Таксі у світі

У Москві водій «Яндекс Таксі» оголосив голодування, протестуючи проти низьких тарифів

Жовта «Шкода Октавіа» біля Театру біля Нікітських воріт з’явилася в ніч з п’ятниці на суботу. І спочатку – в темний час – виглядала як звичайна машина з шашечками, припаркований, до речі, на спеціальній стоянці для таксистів.

Проте вранці перехожі почали знімати цей автомобіль на мобільники, тому як з’ясувалося, що він з різних сторін списаний фарбою. І не хулігани, а водій червоним по жовтому написав – «голодування». І ще трохи нижче – «бойкот».

«Шкода» простояла всю суботу і за цей час не зрушила з місця навіть на сантиметр. І це незважаючи на сотні потенційних пасажирів, що виходять з театру. Таксист, 36-річний Роман Катареничев, від замовлень принципово відмовлявся. І пояснював роззявам, що він тут не заради грошей, а заради справедливості. Нехай агрегатори таксі подивляться, до чого вони довели своїх водіїв.

У неділю ситуація не змінилася. Роман пив мінералку. Багато курив (по три пачки в день). Але не доторкнувся до їжі.

У форумі таксі: У Москві водій «Яндекс Таксі» оголосив голодування

У понеділок до нього під’їхали співробітники патрульно-постової служби. Перевірили документи. Сфотографували. Поцікавилися самопочуттям. Катареничев відповів, що раніше 5 грудня з Нікітського бульвару не поїде. І на громадянську позицію має право. Поліцейські трохи забарилися – і поїхали.

З КОЖНИМ ДНЕМ СИТУАЦІЯ ВСЕ ГІРШЕ

– Я приїхав до Москви з Ульяновська чотири роки тому, – на автоматі, немов шкільне вірш, видає Роман (я вже п’ятий журналіст, який за останні вісім годин сів до нього в салон з диктофоном). – І спочатку все було терпимо. Я влаштувався водієм у великий автопарк. Пройшов медкомісію. Здав іспити. Не тільки на водіння, але і на знання міста. Зі мною розмовляв психіатр. У кадрах пробили мою біографію. Перевірили на наявність судимостей. І тільки потім видали машину. Зараз, забігаючи вперед, скажу, що керувати жовтим автомобілем може будь-хто. Навіть злочинець-рецидивіст. Головне, щоб права були. І все.

За словами водія-бунтаря, його таксопарк дихає зараз на ладан. Місяць, другий, – і закриється. Як це сталося, наприклад, з крупною компанією «Нексі». Агрегатори стрімко і цілеспрямовано зменшують тарифи. І таксопарки задихаються.

– Спочатку вони відмовляються від медкабінету, – продовжує Роман. – Потім від механіка. А потім і зовсім припиняють існування. Водій, який виїздив на лінію підготовленим, тверезим і здоровим, зараз сам собі господар. Якщо два роки тому він мав 16 рублів за 1 км шляху, то зараз 8 рублів. І при цьому бензин два роки тому коштував 38 рублів за літр, а зараз 45. Затиснули просто в лещата. І на цьому не зупиняться.

Простіше кажучи, водіям таксі, які їздять не на власних автівках, а на орендованих, стало дуже важко заробляти гроші. Якщо, звичайно, вони не роботи і не можуть їздити по столиці добу безперервно. У 2016 році за 10 годин роботи Катареничев мав 3 тисячі рублів (чистими). Сьогодні вдвічі менше – і не за 10, а за 14 годин.

– В Хімках зараз теж йдуть акції протесту, – повідомив водій. – Десятки авто просто не вийшли сьогодні (3 грудня) на лінію. До речі, велике спасибі моїм колегам по цеху. Вони не тільки підтримують мене морально, але і допомогли з орендою машини. Заплатили за кілька днів, поки я голодую і не працюю.

У Москві Роман живе з матір’ю. Вона була проти цієї акції, але втримати сина не змогла. Тепер хвилюється. І дзвонить щогодини.

Таксист не взяв з собою навіть зубної щітки. Вранці вмивається водою з пляшки. Курить одну за одною. І продовжує чергувати.

У понеділок, на третій день голодування, стан у водія мляве. Вид дуже втомлений. Я пропоную нишком принести пиріжок. І обіцяю не видати повстанця.

– Це виключено, – суворо, по-військовому відповідає водій.

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ

– На перший погляд, поява агрегаторів і всі ці зміни на руку пасажирам, – розповів «КП» голова асоціації «Рустахоконтроль» Геннадій Мирошин. – Таксі адже стало дешевше, а, значить, доступніше. Але при цьому питання безпеки практично не обговорюється. Агрегаторів плювати, хто сидить за кермом. Головне, щоб замовлення було виконано. А у випадку ДТП відповідатиме таксопарк (якщо він є). Або сам водій. І все. Виходить горезвісна медаль. З одного боку, дешево. З іншого боку, небезпечно. Професійні водії йдуть на іншу роботу. У Москві маса вакансій. І хто залишається? Приїжджі і недосвідчені. Порядок у всій цій ситуації можна навести лише на законодавчому рівні. Потрібно, щоб агрегатори теж несли відповідальність за перевезення. А не тільки гроші рахували.

До РЕЧІ

Як повідомив «Комсомолці» терапевт і головний лікар санаторію «СпаГолод» Олександр Барвінський, п’ять днів без їжі не дуже небезпечні для людини. Однак виходити з голоду потрібно грамотно і перший час (днів п’ять) дотримуватися сувору дієту.

– Взагалі максимальний термін, протягом якого вийде не є, це місяць, – розповів фахівець. – Далі вже виникає загроза для життя. Хоча тут багато нюансів і факторів. Комплекція, наприклад. Або наявність хронічних захворювань. Хтось досить спокійно протримається три тижні, а у кого-то і після десяти днів можуть початися серйозні проблеми. Як би там не було, виходити з голодуючого стану потрібно під наглядом лікаря, який займається розвантажувально-дієтичною терапією.

P. S. у понеділок Ввечері до Театру у Никитских воріт під’їхала карета швидкої допомоги. Лікар оглянув Романа Катареничева і сказав, що його потрібно госпіталізувати. Водій таксі спочатку впирався. Але трохи пізніше закрив свою ластівку і пересів в машину з червоним хрестом. Його доставили в 1-шу Міську лікарню. Про це він особисто повідомив по телефону кореспонденту «КП». Нічого більше говорити не став. Тому як – процедури. На Нікітський бульвар в знак підтримки в той же вечір з’їхалися десятки таксистів. Але їх під загрозою евакуації розігнали співробітники ГИБДД. Стоянка там майже скрізь заборонена. Крім невеликого кишеньки, в якому припаркована «Шкода» Катареничева.

Джерело

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close