Таксі у світі

Московський ринок таксі зріс за рік більш ніж у два рази

У 2016 році середньодобове число перевезених пасажирів на таксі в столиці збільшилась у два з гаком рази і перевищила 582 тис. людей. Понад 85% всіх замовлень було зроблено через мобільні додатки. Більшість опитаних експертів вважають, що через кілька років агрегатори таксі остаточно знищать таксопарки. У 2016 році в Москві добове кількість клієнтів таксі перевищило 582 тис. осіб, підрахували в столичному департаменті транспорту за запитом РБК. Цей показник виявився в 2,2 рази вище, ніж у 2015 році (260 тис. осіб). Всього, за оцінками відомства, загальний пасажиропотік у таксі в минулому році склав 212 млн осіб. Більше приватних і легальних За даними департаменту, час подачі машини не скоротилося порівняно з попереднім роком — воно залишилося не більше семи хвилин, але це і так «один з кращих показників у світі». У відомстві визнали, що такий результат пов’язаний зі зростанням числа легкових таксі в місті і різноманітністю способів замовлення (у тому числі за рахунок інтернет-агрегаторів). Зростання популярності таксі в Москві підтверджується і кількістю виданих ліцензій на здійснення таксомоторної діяльності. На 1 січня 2017 року в Москві діяло 74 тис. ліцензій. За 2016 рік їх було видано приблизно 14 тис., за 2015-й — 9,6 тис. Збільшилася і кількість ліцензій, виданих індивідуальним підприємцям: за підсумками 2016 року їх кількість склала 23,5 тис. проти 21,3 тис. 2015-м. Агрегатори проти парків В серпні 2016 року керівник департаменту транспорту Москви Максим Ликсутов заявив, що на інтернет-агрегатори припадає 85% від усіх організованих поїздок. На думку опитаних РБК експертів і учасників ринку, саме розвиток агрегаторів змінило правила гри на ринку. За оцінкою співвласника «Бро таксі» Філіпа Ніконова, до кінця 2017 року 90% замовлень таксі у великих містах буде проходити через агрегатори. «Ринок замовлень через таксопарки вмирає», — констатує співрозмовник РБК. На його думку, вони можуть конкурувати з агрегаторами і отримувати більшу частину замовлень безпосередньо тільки в містах з населенням менше 300 тис. жителів. «Але в кінцевому рахунку агрегатори закриють і цю нішу», — зазначив Ніконов. Ніконов пропонував таксомоторні перевезення під власним брендом «Бро таксі» в Москві, однак не витримав конкуренції з агрегаторами. Зараз його компанія працює виключно з «Яндекс.Таксі», отримуючи замовлення від сервісу. «Локальні бренди не дадуть ніякого економічного результату, треба орієнтуватися на агрегаторів. Жоден гравець ринку не може собі дозволити рекламну кампанію масштабу «Яндекса» або Uber», — пояснив він. Це підтверджує голова об’єднує власників таксопарків громадського руху «Форум таксі» Олег Амосов. «З одного боку, агрегатори зруйнували традиційний підхід, «убивши» частина таксопарків. Але, з іншого боку, запропонували дійсно зручний сервіс як для пасажирів, так і водіїв», — говорить Амосов. З приходом агрегаторів кількість поїздок збільшилася на 30%, і це сприяло популяризації приватного візництва, підрахував експерт. Водії-любителі Розвиток агрегаторів і подальше зниження тарифів на перевезення не тільки витіснив з ринку спеціалізовані компанії, але і скоротило число професійних таксистів, зазначає Амосов. Їх місце зайняли автолюбителі. Таку модель першим почав просувати Uber, який запустив сервіс виклику перевізника у рідному Сан-Франциско в 2009 році. За первісним задумом сервіс з’єднував водія, який бажає підробити, з попутниками, з-за чого поїздки були дешевими. Пізніше компанія зіткнулася з претензіями з боку держав і легальних водіїв, які звинуватили її у незаконній діяльності. Страйки проти онлайн-агрегаторів проходили і в Москві. Будь-яка таксомоторна компанія також буде поступатися агрегаторів за кількістю машин, які можуть виїхати на виконання замовлення, оскільки агрегатори консолідують потужності декількох таксопарків і приватних візників. Наприклад, у системі «Яндекс.Таксі» (за неофіційною статистикою, вважається найбільшим агрегатором в Москві з «великої трійки» разом з Über і Gett) числиться 120 тис. машин, які можуть виїхати на рейс. Для порівняння: кількість автомобілів у Новій транспортній компанії (бренд «Нове жовте таксі») з початку 2016 року скоротилася з 1003 до 320, розповів Амосов. Коментар представника «Нового жовтого таксі» отримати не вдалося. Як зазначив представник агрегатора «Максим» (входить в трійку найбільших таксомоторних компаній в Росії) Павло Стенников, таксопарки не «вмирають», а переоформлюються. «Для того, щоб вписуватися в економіку, вони відмовляються від сервісних служб — власних лікарів, механіків, диспетчерів — і доручають всі ці завдання аутсорсинговим компаніям», — стверджує він. За його словами, найчастіше таксопарки переорієнтуються на інші ніші: наприклад, починають працювати тільки з корпоративними клієнтами. Джерело

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close