Таксі у світі

Ситуація з таксі в Ставропольському краї, м’яко кажучи, непроста

Владі регіону не вистачає повноважень навести порядок на дорогах. Стан та перспективи розвитку транспортної галузі Ставропольського краю стали темою чергового брифінгу в крайовому уряді. На питання журналістів відповів перший заступник голови уряду Ставропілля Віктор Шурупів, який закликав жителів краю підвищувати громадянську позицію.

Віктор Шурупів нагадав, що у 2012 році для наведення порядку в транспортній сфері регіону губернатором краю Валерієм Зеренковым було прийнято рішення про створення самостійного міністерства транспорту. Глава регіону поставив перед міністерством п’ять пріоритетних завдань: усунення дорожніх заторів; боротьбу з нелегальними перевізниками; оптимізацію міської, межмуниципальной і сільській маршрутної мережі; розвиток ринку авіаперевезень; поліпшення становища у сфері залізничного транспорту.

Шурупів розповів про поточні результати за цими напрямками. В першу чергу для оптимізації діяльності автотранспортного комплексу Ставропольського краю була проведена масштабна нормотворча робота, яка, на думку першого віце-прем’єра краю, хороший заділ на перспективу.

Так, після прийняття крайового закону україни «Про деякі заходи щодо забезпечення безпеки пасажирів легкового таксі в Ставропольському краї» органи крайової влади мають право не тільки виявляти перевізників-нелегалів, а й залучати їх до адміністративної відповідальності. Ця міра в сукупності з дворазовим збільшенням штрафу дозволила перевести на легальний режим роботи значна кількість таксі. У другому півріччі 2012 року в легальну сферу перевезень були залучені 5,8 тисячі осіб, а це нові робочі місця, які утворені без фінансових вливань. На сьогоднішній день у відповідності з новими вимогами до діяльності таксі працюють 9,5 тисячі машин.

Ситуація з таксі в краї, м’яко кажучи, непроста. За законом з 1 січня 2013 року всі автомобілі регіону, які займаються пасажирськими перевезеннями, повинні дотримувати ряд нових вимог. У тому числі кузов автомобіля обов’язково повинен бути частково жовтого кольору. Спочатку закон повинен був вступити в силу роком раніше, але таксистам дали відстрочку на перефарбовування, а це коштує близько 40 тисяч рублів. Втім, необов’язково перефарбовувати машину – можна заклеїти її спеціальною плівкою, а це вже обійдеться в 5 – максимум 10 тисяч рублів.

Жовтих машин на вулицях краю додається, але не в такій кількості, як цього б хотілося. Багато перевізники свідомо «йдуть у підпілля», знімаючи шашечки. Мінтрансом регіону спільно з силовими структурами постійно проводяться рейди, які, звичайно, виявляють порушення, але в помірних кількостях: у невеликому міністерстві просто не вистачає людей на перевірки по всьому Ставрополью.

Інший і, мабуть, найболючіше питання – фірми таксі. У мінтрансі краю експертного каналу підкреслили, що через недосконалість федерального законодавства крайова влада просто не можуть вплинути на ці компанії, більша частина яких до того ж зареєстрована за межами Ставропілля. А фірми, в свою чергу, користуючись безкарністю, розсилають своїм клієнтам СМС-повідомлення, в яких заявляють, що їх таксі можуть їздити без шашечок і якого завгодно кольору. У цьому випадку, упевнений Віктор Шурупів, треба боротися, що називається, всім світом, точніше, усім краєм. Бути небайдужими і не користуватися послугами таксистів без ліцензій.

«Викликало багато питань, але всі дискусії залишилися 31 січня 2012 року. Всі зобов’язані виконувати закон, і ми зараз чітко розуміємо, як цього домогтися. Тільки за перші 2 місяці працівниками міністерства видано близько трьох тисяч приписів про порушення кольору. Ми отримали критику від губернатора, мовляв, навіщо ви передплачуєте приписи, відразу штрафуйте. Але насправді треба розуміти, що все одно це якісь витрати, якісь організаційні моменти, це якийсь людський потенціал, який повинен виконувати головне завдання: люди не повинні відчувати нестачі в послугах таксі. Люди не повинні відчувати незручностей. Все повинно бути зручно, доступно і високої якості. Я звертаюся до ЗМІ, щоб ви провели пропаганду легального транспорту. Це технічно справні машини, це професійні водії, яких перевіряють перед рейсом. Іноді ті служби, які займаються телефонним сервісом, багато з них займаються нелегально. І цілий ряд заходів спрямований на боротьбу з такими. Я прошу всіх, якщо до вас приїхала така «невідома тваринка» без шашечок і іншого кольору, надсилайте їх назад і давайте знати на гарячу лінію міністерства транспорту або ДАІ, і аж до ГУ МВС СК. Ця діяльність незаконна і часто дуже небезпечна. Перемогти її можемо тільки ми разом», – закликав перший заступник голови Ставропілля.

Шурупів додав, що питання, чи потрібен жовтий колір, на порядку денному давно не стоїть. Колір потрібен. «Ми впевнені, що інновація з єдиним кольором позитивна. Якщо автомобіль жовтий, то боятися нічого. «Як би ми не ставилися до автомобіля, це засіб підвищеної небезпеки. І користуватися приватним автомобілем – це одне, а якщо він сьогодні приватний, а завтра таксі – питання інше. Якщо ти приватник, то можеш їхати куди завгодно: на дачу, на море. Ти ризикуєш тільки собою. Але якщо ти ризикуєш пасажиром, то, будь люб’язний, будь таксистом. Ми йдемо від первісно-общинного таксі до того, що має бути. З січня 2014 року нас чекає ще один болючий процес – квотування. Ми не можемо сьогодні нарощувати нескінченно ринок таксі, він преділовий. І зараз перехід на жовтий колір дає фору законослухняним людям до квотуванню. Відіграшу назад не буде, тому що дуже багато людей виконали всі вимоги», – розповів експертного каналу перший заступник голови уряду Ставропілля. ФедералПресс

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close