Таксі у світі

Московські таксисти завищують ціну поїздки і вимагають гроші

У Москві зростає кількість випадків вимагання у пасажирів великих сум грошей водіями таксі. Вартість поїздки, яку таксист називає пасажиру до відправлення, у пункті прибуття оголошується ціною за кілометр. Захисники прав споживачів радять звертатися в департамент транспорту столиці. Чиновники про нову форму відбирання грошей у пасажирів не знають.

З кінця грудня 2011 року в Міжрегіональний профспілка таксистів надійшло близько сотні однотипних скарг на обман і здирництво з боку водіїв таксі. До цього заяв від москвичів і гостей столиці на випадки обману були одиничними, повідомив «МН» заступник голови об’єднання Олег Амосов. Потерпілі пишуть, що вартість поїздки, яку таксист називає пасажиру в пункті прибуття оголошується ціною за кілометр. «Багато хто не заявляють про таке свавілля, значи, випадків насправді набагато більше», — вважає Амосов.

У профспілці кажуть, що водії-шахраї орудують в основному в центрі Москви — у Великого театру, на вокзалах.

Дивляться, наскільки клієнт платоспроможний, чи вдасться його «розвести». Суму, яку називає водій, пасажир бере за ціну всієї поїздки та погоджується. Однак по приїзду таксист оголошує, що називав ціну одного кілометра, відповідно сума збільшується на порядок. Якщо клієнт починає обурюватися, таксист каже, що у нього є ліцензія, а тарифи він встановлює сам.

«На початку грудня я приїхала в Москву, на Казанський вокзал, гостювала у родичів. Мені треба було потрапити на Курський, — розповіла Дарина Чевтаева, співробітниця столичної таксомоторної компанії. — Хотіла замовити таксі у себе на роботі, але вільних машин не виявилося. На пероні чоловік запропонував мені таксі за 300 руб., підвів мене до Nissan Terrano. Водій сказав, що до Курського — 300 руб., і ми поїхали». Таксист швидко довіз пасажирку до вокзалу та оголосив ціну — 4,2 тис. рублів.

За словами дівчини, водій пояснив, що 300 рублів — ціна одного кілометра, а проїхали 14 км. Таксист зателефонував своєму напарникові, який запропонував авто на вокзалі. «Той по телефону навіть назвав своє прізвище — Абрамов, хоча навряд чи вона справжня, і підтвердив, що ціна таксі — 300 рублів за один кілометр», — згадує Чевтаева. Водій сказав, що «розцінки затверджено самим мером Собяніним» і показав м’ятий жовтий листок. На ньому було написано: «300 руб. — кілометр». Але у нього були дозвіл і таксометр, зазначила потерпіла.

Пасажирка не розгубилася і заявила водієві, що полягає у профспілці таксистів, а ціна такої поїздки становить приблизно 600 руб. Таку суму та вручила «вимагача». А сама написала скаргу керівництву Казанського вокзалу. Відповіді вона, правда, поки не отримала.

Інший мешканці мегаполісу пощастило менше. «12 грудня ввечері ми з чоловіком вийшли з Кремлівського палацу з’їздів і вирішили поїхати додому до станції метро «Сокіл» на таксі, — розповіла «МН» москвичка Кіра. — Один з таксистів, побачивши, що ми шукаємо машину, запропонував свої послуги. Сказав, у нього є ліцензія, лічильник. Коли ми сіли в його Hyundai, пред’явив нам в темряві якийсь «прайс».
По закінченні поїздки, через 20 хвилин, таксист показав лічильник, на якому була сума — 3,6 тис. руб. «Вартість поїздки, як він заявив, складалася з часу, помноженого на 75, плюс кілометраж, помножений на 165, — обурюється Кіра. — Після «торгів» він «знизив» вартість до 3,1 тис. руб. і видав «чек». Гроші ми під його тиском віддали, пообіцявши водієві проблеми. Він з усмішкою відповів, що подібні погрози чує кожен день».

«Такі випадки — грубе порушення прав громадян, — заявив Алішер Захидов, адвокат Товариства захисту прав споживачів. — Водій обов’язково повинен назвати приблизну або точну суму за свою послугу клієнту. Те, що описують пасажири, — здирство, привід для анулювання ліцензії у таксиста, якщо вона у нього, звичайно, є». За словами Захидова, якщо у таксистів і правда є офіційний дозвіл, пасажир повинен поскаржитися в контролюючу організацію при департаменті транспорту міста, вказавши у своїй заяві номер ліцензії, номер автомобіля і прізвище таксиста — для того, щоб по кожному конкретному випадку було проведено розслідування. «Якщо водій блокує двері, загрожує, треба запропонувати йому піти в поліцію, а там скласти скаргу. Головне — ні в якому разі не платити завищену суму», — попередив юрист.

У прес-службі департаменту транспорту Москви «МН» заявили, що подібних скарг до них ще не надходило.

Олег Амосов вважає, що такими «прийомами» користуються вчорашні «бомбили», нещодавно отримали офіційні дозволи. Вони знають про недосконалість законодавства, яке дозволяє призначати водієві будь-які тарифи. «Поки закон «Про таксі» не дороблений, клієнт від вимагання не захищений», — підсумував громадський діяч. Закон не регулює тариф, тому пасажир повинен домовлятися з таксистом про ціну поїздки — або за показаннями лічильника, або обговорити якусь суму заздалегідь, порадили в департаменті.

Джерело: mn.ru

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close