Таксі у світі

Проект петербурзького закону «Про таксі» буде розглянуто депутатами заксобранія

Ініціатором законопроекту депутат Олексій Палін розповів, навіщо таксі необхідна виділена смуга і де водії будуть проходити щоденний медогляд.

— Які основні нововведення для водіїв передбачає новий законопроект «Про таксі»?

— Почнемо з того, що «Закон про таксі» — це народна назва, повністю ж закон буде називатися «Про порядок контролю за здійсненням діяльності з перевезення пасажирів і багажу легковим таксі». Першим ділом ми пропишемо саме поняття «легкового таксі»: їм буде вважатися будь-який транспортний засіб для перевезення пасажирів, що має не більше восьми місць.

Діяльність водіїв буде здійснюватися тільки після отримання відповідного дозволу на п’ять років, отримати його можна буде навіть по інтернету через портал держпослуг. Пред’являти його вони будуть зобов’язані на першу вимогу, причому не тільки співробітників ГИБДД, але і пасажирів теж.

— Але ж подібні поправки вже існують і навіть передбачають штраф за нелегальну перевезення до 5 тис. рублів, у чому, власне, новинка?

— У чинному законі є свої складності. Відверто кажучи, притягнути до відповідальності нелегального водія з нього практично неможливо. Тому наш закон доповнює його і дозволяє застосовувати жорсткі адміністративні заходи. Закон спрямований саме на боротьбу з «бомбилами», які не платять податків, не стежать за технічним стан машини і, до речі, наражають на небезпеку не тільки пасажирів, але і оточуючих, оскільки рухаються весь час в потоці автомобілів.

Новий закон зобов’яже водіїв таксі щодня проходити техогляд в автопарку, а також медичний огляд, у тому числі тест на алкоголь в крові. Така ж система діє зараз у водіїв громадського транспорту.

— Хто буде проводити ці щоденні медогляди і як бути в такому випадку приватних візників?


— Приватникам ніхто не буде забороняти працювати: зареєструйтесь, отримаєте дозвіл, платіть податки і їдьте собі на здоров’я. Що стосується медичного огляду, то компанії можуть отримати власну ліцензію і проводити медичний огляд самі або укласти договір з будь клінікою. А приватні водії, у свою чергу, будуть укладати договір на це огляд вже з перевізниками. Причому ми обговорювали з ними це питання і вони готові навіть надавати такі послуги за бартером в обмін на рекламу або логотип своєї фірми на кузові приватного автомобіля.

— А до самих машин вимоги зміняться?


— Обов’язково. По-перше, кожне таксі буде зобов’язана мати таксометр, щоб будь-яка людина могла підрахувати, скільки він повинен заплатити. Ніяких «домовилися на 500 рублів, а вийшла тисяча». По-друге, на даху машини буде розпізнавальний оранжевий ліхтар і цветографическая схема, чи шашечки, простіше кажучи. І, оскільки новий закон буде фактично пред’являти до таксі ті ж вимоги, що і до громадського транспорту, ми хочемо дозволити їм їздити по виділених смугах. Якщо людина поспішає і наймає офіційне таксі, треба постаратися, щоб він скористався послугою у повному обсязі, а не стояв в пробці годину. Якщо перевізник легальний і платить податки в міський бюджет, логічно дати йому дозвіл рухатися в муніципальному транспортному потоці.

— Наскільки таксі може перешкодити громадського транспорту?

— Я не думаю, що до цього дійде. Виділених смуг у нас дуже мало: Лиговский проспект, Невський і ще пара вулиць в центрі, тому навряд чи ми цим рішенням створимо там перешкоди руху. І потім, закон — це не догма, яку неможливо змінити. Якщо виникнуть проблеми, його можна відрегулювати. Наприклад, прописати, що якщо клієнт сидить в салоні, то таксист може проїхати «виділенка», а якщо салон порожній, то ні. Ми готові обговорювати поправки.

— Як асоціація перевізників оцінює вашу законодавчу роботу?

— Підтримує, звичайно. Вони несуть величезний збиток через нелегальних приватників. Компанії-перевізники за свої гроші або у лізинг набувають автомобілі, наймають людей, які платять податки і зарплати, а потім терплять крах через конкуренцію з «бомбилами». На сьогоднішній момент комітетом з транспорту видано близько 6 тис. легальних дозволів. І в законі ми пропонуємо точно розрахувати максимальну кількість таксі, які мають право обслуговувати місто. Цифра буде залежати від обсягів муніципального транспорту і чисельності населення в Петербурзі, а також від ряду інших факторів. Якусь планку можна буде визначити тільки до 2014 року. Якщо, виходячи з розрахунків, таксі виявиться більше, ніж потрібно, то законом передбачено аукціон на право перевезень. Це підніме рівень самої послуги, і буде створювати здорову конкуренцію на ринку.

— Якщо в місті буде близько 6-10 тис. таксі, то ви маєте намір вирішити проблему парковок для них? Наприклад, у головного міського вокзалу зараз передбачено всього шість офіційних паркувальних місць…

— Ми піднімали цю проблему і з комітетом з управління міським майном, і з комітетом з транспорту. Зокрема, пропонували повернути радянську традицію — таксомоторних парків, легальних стоянок таксі. Це будуть не стільки паркування, скільки зупинки таксі, позначені спеціальним знаком. Якщо нас підтримають, то відповідні поправки будуть внесені в законопроект. Вісті

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close