Таксі у світі

Закон про таксі в дії: машину чекати довше, поїздка дорожче

Рік стартував разом з новими виглядом міських таксі. За правилами, тепер у них повинні бути шашечки, таксометр, чеки. І начебто в теорії все було добре. Але на ділі все виявилося не так, як задумували: майже всі вихідні в службах таксі на дзвінки тільки і відповідали – машин немає.

А якщо і є, то доводиться чекати по 30 хвилин. Ціна за поїздку теж не радує, майже у всіх службах вона виросла. І все це для того, щоб нам, пасажирам, було безпечно. Адже так нам пояснювали, навіщо потрібна реформа таксі. Ми перевірили на собі, що це за фрукт, нове таксі.

Закону дотримуються не всі

Дзвоню в першу-ліпшу служби, в народі її називають просто «п’ятсот-сімсот», замовляю машину.

– Чекайте, протягом п’яти хвилин машина під’їде, – відповів мені привітний голос з телефонної трубки.

Чекав я чотири рази по п’ять хвилин. І це швидкісний вид транспорту. Серйозно розмірковуючи дзвонити в інше таксі, дивився у вікно. Під’їхала зелена «Волга» з брудно-жовтими шашечками нагорі. Вийшов, сів, ну все як звичайно. А таксометра в машині і ні. Коли від’їхали, щоб не висадив, почав задавати питання.

– Та не всі ще перейшли на нові правила, – відповів мені водій. – Ну а якщо ти хочеш за правилами їхати, грошей більше готуй. Це я з тебе 100 рублів візьму, а по лічильнику – 150. По лічильнику ми б зараз як встали в пробку і все, грошики капають. Але ми поступово всі лічильники поставимо, ось тоді ви, пасажири, заревете, пішки ходити будете.

Я заперечувати не став, але про себе подумав, що таким чином дійсно на громадський транспорт попит підвищиться.

Вийшов я біля магазину «Автолюбитель», заплатив гроші по-старому. І вирішив замовити вже точно пристойне таксі, ну те, яке отримало ліцензію і працює за новими правилами. Подзвонив в «Динаміт». Машинку попросили чекати п’ять хвилин. Насторожився, раптом, як в перший раз?

Гроші можна здирати не тарифами

Від занепокоєнь мене відволікло смс-повідомлення від викликаного таксі. У ній пропонували завантажити програму для виклику машини через Інтернет. Поки порпався з нею, моя карета була подана. Водій сидів немов справжній гонщик: окуляри, чорна куртка, шкіряні рукавички. Придивився, але сів.

– До Упіта, – скомандував я.

В салоні чисто, прибрано, пилу немає. Пристойна машина. А ціну за такий комфорт яку доведеться викласти? Запитав.

– У нас посадка 100 рублів, поки лічильник не почав цокати, – відповів стерничий. – Тобі пощастило, що недалеко їдеш, не встигне він заробити. А взагалі лічильник включається або після того як проїдемо п’ять кілометрів, або якщо будемо в дорозі більше шести хвилин. Ну на випадок, якщо в пробці застрягнемо.

– Це у всіх таксі так чи кожна фірма свої тарифи встановлює? – я продовжую тему.

– Звичайно, у всіх свої тарифи. У нас от 100 рублів посадка, у когось 120. Адже тариф тепер не основне. Можна, не підвищуючи тариф, здирати з пасажирів більше. Просто зменшивши час включення, ну тобто коли лічильник не включається через 6 хвилин, а через чотири.

– А взагалі вам які-небудь незручності новий закон приніс?

– Поки найнезручніший – це проходити лікаря щодня перед виходом на роботу. Встати треба ні світ ні зоря. Та й оренда машини тепер не 1500 рублів в день, а 2000. Мало хто на своїх їздять. От і я на машині напарника. Два на два працюємо, одному важко.

Закон для естетів

Приїхали. Лічильник так і не включився, добре. Віддав сотню, стільки ж, як у першій поїздці, ось тільки відстань зараз ми проїхали в чотири рази менше. Але чек водій мені так і не дав, сказав, що квитанції закінчилися. Ось тобі і обов’язковий елемент нового таксі. Виявляється, не такий і обов’язковий.
Викликаю третє таксі. Набираю номер з трьох півста.

Пообіцяли за три-чотири хвилини знайти машину. Автомобіль не вклався, під’їхав навіть раніше. Ось це я розумію швидкість. В машині все як годиться, на навігаторі варто тариф 80 рублів. Подешевше. Але лічильник включився набагато раніше, ніж на другій машині. Трохи раніше Будинку друку, їхали ми по Московській. Пробок не було, майже не стояли.

– Як у вас з машинами, не зменшилися бажаючі працювати? – почав розмову.
– Ні, не зменшилися, ми давно працюємо з таксометром, – розговорився таксист. – Закон не заважає. Правильно, що його прийняли, потрібно хамство і неграмотність викорінювати. Як тепер? У кожного таксиста зміни. Перед виїздом огляд та медичний і технічний. Кого попало на дорогу не випустять. А то як буває – сидить водій будинку, п’є горілку. Закінчилася, він телефон включає, все, на лінії, приймає замовлення. На пляшку заробив, телефон вимкнув, далі пити.

А штрафувати-то нікому

Закон це, звичайно, добре. Правда, розібратися в цьому законі складно, навіть уряду. Придумали, але недоробили.

– Ми видали ліцензію, а перевірити її наявність позапланово ми не можемо, тільки ГИБДД, – заявив начальник транспортного відділу контролю департаменту дорожнього господарства Олексій Кузнєцов. – Тобто встати на дорогу і зупиняти таксі – обов’язок співробітників ДІБДР.

Ось тільки самі поліцейські запевняють, що і вони карати машини без ліцензії не можуть.

– Попросити пред’явити ліцензію ми, звичайно, можемо, – відповіли в прес-службі ГИБДД. – Але ось оштрафувати немає. В правилах дорожнього руху, змін не було. Поки не внесуть поправки, обкладатися штрафом ніхто не буде. А коли внесуть зміни, це потрібно звернутися до нашим депутатам.

Безкарність якась. Виходить, навіщо таксистам ліцензію отримувати, щось міняти, якщо за бездіяльність його не покарають? А за великим рахунком пасажиру неважливо, хто його везе, водій з ліцензією або без. Головне, щоб швидко і недорого. Швидко по Кірову вдень ніколи не виходило, а дешево тепер і не вийде.

Джерело: kp.ru

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close