Поради водіям

Поради для початківців, недосвідчених автомобілістів у зимовий період

Порадада № 1
Взимку не треба їздити швидко. Навіть якщо на вулиці сухо і торішній сніг вже розтанув, а Новий рік ще не настав. Все, що пов'язано зі словом «швидко», незмінно закінчується криком «Гальмуй!». І в цей хвилюючий момент настає рідкісне просвітлення і усвідомлення, що закінчується гучним «Хрясь!». Чому? Та тому, що якщо ти на шиповану гуму і під колесами лід, то зупинишся швидко. А той, хто на звичайній гумі прицілився тобі в багажник, він буде гальмувати вже «про тебе». Можливі інші захоплюючі вправи: шипи на сухому асфальті – хрясь! і ти наздогнав когось на звичайній гумі; твоя звичайна гума на льоду – хрясь! і ти наздогнав когось на шипах … Не беруся підрахувати кількість можливих «хрясь», але це неминучий підсумок швидких розгонів і проходження траси в стилі Шумахера.

Порада №2
Уникайте гри в шашечки на багатосмугових дорогах. Особливо в щільному потоці, коли перестроювання нагадує проходження в дамки. Головний ворог – наші дорожні служби, які нанесли на дороги розмітку. Білій жирної фарбою, яка взимку перетворюється на слизьку субстанцію, за яку не вчепляться навіть шини для спідвею з шипами, як у кактуса. Якщо колесами одного борту ти догодив на цю смугу, та ще й газку підкинув, то обганяти будеш власний багажник, роблять запаморочливі фуете на заздрість всім оточуючим.

Рада №3
Добре б замінити двірники на спеціальні зимові. Це не баловство і не піжонство – зимові шкребуть лобове скло з ретельністю таджицьких гастарбайтерів, і крізь нього видно, навіть якщо ти їдеш за вантажівкою з рідким брудом, привезеної з регіону «69». Крім того, гума зимових двірників більш стійко чинить опір експериментам шляховиків з різними коктейлями, які вони вперто називають «реагент». Хоча всім водіям відомо, що це звичайне гівно, від якого, правда, тане сніг.

Порада №4
До речі, про реагентах. Взимку машину треба мити в два рази частіше, ніж влітку. Справа не в естетиці різнокольорових плям на брудному снігу доріг, а в елементарній безпеки. Про експерименти шляховиків я вже говорив – вони вже котрий рік з дитячою цікавістю спостерігають за дією своїх реагентів на деталі наших машин. Вражаючим впливом на гумки (їх в підвісці неміряно) і кондиціонери влада задоволена. Тепер, кажуть, приступають до вивчення опірності кузова. Так не дамо їжу їх нездоровому садистському цікавості. Будемо митися частіше …

Рада №5
За кермом взимку не треба метушитися. Взагалі ніколи.
Оптимальна модель поведінки – укурений пітон. Все бачить, все помічає, але різких рухів не робить. Перетравлює. Ось і ти повинен вести себе приблизно так само. Не можна сильно стискати кермо. Селектором механічної коробки передач працюй м'яко. Чи не топай по педалях так, немов хочеш пробити підлогу і загальмувати п'ятою. В ідеалі ти повинен домогтися повної злитості дій при управлінні. Уяви собі, що на капоті стоїть келих із пивом і твоє завдання – випити його біля будинку і не раніше. Плавно міняй поздовжні завантаження (розгін-гальмування), ще більш плавно – напрямок руху (не повертається кермо відразу на великий кут). І ніколи не залишай ведучі колеса без тяги двигуна. Інакше автомобіль перетворюється на біб, а ти – в аутсайдера Олімпійських ігор.

Рада №6
На слизькій дорозі тебе елементарно може кинути в замет на прямій. Наприклад, при інтенсивному розгоні. Ні в якому разі не кидай педаль газу, якщо багажник почав обганяти капот. На задньопривідному автомобілі трохи скинь газ і зустрічай занос задньої осі кермом – Довернь його назустріч багажнику. Стабілізувавши ковзання, плавно додай газу і повертай кермо у вихідне положення. На передньопривідному автомобілі газ кидати не треба – це розвантажить ведучі колеса й занесення точно стане некерованим. Убий в собі раба, боягузливо вимагає прибрати ногу з педалі, – плавно додавай газ і працюй кермом – так само як і в першому випадку.

Рада №7
Тепер про проблему їзди боком. Найбільш відв'язні стріт-рейсери називають це керованим занесенням, хоча реальне уміння бічного ковзання або приходить від Бога, або досягається вправою. Можу порадити по першому сніжку прокотитися на відкритий майданчик і потренуватися. В ідеалі свої рухи треба довести до автоматизму – щоб на реальній дорозі тепла цівка зрошувала твій памперс вже після того, як автомобіль вирівнявся.

Рада №8
Якщо занос виник в повороті (скидання газу на передньопривідному автомобілі, надлишок тяги – на заднеприводном), то твої дії мало відрізняються від попередніх. Ніколи не панікуй і плавно працюй газом і кермом. Головне – не робити різких рухів і не кидати газ повністю. І пам'ятай: будь-якого заносу можна уникнути – майстерність водія не в їзді боком, а в ідеально вивіреної траєкторії

Источник

Related Articles

Back to top button
Close
Close