Porsche поглинули остаточно


Volkswagen остаточно приєднав до себе компанію Porsche, викупивши залишилися 50,1% її акцій. Відтепер Porsche – 12-я марка німецького концерну. Відзначається, що злиття відбулося на наступний день після того як Porsche відзвітував про свій прибуток за шість місяців – вона виявилася у вісім разів більше, ніж роком раніше.
Porsche поглинули остаточно
Як повыдомив нам белорусский форум seatVolkswagen остаточно приєднав до себе компанію Porsche, викупивши залишилися 50,1% її акцій. Відтепер Porsche – 12-я марка німецького концерну. Відзначається, що злиття відбулося на наступний день після того як Porsche відзвітував про свій прибуток за шість місяців – вона виявилася у вісім разів більше, ніж роком раніше.
«Нарешті ми по-справжньому єдиний концерн. Важкий для всіх період невизначеності завершився. В рамках одного концерну наша співпраця стане дійсно взаємовигідним », – заявив глава виробничої ради Porsche Уве Хюкк.
У свою чергу, голова ради директорів Volkswagen Мартін Вінтеркорн відзначив, що «це злиття однаково вигідно і для Volkswagen, і для Porsche, і для Німеччини як для промислової країни».

Історія злиття двох автогігантів повною мірою ілюструє мінливості долі – адже ще в 2008 році Porsche сам планував поглинути свого партнера-конкурента, для чого навіть придбав 35,14% його акцій. Однак виробник спорткарів трохи не розрахував свої сили – відсотки по боргах, набраним, щоб купити контрольний пакет Volkswagen, похитнули його фінансове благополуччя – і видобуток раптово обернулася хижаком: у 2009 році Volkswagen викупив 49,9% акцій Porsche. Цікаво, що з 10,4 мільярдів євро, витрачених на перший етап поглинання, безпосередньо на фінансування угоди пішло не більше 4,5 млрд., решта – на погашення боргів штутгартців.
Другий етап операції спочатку був планований на 2014 рік, так як особливості німецького оподаткування не дозволяли забезпечити економічно вигідне злиття раніше. Проте потім компаніями була розроблена дотепна схема, як взагалі не платити податків: Porsche передав свої акції в проміжну холдингову компанію, що знаходиться під контролем концерну, а Volkswagen заплатив виробникові спорткарів 4,46 млрд. євро і передав одну акцію. У результаті, відповідно до німецьким податковим кодексом, угода була оцінена не як купівля-продаж, а як реструктуризація – і в казну Німеччини не перепало ні єдиного євро.
Подібний «чесний» спосіб ухилення від податків викликав хвилю роздратування серед німецьких політиків – так, наприклад, глава парламентської фракції Вільної демократичної партії Райнер Брюдерле заявив, що «пересічний платник податків відчуває себе обдуреним», спостерігаючи за подібними фокусами: «Нехай все це і оформлено цілком легально, однак така ситуація свідчить лише про те, що ми терміново потребуємо більш простому і справедливому податковому законодавстві ».
Як би там не було, угоду між двома автовиробниками, яку в Німеччині вже охрестили «угодою століття», справді можна назвати дуже вигідною. Прибуток компанії Porsche за 2011 рік склав понад 2 млрд євро, що стало найвищим фінансовим показником компанії (яка і без того є найбільшою високоприбуткової інжиніринговою компанією в світі) за всі 80 років її існування. «Porsche здатний зберігати успіх навіть в економічно важкі часи», – зазначив виконавчий директор компанії Маттіас Мюллер.
Нагадаємо, що Volkswagen AG є найбільшим автовиробником у Європі. Під його крилом існують такі марки, як Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT і Scania, а також люксові бренди Lamborghini, Bentley, Bugatti. Загальне число співробітників автоконцерну сягає півмільйона осіб. У 2011 німецький авто-гігант продав по всьому світу більше восьми мільйонів автомобілів, поступившись у цьому лише американської корпорації General Motors.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close