Поради водіям

Як викрадають автомобілі

– Штатні сигналізація і іммобілайзер

Більшість сучасних автомобілів в базовій комплектації або за доплату обладнані сигналізацією і іммобілайзером. Багато хто вважає, що цього достатньо для того, щоб захистити свій автомобіль від викрадення. Але для автовикрадачів штатні системи захисту автомобіля є легкою здобиччю – на найпопулярніших моделях вони вивчені досконально.

«На розтин і викрадення автомобіля зі штатною сигналкой йде від 5 до 35 секунд залежно від моделі та майстерності викрадачів. Причому, найчастіше, на дорогих автомобілях це займає менше часу, ніж на бюджетних. Наприклад, на перших Audi Q7 мультиплекс (проводка, єднальна всі електронні системи – прим. Ред.) Був прокладений в водійських дверей. Викрадачі «пробивали» двері свердлом, підключалися до проводці і виводили з ладу сигналізацію і іммобілайзер за кілька секунд ».

Висновок: Обмежуватися лише заводськими системами безпеки можна за умови, що автомобіль не значиться в групі ризику і постійно перебуває на охоронюваних територіях, де виключена поява викрадачів.

– Механічні блокіратори

Багато автосалонів при покупці автомобілів пропонують майбутнім автовласникам різні замки – капота, рульової колонки, важеля коробки передач. Причому, на ринку існують пристрої як вітчизняного виробництва, так і зарубіжного. Найвідоміші і найпопулярніші – ізраїльської Mul-T-Lock. Принцип їх роботи досить простий – необхідний спеціальний ключ, щоб штир, блокуючий роботу керма або важеля коробки, вийшла з паза. В якості аргументів на користь ефективності такого обладнання, продавці призводять складність конструкції замку і високу захищеність від стандартних способів розкриття.

Але «Будь механічний замок – продукт масовий, а значить прекрасно вивчений викрадачами. Для того, щоб з ним впоратися, потрібно максимум одна хвилина. Прості вироби взагалі розкриваються мало не скріпкою. Не варто вестися і на гучні імена – алгоритм захисту у всіх однаковий, красиві складні на вид ключі не зупинять викрадача. Виняток – різні «секретки», встановлені народними умільцями. Особисто на моїй пам'яті, знаменита банда, що спеціалізувалася на викраденні Honda CR-V, чотири рази поверталася до одного і того ж автомобілю. Але так і не змогла розкусити нестандартний замок рульової колонки. Щоправда, у підсумку, наскільки я знаю, власник продав свій кросовер – йому просто набридло міняти личинки замка водійських дверей, оформляючи все це у страховій. Але й «дяді Васі» бувають різні, деякі працюють в одній команді з викрадачами. Людина, яка ставить вам нестандартну блокування, повинен бути перевіреним».

Висновок: Механічні блокіратори, без додаткових систем безпеки (сигналізація, іммобілайзер), не зупинять викрадачів. Разом з сигналізацією вони можуть просто відлякати автовикрадачів, оскільки для угону потрібно більше часу, ніж зазвичай – спочатку обійти сигналізацію, а потім впоратися з механічними блокаторами.

– Позаштатна сигналізація

Автовикрадачі і виробники сигналізацією ведуть один з одним технологічну війну вже пару десятиліть. Виробники електронних систем захисту автомобілів ускладнюють алгоритми роботи, шифрують код, який передається з брелока на основний модель по вищому класу. Їх кримінальні опоненти відповідають розробкою нових сканнеров, причому найпростіші з них можна купити у відкриту, в китайських інтернет-магазинах, всього за кілька десятків доларів. Тим не менш, нештатна сигналізація – один з найнадійніших рубежів охорони автомобіля від угону. Правда, якщо мова йде про досить дорогих системах і їх правильній установці.

«Позаштатна сигналізація може стати реальною головним болем викрадача, змусивши його відмовитися від ідеї і шукати такий же автомобіль. Навіть масові моделі можуть захистити машину від угону. Головне тут – правильна, професійна установка. Ні в якому разі не ставте сигналізацію там, де купили автомобіль або у великих спеціалізованих центрах. І там, і там діють нормогодини, в які повинні вкластися електрики при установці сигналізації. Так що не дивуйтеся, виявивши після установки сигналізації основний блок під водійським сидінням. Як і висячим пучкам проводів, по яких відразу зрозуміло, які запобіжники треба висмикнути, щоб вивести сигналізацію з ладу. Обов'язковим доповненням повинна стати «мітка» – додатковий іммобілайзер, що працює за принципом «свій-чужий». Він теж ускладнить життя викрадачам, принаймні викрасти автомобіль не вдасться так швидко, як хотілося б».

Висновок: Позаштатна сигналізація з додатковим іммобілайзером може серйозно ускладнити роботу автовикрадачів, змусивши їх відмовитися від спроби викрадення. Однак панацеєю вона не є – сучасні інструменти автовикрадачів дозволяють завести автомобіль в обхід сигналізації, наприклад, підключивши в обхід штатної проводки свій блок керування двигуном. Але на це потрібен додатковий час, якого у автовикрадачів часто немає.

– Супутникова сигналізація

Це вид сигналізацій вважається найдосконалішим з усіх існуючих. Автомобіль постійно перебуває під контролем диспетчера компанії-оператора, який дистанційно може заглушити двигун або вказати групі негайного реагування місцеположення з точністю до 10-15 метрів. Власник може дізнатися, де його машина, просто зателефонувавши в диспетчерську. Точно так же двигун можна примусово заглушити. Звичайне час приїзду групи негайного реагування компанії (яка працює спільно з поліцією) не перевищує 30 хвилин.

Але давайте не будемо забувати про те, що супутникової даний вид сигналізації називається лише тому, що дані про місцезнаходження автомобіля диспетчер отримує з приймача GPS. Але отримує він їх по каналу GSM. Викраденням дорогих автомобілів займаються професіонали з відповідною апаратурою. Заблокувати GSM-канал у них займають секунд десять, розкрити весь салон мисливськими ножами для пошуку передавача – ще близько хвилини. Диспетчер навіть не встигне зреагувати. Порізаний салон? Салон перешивати заново і з новими документами Їде». 

Висновок: Супутникова сигналізація на сьогодні є самим надійним способом охорони дорогого автомобіля. Але й вона не дає стовідсоткової гарантії від угону, особливо, якщо працюють професійні викрадачі.

• УМОВИ РИЗИКУ

– Година глибокого сну

З парковок і дворових територій найчастіше автомобілі викрадають у так званий годину глибокого сну, який настає під ранок. Організм людини влаштований таким чином, що саме в досвітній час занурюється в небуття, реакції притупляються, навколишні звуки мозок блокує. Саме цим і користуються викрадачі, яким на розтин автомобіля потрібно пара хвилин. До речі, в цей же час мінімальний шанс зустрічі з автомобілями поліції – по-перше, вони теж люди, по-друге, з 4 до 6 ранку починається перезмінка екіпажів – як в ГИБДД, так і в поліції громадської безпеки.

– Гіпермаркети і моли

Неохоронювані стоянки величезних торгових центрів – справжній клондайк для автовикрадачів. Тут величезне число автомобілів, які оснащені або штатними протиугінними системами, або дешевими сигналізаціями. Враховуючи доступність електронних засобів для угону (сканери та код-грабери), навіть для початківця викрадача не є проблемою знайти «жертву». Саме зі стоянок торгових центрів здійснюється найбільше число викрадень недорогих автомобілів.

– Розбій

Власників першого покоління кросоверів BMW X5 (свого часу одного з найбільш викрадаються) називали «десантниками». Це прізвисько приліпилося до них через те, що баварські кросовери найчастіше викрадали, викидаючи власника з-за керма. Більшість водіїв нехтують блокуванням дверей, а вже про те, щоб подивитися по сторонах, перш ніж сідати за кермо й мови навіть не йде. «Силовим» методом викрадають виключно дорогі автомобілі, які неможливо викрасти під час стоянки – власники залишають їх на охоронюваних паркінгах.

– Домовимося?

Цей метод був випробуваний на початку 90-х, коли з Європи до Росії активно приганяли різні автомобілі. Навіщо викрадати автомобіль, якщо можна домовитися з власником? Машина застрахована, і він гарантовано отримає виплату. Це не викрадення, а швидше шахрайство. Тільки якщо з Європи так «гнали» старі Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW та ін., То в Росії таким способом змінюють власника ексклюзивні автомобілі вартістю близько одного мільйона доларів. Автомобіль залишається на стоянці, з якою укладається договір відповідального зберігання, власник їде на три-п'ять днів у відрядження, передаючи ключі та документи шахраям. За цей час автомобіль може залишити межі Російської Федерації. Потім власнику повертаються документи і ключі і він звертається в поліцію за фактом викрадення автомобіля. Юрособа, орендувати стоянку, раптово зникає і страхової компанії доводиться виплачувати компенсацію.

• МІФИ і ЛЕГЕНДИ

– У мене неугоняемий автомобіль

Стара іномарка, автомобіль непопулярної моделі, що іржавіють «Жигулі». Їхні власники впевнені, що машину не поженуть – кому вона така потрібна. Однак, неугоняемая автомобілів немає. Стара, але добре збережена іномарка може послужити донором запчастин для будь-якого нелегального сервісу. Непопулярні моделі автомобілів теж користуються попитом на чорному ринку – адже до них і уваги менше. Ну а «Жигулі» можуть послужити як автомобіль для «бомбив» – благо їх так багато, що на перебитий номер і ліві номери ніхто не буде звертати уваги.

– Бесьключевой доступ

Багато хто вважає, що keyless-go, тобто бесьключевой допуск в салон і можливість завести двигун кнопкою – панацея від автовикрадення. Цю легенду запустили самі автовиробники, дилери яких стверджують, що ключ-брелок – додатковий іммобілайзер. Насправді, на розтин автомобіля і запуск його двигуна потрібна рівно стільки ж часу, як і у випадку з автомобілями зі звичайними ключами.

– Стоянка

Ви спокійно спите ночами, бо ставите автомобіль на стоянку, де присутня охорона, часом навіть озброєна? Даремно. Якщо у стоянки з вами немає договору про відповідальне зберігання автомобіля, вона ні за що не відповідає. У випадку з дорогими автомобілями можливий і наліт. А охорона ніколи не буде грати в «лицарів без страху і докору» – у разі загрози життю вона дасть викрасти практично будь-який автомобіль.

Источник

Related Articles

Back to top button
Close
Close