Таксі у світі

Таксі у Вашингтоні: трохи про головне

Жителі Вашингтона ось вже 30 років їздять на таксі за фіксованими цінами. Їх визначає спеціальна комісія при міській мерії.

Подібною практикою американці задоволені – однак і тут не обходиться без проблем. Наш кореспондент Олександр Панов переконався, що і в американській столиці повністю позбавитися від “бомбив-приватників” поки не вдалося.

Невеликий офіс на південно-сході американської столиці. Тут встановлюють єдині тарифи для водіїв таксі, кебів і лімузинів, беруть плату за ліцензію та штрафи.

Комісію з таксі округу Колумбія в минулому році очолив Рон Лінтон, в минулому, помічник шефа вашингтонської поліції. На 620 тисяч населення, що проживає в міських межах Вашингтона, доводиться 6500 таксі, які обслуговує 8500 водіїв: хтось наймається в одну з 116 компаній з перевезення, а хтось є власником машини, хтось бере таксі в оренду. Плата за ліцензію: від 125 до 475 доларів в рік.

Рон Лінтон, голова комісії з таксі округу Колумбія:
– До мого призначення тарифи не змінювалися 4 роки, в цьому році ми ввели нові розцінки, попередньо підрахувавши, скільки в середньому робить поїздок один водій, скільки отримує, а також рівень зарплат в окрузі Колумбія, намагаючись домогтися справедливого балансу: щоб і водій з власником таксі могли заробляти, і таксі залишалося доступним для вашингтонців.

У найближчі 5 років запланована повна модернізація таксопарку – буде заборонено їздити на автомобілях, старше 7 років, більше стане гібридних автомобілів.

Рон Лінтон, голова комісії з таксі округу Колумбія:
– Початкова оплата, коли ви тільки сідайте, включається лічильник – 3 долара, потім ви платите 2 долара 16 центів за кожну милю, враховується фактор часу – 25 доларів за годину. У пробці кожна миля обійдеться вам дорожче на 30-40 центів. Якщо таксист допоможе з багажем, сплачуєте додатково.

Олександр Панов, кореспондент:
– Мера Вашингтона не влаштовувало, що пасажири часто скаржаться на грубість водіїв, на погане знання вулиць та англійської мови.

52-річний пакистанець Мохаммад Казім крутить баранку у Вашингтоні 20-й рік, але говорить по-англійськи досі погано. Працювати доводиться по 5-6 днів на тиждень по 10-12 годин, а заробітки дуже різняться: у сезон відпусток шофер заробляє менше 50 доларів в день, а так зазвичай – 100-150 доларів.

Мохаммад Казім, водій таксі:
– Я працюю багато, щоб 2 сина змогли вчитися в коледжі і отримати хорошу роботу.

До речі, дід начальника вашингтонських таксі Лінтона в 1888-му році емігрував в Америку з Москви.

За останні 30 років національний склад вашингтонських таксистів повністю змінився. Афроамериканців замінили ефіопи, пакистанці, афганці, іранці. А ось китайці в таксисти не йдуть.

“Приватний перевезення” тут зустрічається рідко. Водії без ліцензії намагаються маскувати машини під таксі, але без лічильників. Їх називають “циганські кеби”.

Підходять до клієнтів на автовокзалах або в бідних районах підвозять домогосподарок з супермаркетів. Вашингтонців не ризикують сідати в приватну машину до незнайомця. Центр

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close