, – пояснив Абдураїмов.

Читай також: Новий рекорд: електрокар розігнали до сотні за 1.779 секунди (Відео)

Друга перешкода в ухваленні закону про ПДВ – ризик виникнення схем уникнення від оподаткування через ввезення під виглядом електрокарів автомобілів з бензиновими двигунами. “Це майже неможливо, – каже Марценюк. – У електромобілів немає “двійників“ у бензиновому ряду. Не існує бензинового Nissan Leaf, і в техпаспорті це видно. Тобто по складності ця схема буде рівносильна завезення Mercedes Gelenvagen під виглядом Smart“. Крім того, за словами Абдураїмова, при переобладнанні бензинового автомобіля в електричний пропадає економічна доцільність при ввезенні. “Якщо ми завозимо бензиновий автомобіль вартістю близько $50 000, ПДВ становить $10 000, а щоб переробити цей авто в електрокар, потрібно витратити до $17 000. Це абсолютно не вигідно“, – пояснює експерт.

Читай також: У Києві розпочався масштабний пробіг на електромобілях (фото)

Ще одна перешкода на шляху прийняття закону про скасування ПДВ – небажання депутатів отримати звинувачення у зниженні податків на користь забезпечених людей. “Ми неодноразово чули від депутатів, що цей законопроект допоможе багатим людям, які купують Tesla за $100 000. Нібито це вони лобіюють, щоб не платити податки. Але досить подивитися на митну базу і побачити, що практично всі Tesla, імпортовані в Україну, проходили за документами як аварійні і оцінювалися в $20 000, з яких сплачувалися податки. Така ситуація буде тривати до тих пір, поки тут не буде офіційного представництва Tesla. А зниження податків як раз і стимулює створення ринку електромобілів в Україні. Це приверне сюди представництва іноземних автокомпаній, які будуть інвестувати в створення інфраструктури зарядних станцій, а також організацію тут виробництва. Конкурентна перевага України – наявність недорогих кваліфікованих інженерів і вільна зона торгівлі з ЄС“, – каже Абдураїмов.

Ринку немає

Депутаты VS электрокары: "Электрофикация" всей страны отменяется

За даними МВС, за 10 місяців 2015 року в Україні зареєстровано 384 електромобіля – це в 6,5 рази більше, ніж у минулому році (59 електрокарів). За підрахунками Electrocars. якщо б закон прийняли, в наступному році в Україну було б везено не менше 5 000 електромобілів.

“Звичайно, ринок не зупиниться. Статистика цього року чітко показує, що українці навіть без пільг почали дуже жваво закуповувати електрокари. В цьому році їх кількість у нашій країні зросла вже до 500 одиниць, і це означає зростання на 550% в порівнянні з минулим роком. Але якщо б закон прийняли, в наступному році до нас завезли 5 000 екологічних авто“, – каже співзасновник Electrocars Олександр Кравцов.

За словами Абдураїмова, скасування податків на електромобілі дозволить наблизити їх ціну до аналогам з ДВС, при цьому споживачі зможуть економити на вартості володіння: “наприклад, електромобіль Bio Auto в комплектації, придатною для використання в таксі, коштує близько $16 000. Якщо будуть прийняті ці закони, вартість машин впаде до $12 000, при цьому ціна ЗАЗ Ланос – $9 000-10 000. Він окупається в таксі за 1,5-2 роки (на паливо припадає близько 60% собівартості проїзду в таксі), тоді як електрокар в таксі окупиться за 8-9 місяців. Вже зараз у Києві працюють проекти по доставці товарів і страв на електромобілях“.

Дивіться відео про електрокарах в Києві:

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close