Таксі у світі

Бомбилам пригрозили конфіскацією автомобілів

Депутати Держдуми готують поправки до Кодексу про адміністративні правопорушення, що посилюють покарання для “бомбив”, їм можуть загрожувати не тільки серйозні штрафи, але і конфіскація машин. Свої пропозиції парламентарії розраховують розробити до осінньої сесії. А завтра вони розглянуть у другому читанні поправки в закон про таксі, які покликані вивести “сірих” перевізників у світ.

Одна з основних змін стосується дозволу використовувати в якості таксі автомобілі, взяті в оренду у приватних осіб. Чинна редакція документа це забороняє. “Коли закон ухвалили, з ринку легальних таксомоторних перевезень була викинута величезна частина людей, які їздять на машинах за дорученням або на автомобілях, взятих у кредит, оформлений на іншу людину – родича, наприклад.

Наші російські реалії такі, що подібних ситуацій виникає чимало, – розповів перший заступник голови Комітету Держдуми з конституційного законодавства і держбудівництва, голова Національної ради таксі В’ячеслав Лисаков.

– Ми повертаємо можливість використовувати орендовані машини, щоб приватники, які працюють зараз на “сірому” ринку, могли працювати легально і платити податки”.

Також у законопроекті є поправка, яка на федеральному рівні встановлює перелік документів для отримання дозволу займатися легальним візництвом. Зараз регіони розпоряджаються цим самі. І деякі, за словами Лисакова, перестаралися з закручуванням гайок.

“Вимагають по 20-30 довідок, фото автомобіля в різних ракурсах, навіть оплату. Таксисти, бачачи таке свавілля, просто знімають з даху ліхтарі і йдуть у тінь”.

Якщо поправки будуть прийняті, то в тих містах, де плата за послуги таксистів фіксована (це, в основному, невеликі населені пункти), від водіїв не будуть вимагати обладнати машини лічильниками.

Закон про таксі, який зараз правлять депутати, був затверджений в квітні минулого року і викликав надзвичайний загострення пристрастей. Таксисти його розкритикували, та й самі парламентарії незабаром визнали, що поквапилися. Зараз ситуацію намагаються виправити. Експерти вважають, що може вийти. “Думаю, близько 40 відсотків таксистів, які займаються перевезеннями незаконно, з прийняттям поправок повернуться на легальний ринок”, – озвучив свій прогноз лідер Федерації автовласників Росії Сергій Канаєв.

Але на цьому реформа ринку таксомоторних перевезень, мабуть, не закінчиться. “Потрібно передбачати більш жорсткі заходи покарання для “бомбив”, – вважає В’ячеслав Лисаков. Зараз штрафи, які вони платять в рази менше тих, що накладаються за різні порушення на таксистів, які працюють легально. Цей розклад потрібно змінювати, і в нинішньому році ми плануємо підготувати такі поправки в Кпап”.

Мова, за його словами, повинна йти не тільки про серйозні штрафи, але і про конфіскацію машин для тих порушників, які попалися не в перший раз.

На думку Сергія Канаєва, посилення покарання навряд чи щось дасть, якщо за “бомбилами” не буде належного контролю. Схожої думки дотримуються і в уряді Москви.

Як заявив заступник мера з питань транспорту та розвитку дорожньо-транспортної інфраструктури Микола Лямів, зараз ситуація з таксомоторними перевезеннями в столиці складається не належним чином. Він уточнив, що місту необхідно близько 45 тисяч легальних таксі, однак на сьогоднішній день офіційні дозволи отримали лише трохи більше 13 тисяч перевізників.

“Інші не поспішають, вважаючи, що можна вільно працювати, ні за що не відповідаючи. Причина цього криється в тому, що немає належного контролю за діяльністю нелегальних перевізників. Я вважаю, ситуацію необхідно міняти ще і тому, що від цього в першу чергу залежать життя і безпеку пасажирів”, – резюмував Лямів. РГ

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close