Таксі у світі

Таксі в Москві: з чим стикаються пасажири

Таксистів, нарешті, можуть пустити на виділені смуги, але всім, хто працює офіційно, пропишуть єдиний тариф, і, швидше за все, доведеться розраховуватися не за час, проведений в дорозі, а за кілометри. Правда всі спроби прибрати з вулиць “бомбив”-нелегалів з тріском провалилися, і легальному таксі при наявності таких конкурентів ефективно працювати все важче. Як зараз возять?

Він не користується навігатором. Але знає, як проїхати в будь-яку точку на карті, і вміє об’їхати пробку. Євген Калашников багато років їздить по Москві і не пригадає, коли таксистам доводилося так важко, як зараз.

Не тільки приватники, але і великі таксопарки борються за виживання. Скаржаться, що через податки змушені скорочувати бізнес.

“Податки нас дуже непокоять. Вчора було 18, нині – 36. Потім можуть зробити 54 тисячі”, – обурюється таксист.

Торішня реформа порядку не принесла. У Департаменті транспорту кілька місяців думали, що робити з ринком перевезень. І ось місто оголосив про початок нової, більш масштабної реформи.

Поправки в закон про таксі вже надійшли в Московську міську Думу. Першим ділом перевізників збираються зобов’язати перефарбувати автомобілі в жовтий колір. Навіть невеликому таксопарку це обійдеться майже в десять мільйонів рублів.

А перекладуть витрати на пасажирів. Ще у кожного автомобіля будуть жовті номери, “шашечки” на даху і з боків, а також індикатори зайнятості. Все це теж за свій рахунок. Але місто обіцяє компенсацію – таксі дозволять їздити по виділених смугах для громадського транспорту. Нарешті, кожен автопарк зможе взяти кредит на покупку нових машин за пільговою ставкою.

“Ми робимо ряд речей, націлених на те, щоб створити умови для таксистів, галузі і, звичайно, ряд плюсів – для пасажирів, для створення комфорту і зручності пересування по місту”, – пояснив Дмитро Пронін, заступник керівника Департаменту транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури міста Москви.

Самі гучні суперечки викликала ідея ввести єдиний тариф на поїздки. Гроші пропонують брати за відстань, а не за час, як зараз. Адже часто водії спеціально вставали в пробки, щоб потім виставити рахунок достовірніше.

“Якщо введуть єдину ціну і всі будуть їздити і не приберуть нелегальних таксистів, відповідно, нелегальний може трохи дешевше взяти, йому не треба платити податки. Для нелегалів це буде золота жила”, – вважає Олексій Загайнов, директор таксомоторного парку.

В кінці дев’яностих “бомбіли” перевозили менше чверті всіх пасажирів. А сьогодні на їхню частку припадає вже більше половини ринку. Вихідці з азіатських республік хвацько ганяють по столичних вулицях. Порушують правила. Міста не знають.

Ахмед з Бішкека зізнається – добре знає дорогу тільки до Червоної площі. Зате тариф у нього найменший в Москві.

– Чотириста рублів.
– Триста можна!

Щоб заощадити пару сотень рублів, москвичі сідають в ці розвалюхи і відправляються назустріч невідомості. За останні роки в ДТП з вини нелегалів загинули сотні людей, в тому числі актори Юрій Степанов і Марина Голуб.

Гучне затримання два місяці тому – виходець з Таджикистану підбирав у торгових центрів жінок, вивозив їх у парк і ґвалтував. Постраждалих – десятки.

“Як правило, законодавцям приходить тільки одна думка – заборонити, оштрафувати, виставити кордони, людей зі смугастими палицями, людей з кулеметами і так далі. Ця міра, на жаль, не працює”, – зазначив Ігор Моржаретто, заступник головного редактора журналу “За кермом”.

Що робити з “бомбилами” – в Департаменті транспорту не знають. На майбутню реформу легальні перевізники дивляться з надією і одночасно песимізмом.

Поки існує величезний тіньовий ринок, ті, хто працює за правилами, і далі будуть ледве зводити кінці з кінцями. Ось і таксист зі стажем Євген Калашников почав всерйоз подумувати змінити професію. Вести

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close