Таксі у світі

У Москві відкрили приватне таксі для інвалідів

У Москві відкрилася перша служба таксі, призначена тільки для інвалідів-візочників. Про це повідомив творець сервісу «Інватаксі» Роман Колпаков. Керівник компанії розраховує, що вона стане популярною, так як міське «Соціальне таксі» не справляється з навантаженням.

Однак інвалідів можуть відлякати більш високі, порівняно з міською службою, ціни.

— Я неодноразово користувався їх послугами і, на мій погляд, «Соціальне таксі» не справляється з роботою, — пояснив Колпаков. — Машину доводиться замовляти за два тижні до поїздки: диспетчери кажуть, що авто зайняті, особливо влітку. Крім того, соціальне таксі не обслуговує іногородніх інвалідів, хоча їм ці послуги, мабуть, потрібніше інших.

Великою клієнтурою перше приватне таксі для інвалідів-візочників поки похвалитися не може. Година поїздки на спеціально обладнаному мінівені обійдеться в 600 рублів. Це дешевше звичайних таксі (600 рублів для них — мінімальна тарифна планка), але дорожче соціальних, де тариф становить 420 рублів у годину. Причому інвалід оплачує тільки 50% суми — решта компенсується з міської скарбниці. Висока вартість послуг «Інватаксі» пояснюється тим, що компанії доводиться видавати зарплату водіям і купувати бензин за свій рахунок, без допомоги міста.

У даний момент служба активно шукає спонсорів, які допомогли б знизити тарифи хоча б до рівня соціального таксі. Що сервіс готовий запропонувати взамін, крім гарячої подяки і, можливо, реклами, поки невідомо. Так що, швидше за все, будуть особливо затребувані благодійні форми допомоги. За словами Колпакова, організація спочатку звернулася за допомогою до департаменту соціального захисту, однак ті відмовилися допомагати, пояснивши це тим, що одна служба з перевезення інвалідів у Москві вже є.

Але за дешевизну доводиться розплачуватися іншими незручностями. Так, розрахунок з таксистами відбувається за талонною системою. Потенційний клієнт може отримати талони на 15, 30 або 45 хвилин тільки в одному місці — московському відділенні Всеросійського товариства інвалідів. Всучити водієві готівку, навіть якщо ситуація екстрена, не можна. Інваліди скаржаться і на те, що в результаті поїздка на соціальне таксі часто виявляється більш витратною, ніж на звичайних «шашечках».

Про те, що в службі соціального таксі необхідно навести порядок, заявляв раніше мер Москви Сергій Собянін. За його словами, задля цього місто збільшив фінансування даного сервісу на 4 млн рублів, плюс ще 5 млн рублів піде на розробку автоматизованої системи управління службою. Нагадаємо, до квітня цього року в соціальних таксі з’являться пристрої, що дозволяють розплачуватися кредитками. Крім того, пільговики зможуть замовляти таксі через інтернет (буде створено спеціальний сайт, а також форма на порталі «Мосміськтрансу»), а також за допомогою Skype і SMS.

Як правило, інваліди на таксі їздять в медичні установи. Із-за того що вільні машини нарозхват, громадяни воліють притримати авто у лікарні, а не викликати нове. Хвилина очікування для інвалідів коштує дешевше, ніж для звичайних клієнтів: 6 рублів проти 10. Але з урахуванням тривалих медичних процедур сума набігає пристойна. У зв’язку з цим багатьом москвичам з обмеженими можливостями доводиться користуватися послугами звичайного таксі.

Проте експерти відзначають, що така спеціалізована служба необхідна. «У Росії співробітників транспортної системи не вчать, як поводитися з громадянами з особливими потребами, — розповіла юрист громадського руху інвалідів «Наше право» Олена Новікова. — Тому таксисти можуть висадити незрячої людини посеред дороги і навіть не сказати, в який бік йому рухатися». Новікова додала, що у Великобританії до інваліду з білою тростиною одразу ж підходить поліцейський або транспортний працівник, який пропонує свою допомогу.

Виконавчий директор Московського транспортного союзу Юрій Свєшніков вважає, що у таксі для інвалідів є дуже непогані перспективи для розвитку. «Рухомий склад, весь його переобладнати необов’язково, тому що далеко не всі інваліди — візочники. Багатьох влаштує звичайна машина», — сказав експерт. Однак інтерес до таких перевезень у недержавних таксомоторних компаній, на думку Свєшнікова, що з’явиться, тільки якщо тарифна політика буде переглянута. Так, за словами експерта, вартість перевезення інвалідів повинна бути низькою, але при цьому враховувати зростання цін, у тому числі і на бензин.

Джерело: Вісті

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close