Таксі у світі

Петербурзькі таксисти шукають управу на нелегалів

У Петербурзі відбувся II Всеросійський з’їзд таксистів. Перевізники озвучили проблеми, які вже стали загальними – штрафи за роботу без дозволу, про федеральному законодавстві в сфері таксі, про концепцію проекту “Основ державної політики в галузі таксомоторного обслуговування населення регіонів РФ”, розробкою якого займається асоціація “Національна рада таксі”.

Однак очевидно, що правила і схеми, які застосовуються до регіонів, в Москві і Санкт-Петербурзі працюють по-іншому. Петербурзькі перевізники, наприклад, на питання про головні проблеми відповідають швидко і чітко – законодавство, бомбили, невідлагоджена конкуренція.

Петербург сьогодні знаходиться на шостому місці серед суб’єктів Російської Федерації за кількістю виданих з 1 вересня 2011 року дозволів на надання таксомоторних послуг – в Північній столиці їх видано тільки 6200, втричі менше, ніж у Москві, і вдвічі менше, ніж у Ростовській області. За кількістю дозволів на 1000 жителів Петербурга і зовсім в четвертій десятці з 83 регіонів. Всього в Росії з моменту набрання чинності першого федерального закону про таксі отримали дозвіл на ведення своєї діяльності 213 184 перевізника з півтора мільйонів діючих таксистів. Фактично 80% російських перевізників працюють нелегально. І чиновники можуть їх зрозуміти.

– Відповідно до законодавства у цій сфері, за роботу без дозволу нелегальний перевізник може бути покараний штрафом до п’яти тисяч рублів, у той час як в середовищі легальних таксистів штрафи за порушення досягають 50 тисяч, – говорить перший заступник голови Комітету Держдуми з конституційного законодавства і державного будівництва, голова правління асоціації “Національна рада таксі” В’ячеслав Лисаков. – У наших найближчих планах – виведення з тіні таких ось бомбив шляхом підвищення штрафів і, можливо, конфіскації транспортних засобів.

У Петербурзі з ними вже по-своєму борються. Директор комерційного департаменту “Петербурзького таксі 068” Віктор Соловйов вважає, що важливо не кількість “спійманих” нелегалів, а число бомбив, які, знаючи про загрозу штрафу, не вийдуть на дорогу.

– У Європі й Америці, якщо ви узбіччі піднімете руку, звичайний приватник не зупиниться, тому що знає, чим це для нього небезпечно. Ми спільно з транспортною поліцією провели дев’ять рейдів по вилову нелегалів – є якийсь збірний пункт, наприклад, Балтійський вокзал, куди з’їжджаються спіймані нами приватники і де їх чекає поліція. До цих рейдів приєдналася і ФМС, оскільки багато з них ще й незаконно проживають в країні, – поділився він з кореспондентом “РБГ”. – Штрафи, які їм нараховують, незначні, важливіше те, що їх позбавляють транспортного засобу до рішення суду – це на них діє.

На думку офіційних перевізників, отримання дозволу на надання таксомоторних послуг – далеко не головна проблема для таксистів в Петербурзі.

Зібрати документи і подати їх на оформлення дозволу в комітет з транспорту не так вже складно, інша справа, що навіть при цьому умови ринок таксі залишається диким – місця біля вокзалів та аеропорту, як і раніше зайняті бомбилами, які можуть назвати будь-яку ціну і не гарантують безпеку свого пасажира.

– Відсутня інфраструктура – не вистачає парковок, “гарячі точки” у метро, біля Московського і Ладозького вокзалів, в Пулково і поруч з ним зайняті нелегалами, йде постійне змагання легальних перевізників з бомбилами, – продовжує Віктор Соловйов.

– У нас такса на проїзд строго фіксована. Так, з бомбилами можна торгуватися, і, може бути, ви навіть зіб’єте ціну до тієї, яку назвав би вам офіційний перевізник. Але, сідаючи в такий автомобіль, ви абсолютно не захищені – вас можуть завести куди завгодно і зробити з вами що завгодно.

Генеральний директор групи компаній “Таксі 6000000” Олексій Евентов вважає, що “в тінь” йдуть ті водії, які просто нездатні або лінуються дотримуватися правила поводження з клієнтом, встановлені в офіційних компаніях: “У концепції “Основ державної політики в галузі таксомоторного обслуговування населення”, безсумнівно, є сенс, але її ще потрібно редагувати. На сьогоднішній момент ринок таксі абсолютно дикий, час покаже, наскільки держполітика впливає на нелегалів”.

Поки що офіційні перевізники намагаються перетягнути до себе пасажирів, розширюючи спектр послуг: з вересня в машинах деяких перевізників завдяки міні-терміналів стала доступна оплата проїзду за допомогою банківських карт.

Ця спільна розробка банкірів та мобільних операторів також була представлена на II Всеросійському з’їзді таксистів. Російська газета

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close