Таксі у світі

Держдума прийняла проект базового закону про держрегулювання роботи таксі

Держдума в четвер прийняла в першому читанні проект закону про державне регулювання роботи таксі і діяльності служб замовлення легкового таксі в РФ. У тексті, зокрема, містяться нововведення, що стосуються діяльності агрегаторів таксі.

Передбачається, що дозвіл на роботу таксистом на конкретному транспортному засобі буде видаватися на термін не менш 5 років. Відповідний документ повинен знаходитися в салоні легкового таксі і “пред’являтися на вимогу пасажира, посадової особи уповноваженого органу або співробітника поліції”, – йдеться в тексті.

Законопроект не містить вимоги про обов’язкову фарбуванні автомобілів в жовтий колір – для легкових машин передбачені тільки цветографическая схема на бічних поверхнях кузова (“шашечки”), розпізнавальний ліхтар оранжевого кольору на даху, а також наявність таксометра (якщо плата за користування таксі визначається у відповідності з цим приладом). Крім того, автомобіль повинен бути зареєстрований на території РФ.

Документ зобов’язує юридичних осіб і індивідуальних підприємців (ІП) використовувати в якості таксі тільки машини, допущені до участі в дорожньому русі, забезпечувати техобслуговування, ремонт і передрейсовий контроль технічного стану таксі, а також обов’язкові медогляди водіїв. Загальний водійський стаж шоферів повинен бути не менше 3 років.

У форумі таксі: Держдума прийняла проект базового закону про держрегулювання роботи таксі

У тексті міститься ряд новацій, що стосуються діяльності агрегаторів таксі. Зокрема, робота служб замовлення легкового таксі на території відповідного суб’єкта РФ буде можлива з моменту подачі компанією, підрозділом іноземної організації або ІП повідомлення про початок здійснення такої діяльності. При цьому іноземні організації будуть зобов’язані працювати через відокремлений підрозділ, зареєстрована згідно із законодавством.

Передбачається створення регіональних реєстрів служб замовлення легкового таксі, які повинні розміщуватися на офіційних сайтах уповноважених органів. Агрегаторів буде необхідно “забезпечувати обробку інформації про замовленні легкового таксі з використанням баз даних, що знаходяться на території РФ”.

При прийнятті замовлення агрегатор повинен буде зареєструвати його в журналі, який може вестися на паперовому носії або в електронному вигляді. Ці дані потрібно буде зберігати не менше 6 місяців. Служба повинна повідомити пасажиру номер прийнятого до виконання замовлення, а після прибуття таксі до місця його подачі – місце знаходження, номер, колір кузова, марку таксі і фактичний час його подачі, випливає з тексту.

Руйнування “сірих” схем

Як пояснив на засіданні автор ініціативи, перший заступник голови комітету Держдуми з держбудівництва та законодавства В’ячеслав Лисаков, “законопроект вибудовує прозорі відносини між державою і таксомоторних співтовариством”. Так, з “сумлінних підприємців знімаються зайві адміністративні бар’єри для входу на ринок” встановлюються “превентивні заходи захисту малого бізнесу, не дозволяють переділ ринків на користь афілійованих іноді з місцевими чиновниками структур”. Зокрема, саме цим обумовлена відсутність норми про обов’язкові кольорах кузова, звернув увагу депутат.

Прийняття законопроекту дозволить “припинити існуючу сьогодні сіру схему, при якій окремі компанії отримують дозвіл на діяльність в таксі виключно для подальшого перепродажу або здачі автомобіля з роздільною здатністю в оренду, продовжив політик. “Ці дозволи в кінцевому підсумку виявляються в руках нелегальних мігрантів, а також осіб з непогашеною судимістю”, – констатував він.

Читайте також: У Москві вважають, що агрегаторів варто ввести зарплату для водіїв

Норми, що стосуються агрегаторів таксі, в тому числі встановлюють заборону вплив на ринок таксі з-за кордону, зазначив Лисаков. “Всі агрегатори зобов’язані зареєструватися, платити податки, розміщувати свої сервери на території РФ. Це забезпечить безпечне зберігання персональних даних громадян, гарантує блокування сайтів і дзеркал агрегаторів, що надають послуги неналежної якості”, – сподівається він.

Законопроект забороняє передачу агрегаторами замовлень перевізникам, які не володіють дозволами на таксомоторну діяльність. “У цьому випадку саме агрегатори будуть нести повну відповідальність за ДТП, виплачуючи постраждалим компенсації за завдану шкоду”, – попередив розробник ініціативи. Нарешті, “присікається здійснення розрахунків між агрегаторами та таксомоторними перевізниками через електронні гаманці, оскільки величезні фінансові потоки йдуть за кордон РФ, в тому числі повз російського бюджету”, – підсумував він.

Позиція профільного комітету Держдуми

Глава профільного думського комітету з транспорту і будівництва Євген Москвичев підтримав ініціативу, підкресливши, що для регулювання галузі необхідно базове законодавство. “За ці роки багато чого змінилося, дійсно, замовлення таксі розвивається і сьогодні доступний для кожного громадянина, але в замовленні таксі немає відповідальності тих, хто заробляє з цього гроші, – сказав на засіданні Москвичев. – Але це не говорить, що ми повинні зробити такий законопроект, щоб далі можна було замовити таксі взагалі”.

Читайте також: Водій «Яндекс Таксі» оголосив голодування, протестуючи проти низьких тарифів

Депутат висловив упевненість, що безпека таксомоторних перевезень “має бути посилена”. “Ми одним з федеральних законів дозволили іноземцям з російськими водійськими посвідченнями працювати на автобусах, тролейбусах і трамваях, – нагадав він. – На мій погляд, треба на першому етапі заборонити іноземцям керувати легковими таксі”. Москвичев не сумнівається, що в Росії “досить водіїв, які здатні управляти цим транспортом”.

“Ми зобов’язані вирішити ще одну проблему: жодне таксі не повинен виходити на дороги, не пройшовши “механіку” на випуску за технічним станом автомобіля”, – додав голова комітету.

Джерело

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close