Таксі у світі

ФАС виступила проти єдиних тарифів на таксі в Москві

Експертна рада з розвитку конкуренції у сфері таксомоторних перевезень при московському УФАС виступив проти розробленої мерією концепції розвитку столичного таксі. Про це повідомляється в протоколі засідання ради (є в розпорядженні «Известий»). Зокрема, рада не підтримала введення ліцензування таксомоторних перевезень, єдиних тарифів і створення єдиної міської диспетчерської.

Нагадаємо, департамент транспорту планував у 2013 році розділити всі таксі на два типи — стандартне і преміальна. Стандартне — за типом «жовтого таксі» в Нью-Йорку — має брати пасажирів «від бордюру» і працювати за єдиними тарифами (перший кілометр — 100 рублів, далі — 30 рублів за 1 км). Таксі преміального типу має працювати лише за викликом і використовувати машини бізнес-класу. Крім того, департамент пропонував повернути ліцензування таксі (сьогодні видають дозволи перевізникам — безкоштовні, на відміну від ліцензій).

На думку експертної ради при УФАС, «існуюча дозвільна процедура повною мірою відображає інтереси ринку», а введення ліцензування може призвести до нестачі таксі в місті. Не підтримала рада і введення додаткових вимог до водіїв — іспит на володіння російською мовою і знання міста. «Професійний рівень водіїв є конкурентним інструментом і не потребує додаткового регулювання з боку держави», — зазначається в протоколі.

Московське УФАС і експерти також виступили проти поділу таксі на класи і обмеження модельного ряду для стандартного типу перевізників. Департамент транспорту пропонував їм всього вісім моделей: Lada Largus, Renault Logan, Renault Sandero, Hyundai Solaris, Kia Rio, Volkswagen Polo Sedan, Chevrolet Aveo, Ford Focus 3.

На думку ради, введення додаткових вимог може призвести до необґрунтованого обмеження конкуренції». З тієї ж причини були відхилені і єдині тарифи, як мінімальні розцінки на перевезення «від бордюру», так і максимальні — на поїздки до вокзалів та аеропортів. Рада виступив проти створення єдиної міської диспетчерської, розподіляє замовлення між таксистами. На думку експертів, міська диспетчерська потрібна тільки для прийому скарг та інформування пасажирів.

Нагадаємо, департамент транспорту оприлюднив концепцію розвитку столичного таксі в липні 2012 року. Цей документ відразу ж зацікавив антимонопольне відомство. В серпні московське УФАС створило експертну раду для обговорення концепції. До нього увійшли представники антимонопольного органу (в тому числі голова УФАС Рачик Петросян), представники департаменту транспорту, керівники великих таксомоторних організацій і транспортних об’єднань.

Як розповіли в прес-службі столичного УФАС, негативний відгук експертної ради не означає, що мерія не зможе реалізувати свою концепцію. «Разом з тим вважаємо, що позиція, сформована експертною радою, буде врахована департаментом транспорту», — зазначили в управлінні.

Член експертної ради, генеральний директор ТОВ «Евротранссервис» («Формула таксі») Богдан Коношенко підкреслив, що бізнес явно продемонстрував чиновникам своє неприйняття кардинальних змін на ринку. За його словами, поки що складно робити прогнози з приводу реалізації концепції, але якщо вона в нинішньому вигляді перетвориться на законопроект, антимонопольні органи повинні виступити проти нього.

— Найважливіше в розвитку таксомоторних перевезень зараз — це боротьба з нелегалами. Проблему було б простіше вирішити, якщо б влада поставили легальні компанії в більш вигідні умови, наприклад дали б їм доступ до виділених ліній громадського транспорту, — пояснив Коношенко. Між тим поки рішення з цього питання немає.

Співголова міжрегіонального профспілки працівників громадського транспорту «Таксист» Андрій Попков також зазначив, що цивілізованого ринку таксі з єдиними мінімальними тарифами не може бути, поки що владі не вдасться перемогти «бомбив». Експерт додав, що департамент транспорту розробляв свою концепцію без участі бізнесу, але останнім часом починає прислухатися до думки ринку і обіцяє доопрацювати документ.

У департаменті транспорту розповіли, що відомство веде активний діалог з антимонопольним відомством і радиться «по всіх гострих моментів».

— ФАС бере участь у нарадах робочої групи з таксі. ФАС ніколи не виступала проти підготовлюваної концепції таксі, — пояснила прес-секретар департаменту транспорту Жанна Терехова. — Ми вдячні ФАС за допомогу і консультації. Вісті

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close