Поради водіям

Главные составляющие хорошего автозвука: (Часть 3)

Вибір підсилювача:

Для створення якісного звуку вам неодмінно знадобиться потужний підсилювач (або навіть два). Щоб купити хороший підсилювач і не переплатити зайві гроші, вам слід знати такі особливості:

Запас потужності якої багато не буває, причому не потрібно плутати поняття потужності і гучності, адже маючи потужний підсилювач – не означає, що прослуховування обов'язково має бути гучним. Адже вибираючи машину з потужним двигуном, ви ж не збираєтеся постійно з неї «вичавлювати всі сили», так само відбувається з автомобільними підсилювачами.

Причому запас потужності дозволяє прослуховувати музику з великою якістю, адже відсутність перевантажень позбавляє від нелінійних спотворень і значно знижує внесення фонових шумів.

Потужність підсилювача буває номінальна (RMS) і максимальна (PMPO). Тому при покупці підсилювача першим ділом звертайте увагу на цю характеристику.

В якості додаткового підсилювача перспективно брати апарат з потужністю 100-200 Вт на канал, а потужність сабвуфера повинна становити не менше сумарної потужності всіх динаміків, тобто при 4 канальній системі по 100 Вт необхідно встановлювати сабвуфер не менше 400 Вт

Хочете взяти участь у змаганнях з автозвуку, то встановлюйте систему з потужністю не менше 200 Вт на канал і сабвуфером 1 000 Вт Але, не забувайте, що за таких потужностях «необережне» прослуховування може призвести до втрати слуху.

Гучномов пікова напруга розкачки – з одного боку, чим більше, тим краще, а з іншого боку – розгойдування більше 100 дБ викликає сильний тиск на вушні перетинки, і, як наслідок, виникнення головного болю, а при тривалому впливі навіть проявляється зниження слуху. вк.ком / карс.бест Тому цілком достатньо 90-95 дБ.

При цьому не забувайте, що використання потужного підсилювача з акустичною системою меншої потужності неприпустимо через виникнення перевантажень навіть при 50% потужності. А зворотне невідповідність (АС могутніше підсилювача) призводить до підвищеного навантаження на підсилювач через проблеми розкачки дифузорів із заниженою гучністю.

Тому дуже важливо дотримати відповідність потужності і пікової розкачки дБ підсилювача і акустичної сістеми.Стоіт врахувати, що, чим дошкульніше динамік (більший параметр дБ), тим менше потрібно потужності для створення критичного травматичного тиску на вушну перетинку.

Амплітудно-частотна характеристика повинна бути лінійної у всьому звуковому діапазоні від 20 Гц до 20 000 Гц без сильних провалів або підйомів. Якіснішими підсилювачами вважаються апарати з розширеним діапазоном до 32 кГц, але «середньостатистичне» вухо здатне сприймати тільки до 18 кГц, тому не варто гнатися за розширенням діапазону. Головне – це лінійність АЧХ.

Кількість вихідних каналів на акустичну систему в автомобільних підсилювачах буває різним, причому за їх кількістю більшою мірою можна міркувати про його якість та актуальності (сучасності):

Одноканальний- застосовується для підключення сабвуфера великої потужності.

2-х канальний підсилювач дозволяє підключити акустичну систему за принципом роздільних каналів, причому можна організувати, як просте стерео, так і псевдоквадро або ABC. Причому замість двох динаміків, ви можете підключити сабвуфер. Але варто уважно поставитися до вивчення «передбачуваних нутрощів» підсилювача, тому зустрічаються грубі монофонічні підробки з виходами на два канали (псевдостерео).

3-х канальний підсилювач сьогодні рідко використовують, бо 4-х канальні підсилювачі дозволяють підключити по мостовій схемі сабвуфер і дві колонки. Однак 3-х канальний підсилювач для такої мети буде краще чотирьохканального, оскільки він буде видавати кращу потужність на канал.

4-х канальний підсилювач – більшість сучасних підсилювачів обладнані саме такою схемою, причому якість їх цілком гідне. Чотири канали дозволять вам підключити 4 динаміка, або два динаміки і один сабвуфер, звичайно якщо у нього вистачить на це потужності. Якщо підсилювач з досить великим запасом, то можете підключити навіть два сабвуфера.

5-ти канальні підсилювачі дозволяють підключити один сабвуфер і чотири динаміки. Такий підсилювач дозволить заощадити місце, однак хороші моделі обійдуться вам в круглу суму. При покупці звертайте увагу на кількість ват видаються на один канал.

І нарешті 6-ти канальні підсилювачі. Дана стаття взята з паблік Машини. Зараз такі підсилювачі використовують досить рідко, так як багато хто використовує всього 4-х або (що рідше) 5-ти канальні підсилювачі.

Вибір конденсатора:

Конденсатор необхідний для компенсації падіння напруги підсилювача. Іншими словами іноді підсилювача може не вистачити потрібної потужності акумулятора і тим самим може статися «провал». Ось саме конденсатор дозволяє компенсувати цей недолік і домогтися глибини звучання під час глибокого баса. Конденсатори мають запас ємності, яка вимірюється у Фарада.

Крім того, установка конденсатора дозволяє знизити сплески в бортовій мережі до безпечного рівня для всього електрообладнання, взагалі при значної потужності аудіосистеми рекомендується поставити спеціалізований фільтр живлення, у схему якого входить конденсатор і забезпечує відсутність додаткових наведень і шумів у звукових каналах.

Що ще вам необхідно !?

Придбати і прокласти підходящі дроти, які вибираються на підставі потужності на кожен канал з урахуванням віддаленості від підсилювача, причому не забути, що для гарантованої роботи підсилювача буде потрібно товстий дріт на клему акумулятора.

Источник

Related Articles

Back to top button
Close
Close