Таксі у світі

Пряма трансляція: Сергій Марценюк про таксі в Тулі

21 листопада 2011 року в редакції ІА «Тульські новини» відбулася «пряма лінія» з фахівцем у галузі таксомоторних перевезень Сергієм Марценюком. Представляємо вашій увазі інтерв’ю, в якому зібрані відповіді на найбільш актуальні запитання, поставлені в ході «прямої лінії»

Чому у таксистів немає бейджиків як у продавців в магазинах? За часів СРСР завжди табличка висіла в салоні з прізвищем і фотографією водія.

Сергій Марценюк: Абсолютно вірно. Інформація про те, хто надає вам послугу, повинна в обов’язковому порядку розміщуватися в салоні автомобіля. Це регламентує Постанова Уряду Російської Федерації від 14 лютого 2009 року N 112 р. Москва “Про затвердження Правил перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом і міським наземним електричним транспортом”

На передній панелі легкового таксі праворуч від водія розміщується наступна інформація:
а) повне або коротке найменування фрахтувальника;
б) умови оплати за користування легковим таксі;
в) візитна картка водія з фотографією;
г) найменування, адресу та контактні телефони органу, який забезпечує контроль за здійсненням перевезень пасажирів і багажу.

З 1 січня 2012 року згідно з федеральним законом №69-ФЗ штрафи за подібне порушення будуть підвищені: на водія в розмірі однієї тисячі рублів; на посадових осіб – до десяти тисяч рублів; на юридичних осіб – від тридцяти тисяч рублів.

Законно брати з пасажирів таксі гроші за провезення багажу? Чому, якщо в таксі їде 4 людини, з них беруть, наприклад, 100 рублів (з усіх), а якщо я їду один, але з багажем по тому ж маршруту, то з мене візьмуть ті, 100рублей + ще гроші за багаж!

Сергій Марценюк: Згідно з Федеральним законом Російської Федерації від 8 ноября2007 р. N 259-ФЗ “Статут автомобільного транспорту та міського наземного електричного транспорту” норми перевезення багажу, провезення ручної поклажі легковим таксі встановлюються фрахтувальником (ст. 33).

Чому на зупинках стоять таксисти і заважають під’їзду громадського транспорту? На вулицях Пузакова, Ложевая, Металургів, Радянська, Першотравнева, Жовтнева і багато ще де. Людям доводиться виходити на середину дороги для посадки. Утворюються пробки, а працівники ДАІ їх не ганяють.

Сергій Марценюк: В більшості своїй на зупинках стоять не таксисти, а нелегальні перевізники, так звані «бомбили». Співробітники ГИБДД періодично проводять рейди, але, на жаль, ефективність цих заходів невисока. Поки йде перевірка, всі зникають, але як тільки інспектори їдуть, всі «бомбіли» повертаються і знову продовжують заважати руху.

Певні надії є на зміну ситуації після набрання чинності 69-ФЗ, що регулює діяльність таксі і суттєво збільшують штрафи. Але сильно розраховувати на поліпшення ситуації не варто, на кожну зупинку співробітника ДІБДР не поставиш. Тут необхідно всім спільно боротися з цим злом. Ми пропонуємо всім, хто зіткнувся з порушеннями сфотографувати машину і сидить в ній водія на мобільний телефон, і потім відправити фотографію нам по електронній пошті. Будемо передавати цю інформацію у відповідні контролюючі та правоохоронні органи.

Мене не взяли на роботу в Службу таксі, мотивуючи тим, що машина не та. А в цій Єдиній Службі таксі працюють навіть на «класиці». Відкати навіть у таксі.

Сергій Марценюк: Вимоги до автомобілів і водіїв можуть розрізнятися у різних фірмах таксі. У нас водій повинен мати стаж не менше 3-х років, вік від 21 роки. Не приймаються на роботу трьох дверні машини, вітчизняні старше 10 і іномарки старше 15 років, що мають пошкодження кузова та не відповідають нормативам технічного стану. Крім цього, кожен водій повинен пройти тест на знання вулиць міста.

Чому в тульських таксі немає дитячих крісел?

Марценюк сергій: На даний момент багато таксі нехтують вимогами ПДР за правилами перевезення дітей. Ми цю задачу вирішили: кожен автомобіль-таксі в обов’язковому порядку укомплектований універсальним дитячим утримуючим пристроєм ФЕСТ. Причому націнки на такі замовлення не передбачені. Сподіваємося, що наш досвід переймуть всі наші колеги.

Таксометр чек буде видавати?

Сергій Марценюк: Законодавством передбачено два види звітних документів.

Згідно з постановою Уряду Російської Федерації від 14 лютого 2009 року N 112 р. Москва “Про затвердження Правил перевезень пасажирів та багажу автомобільним транспортом і міським наземним електричним транспортом”, фрахтівник видає фрахтувальнику касовий чек або квитанцію у формі бланка суворої звітності. У квитанції на оплату користування легковим таксі допускається розміщення додаткових реквізитів, що враховують особливі умови здійснення перевезень пасажирів і багажу легковими таксі.

Пасажир буде автоматично застрахований при посадці в “нове” таксі?

Сергій Марценюк: Обов’язкове страхування пасажирів у легковому таксі законодавством не передбачено. Але багато перевізники страхують своїх пасажирів. Так що, рекомендую уважніше ставиться до питання вибору перевізника.

Таксометри будуть за чий рахунок встановлювати? Утримувати із зарплати таксистів?

Сергій Марценюк: Згідно із законом 69-ФЗ, для отримання дозволу на діяльність таксі, автомобіль повинен бути укомплектований таксометром. Однак, зараз у прийняті державною думою в першому читанні, розроблені за участю Національної Ради таксі, поправки в цей закон. Зокрема, пропонується перенести рішення про необхідність використання цих приладів в регіони. Так що, можливо необхідність купувати таксометри в Тульській області взагалі відпаде.

По суті Вашого питання: обладнати транспортний засіб таксометром повинен власник (або лизинговзятель) ТЗ, який отримує дозвіл на діяльність таксі.

Як в Тулі отримати дозвіл на роботу в таксі?

Марценюк сергій: Для отримання дозволу індивідуальний підприємець або юридична особа подає заяву в центр видачі дозволів, що знаходиться за адресою р. Тула, Хлібна площа, д. 7 або на сайті департаменту транспорту Тульської області www.reg.deptrans.ru

Процедура отримання дозволу максимально спрощена. Дозволи видаються безкоштовно. Термін дії дозволу – 5 років.

Коли останній раз викликала таксі до певного часу, вони НЕ ПРИЇХАЛИ ВЗАГАЛІ і навіть не вибачилися. Я розумію, що вибрала саме дешеве, але ж це не дає їм права на огидну роботу. Ціни встановлюю не я, я хочу отримувати нормальний цивілізований сервіс. На всі мої спроби зв’язатися з керівництвом або отримати ПІБ директора, диспетчер інформацію не надала. З кого можна спитати за те, що я в підсумку запізнилася по робочих справах скрізь і понесла фінансові і моральні втрати із-за того, що вони не виконали свої зобов’язання переді мною. З подивом дізналася, що це таксі приймає дзвінки від туляков, перебуваючи в іншому місті (здається в Кургані). Актуально на них скаржитися в тульську товариство захисту прав споживачів? Зможуть залучити їх до відповідальності та відшкодувати мої збитки?

Сергій Марценюк: Нові технології в даний час дозволяють перебувати оператору в іншому кінці країни, і навіть на іншому континенті. Не за горами той час, коли заявку на таксі можна буде розмістити і без участі оператора через Інтернет. Але це, звісно, не звільняє від відповідальності за якість та безпеку послуг, що надаються. Так що у випадку порушення правил та законів споживач має право звертатися за захистом своїх прав і це не залежить від місця розташування диспетчерської. Ну і також у випадку, якщо у вас виникли проблеми з поїздками на таксі в Тулі і області, звертайтеся до нас в Некомерційне Партнерство «Об’єднання автотранспортних перевізників Тульської області». Наші юристи допоможуть Вам.

Як може бути фахівцем з питання “Закону про таксі” людина, яка не має власного автопарку і виступає за скасування цього закону?

Марценюк сергій: Ми неодноразово заявляли, в тому числі і на сторінках цього ресурсу, про нагальну необхідність закону про таксі. На жаль, у зв’язку з поспішністю її ухвалення, у нього виникли вимоги, які не прийнятні, наприклад, для малих міст і поселень. У зв’язку з цим ми вважаємо своїм обов’язком включитися в роботу громадських і професійних організацій з прийняття поправок до закону, як на федеральному, так і на обласному рівні. Вже є певні успіхи. Виконуючи рішення 1 всеросійського з’їзду таксистів, створено Національну Раду таксі, до складу якого увійшли представники і Тульської області.

У Вас можна працювати тільки по суботах на своєму авто? Те, що потрібно встановити в авто за новим законом, ви надаєте?

Сергій Марценюк: Доцільність рішення про роботу в таксі, в світлі нового закону, приймає для себе кожен сам водій. Обмежень за графіком немає. Витратні матеріали ми надаємо. Обмовлюся, що зараз мова йде не про всіх фірмах таксі, а тільки про ту, якої поставили питання.

Скільки буде коштувати поїздка в таксі? Скільки за 1 км шляху? Скільки за посадку? І з якого часу це почнеться?

Сергій Марценюк: Дуже складне питання. Все буде залежати від подальшого розвитку впровадження в життя нового закону і супутніх витрат на діяльність.

Ви приймаєте на роботу жінок?

Сергій Марценюк: Звичайно.

Яким Ви бачите таксі в Тулі років через 5?

Сергій Марценюк: Сервіс таксі не тільки в Тулі, але і всієї Росії останні роки схильний глобальним позитивним змінам. Вводяться нові послуги і технологічні методи їх надання. Хотілося б, щоб цей процес не був припинений

Як Ви ставитеся до мережевих диспетчерським?

Марценюк сергій: Якщо фірма таксі не може або навмисне не хоче повноцінно контролювати весь ланцюжок заходів у процесі пасажирських перевезень легковими автомобілями таксі, то не важливо мережева вона чи місцева. У цьому випадку такі компанії необхідно притягати до найсуворішої відповідальності. Я маю на увазі не тільки обробку-передачу водієві замовлення, але і дотримання всіх нормативних процедур, а саме, проведення передрейсових оглядів водіїв і автомобілів, відповідність вимогам безпеки, ведення супровідної документації та ще багато іншого. Якби подібні фірми чесно повідомляли клієнтам, що вони ніякі не таксі, а звичайні диспетчерські, які лише обробляють інформацію і передають її водіям, не відповідаючи за наслідки, то не вводили би в оману споживача.

Чи можу я, не укладаючи договір з диспетчерської, отримати дозвіл на роботу таксі?

Сергій Марценюк: Звичайно. Дозвіл видається на діяльність легкового таксі за умови, що індивідуальний підприємець зобов’язується виконувати всі вимоги щодо безпеки перевезень.

Скільки коштує ліцензія на роботу в таксі?

Сергій Марценюк: В Тульській області отримання дозволу на діяльність таксі безкоштовно до 01.01.2013 року

Джерело: Тульські Новини

Tags

Related Articles

Back to top button
Close
Close