Таксі у світі

Департамент транспорту Москви встановить тарифи на таксі

Департамент транспорту Москви підготував проект поправок до постанови № 1030-ПП від 29 вересня 2009 року «Про регулювання цін (тарифів) у місті Москві». Зміни будуть внесені невеликі, всього лише кілька слів, але і їх поява в законодавчому акті дозволить регулювати Уряду Москви розцінки на таксі.

Більш детальну інформацію та роз’яснення щодо нововведень дає пояснювальна записка до постанови. В першу чергу у ній пояснюється, навіщо це зроблено: «Основними цілями прийняття даного проекту постанови Уряду Москви є загальне впорядкування ринку послуг з перевезення пасажирів і багажу легковим таксі в місті Москві, підвищення доступності ринку таксомоторних послуг для населення та гостей Московського регіону, попередження необґрунтованого завищення юридичними особами та індивідуальними підприємцями, які здійснюють діяльність з перевезення пасажирів і багажу легковим таксі в місті Москві, тарифів на таксомоторні послуги».

Тобто Департамент транспорту в першу чергу піклується про споживачів послуги. При такому підході муніципальне таксі повинно стати доступнішими. По ідеї, частина автовласників залишить свій особистий транспорт і користуватися послугами міських перевізників. І ось тут виникає питання про перевізників і їх тарифах.

Творці законодавчої ініціативи прекрасно розуміють, чим регулювання тарифів обернеться для перевізників. У пояснювальній записці є окремий пункт «Можливі наслідки прийняття правового акта, який містить пропозицію: «Разом з тим встановлення тарифів на перевезення пасажирів і багажу легковим таксі на першому етапі може спричинити соціальну напруженість в середовищі ряду індивідуальних підприємців, що працюють за необґрунтовано завищеними тарифами».

У той же час видання M24.ru не забарилося повідомити, що розробкою граничних максимальних тарифів займеться Регіональна енергетична комісія (РЕК). Ця структура встановлює більшість тарифів у Москві, у тому числі ціну на квитки на громадський транспорт. Після того, як будуть прийняті поправки, тобто можна буде офіційно встановлювати нову вартість перевезень, Департамент транспорту і РЕК підготують документ про створення самих цінових рамок.

Тарифи поки не визначені, але, швидше за все, вони будуть близькі до тих, які розраховувалися в 2012 році, коли вводилося ліцензування таксі. Концепція встановлювала вартість в залежності від часу або від кілометражу. Так, перший кілометр оцінювався в 100 рублів, кожен наступний — у 30. Початкова ставка відноситься до першим трьом хвилинам, а наступні вважалися по 12,5 рублів за хвилину. Вночі та у вихідні дні повинні були діяти підвищені тарифи — 150 рублів за перший кілометр, а потім — 40 рублів (16,5 рубля за хвилину). Також тарифи повинні залежати від часу доби і вихідних, святкових днів.

Нові ставки будуть розраховані з урахуванням існуючої ситуації і будуть визначатися після консультацій з фахівцями в галузі. Поки йде визначення типу регулювання тарифів по верхній або нижній планці або залежно від зональності, при якій поїздка до таких об’єктів, як аеропорт чи вокзал, буде вважатися по спеціальній сітці.

З одного боку, в цих діях простежується та ж логіка, що й при введенні платних парковок — звільнити місто від приватного транспорту. З іншого боку, дуже важливо зрозуміти, як все-таки будуть регулюватися тарифи і яку участь у прийняття цього закону приймають великі перевізники. Якщо ціни в перший час будуть сильно занижені, то, швидше за все, з ринку підуть таксисти-приватники і дрібні компанії. Їм буде просто невигідно обслуговувати людей, лише відбиваючи вартість бензину, але не заробляючи. Якщо трапиться такий варіант розвитку подій, то залишиться лише кілька великих гравців ринку, які з часом зможуть почати диктувати свої умови, в тому числі і тарифи на перевезення.

Джерело

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close