Таксі у світі

Таксі в Москві: оплата кредиткою без допомоги водія

Вчора в Москві представили таксі, в якому пасажир може розплатитися за поїздку кредитною карткою без допомоги водія. За прогнозами, у найближчі три роки подібна послуга може з’явитися у більшості легальних таксистів. Нагадаємо, влітку цього року департамент транспорту представив концепт міського таксі: він, за задумом столичної влади, повинен бути жовтого кольору, працювати за єдиними тарифами, а крім того приймати не тільки готівку, але і кредитні карти.

Останнє – тільки рекомендація, зовсім не обов’язкова до виконання. Але багато власників таксі так не вважають. Обійтися без готівки в столичному таксі можна було при бажанні і раніше, але не без клопоту. Для цього необхідно було знайти компанію, що надає таку послугу, заздалегідь попередити оператора, що будете розплачуватися карткою, а водій повинен був вміти користуватися апаратом.

За словами Богдана Коношенко, голови комітету московської торгово-промислової палати, з питань транспортного обслуговування пасажирських перевезень легковим автотранспортом, сьогодні можливість розплатитися карткою є приблизно у третини легальних таксистів, але, на жаль актуальна проблема, коли термінал в машині хоч і є, але лежить десь в бардачку розряджений і нездатний до оплати.

Щоб мінімізувати можливість вивести з ладу термінал, творці нової системи інтегрували платіжні апарати в сам автомобіль таксі. Приладів два – перед передніми і задніми сидіннями. Розплатитися з їх допомогою пасажир може самостійно. По закінченню поїздки на терміналі висвічується сума поїздки, оскільки він безпосередньо пов’язаний з таксометром. Можна додати до неї електронні чайові – якщо поїздка сподобалася – і вставити карту. Розрядити термінал або заховати подалі його неможливо – він стаціонарний.

Як розповів Тимур Дочия директор таксомоторної компанії, першою встановила прилади в свої машини, незважаючи на введення приємною і зручною для пасажира додпослуги, тарифи таксопарк не підняв. Мати таке обладнання вигідно і самим таксистам – вони економлять на інкасації і менше бояться за своїх водіїв – вони входять в перелік найбільш небезпечних професій. Менше готівки – менше бажання їх пограбувати. Причому картоприемники Тимур Дочия встановив не тільки в автомобілі середнього класу, але і бюджетні машини свого таксопарку.

За словами Михайла Горіна, виконавчого директора компанії-постачальника обладнання, в таксі ставляться останнє покоління картоприймачів, що працюють в тому числі і з Visa Pay Wave – картками, які досить лише піднести до приладу, а в перспективі можна буде розраховуватися і з допомогою мобільних телефонів. Аналогічні системи оплати стоять в таксі Лондона, Нью-Йорка, на яке, до речі, багато в чому орієнтувалися автори московської концепції міського таксі.

У черзі до компанії-постачальника обладнання вже стоять два таксопарку. А за прогнозами генерального директора підприємства Костянтина Сидорова, через два-три роки в Москві буде вже 12-15 тисяч автомобілів, обладнаних такою системою – вигоди її очевидні. За словами Михайла Горіна, в перспективі, не виключено, що в найбільшої столичної диспетчерської системі таксі “Яндекс.таксі” з часом може з’явитися функція “вибрати машину з можливістю оплати банківською картою”. РГ

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close