Експерти: права для скутерів – гримаси бюрократії


Улюблений засіб пересування підлітків і хіпстерів – 50-ти кубові скутери – знову опинилося під пильною увагою Державтоінспекції, яка заявила про необхідність ввести під них окрему категорію у водійському посвідченні. Експерти ж впевнені, що з цієї затії знову нічого не вийде.
Експерти: права для скутерів - гримаси бюрократії
Улюблений засіб пересування підлітків і хіпстерів – 50-ти кубові скутери – знову опинилося під пильною увагою Державтоінспекції, яка заявила про необхідність ввести під них окрему категорію у водійському посвідченні. Експерти ж впевнені, що з цієї затії знову нічого не вийде.
В кишить мурашнику сучасного міста, де потужні машини марно спалюють бензин, простоюючи в нескінченних пробках, втіленням швидкості все частіше є не благородні лінії спорткара, а пухкі боки крихітного моторолера. Популярність цього виду транспорту зростає – згідно зі статистикою, в Росії щороку продається близько 30 000 скутерів, а загальна їх кількість наближається до півтора мільйонів. Зростає і число аварій: якщо в 2008 році, за даними МВС, пригод з їх участю було 3,6% від загального числа, то в 2011-му – вже 5,3%. А за шість місяців 2012 року, водії моторолерів здійснили вже близько трьох тисяч ДТП, причому 170 з них зі смертельним результатом.

Російське законодавство якось прогледіло малооб\’ємні скутери: для управління ними не потрібно чекати 18 років, не потрібно отримувати права або хоча б вчити ПДД – сів, та поїхав, як на велосипеді. Можливо, в радянські часи характеристики 50-ти кубових движків не сильно-то й різнилися з велосипедними педалями, але сучасний скутер з варіаторной коробкою має «максималку» в районі 60-70 км \\ год, а динаміці розгону позаздрять багато автомобілів. При цьому вартість підтриманого апарату з Японії коливається в межах 25-40 тисяч рублів – вельми привабливо для підлітків і тих, хто хоче відчути себе «не під контролем» на дорогах загального користування – за статистикою МВС, кожний тринадцятий скутерист, який потрапив в аварію, був п\’яний.
«Це дійсно велика проблема, тим більше що в більшості випадків цими транспортними засобами керують неповнолітні, які не володіють водійським майстерністю», – цитує сайт Державтоінспекції заступника начальника Управління правового регулювання та пропаганди безпеки дорожнього руху ГУОБДД МВС полковника поліції Володимира Шевченка.
Полковник підкреслив, що саме відсутність водійського посвідчення для управління мопедом і є коренем усіх зол: «Ця обставина породжує безкарність, адже штрафи за порушення ПДР такими водіями сьогодні мізерно малі, а от небезпека порушники на мопедах представляють реально велику».
Проте експерти, опитані Autonews, дотримуються протилежної думки. Так, наприклад, віце-голова Руху автомобілістів Росії Леонід Ольшанський заявив, що ця ініціатива – не більш ніж «чергова піар-акція ДАІ»: «Які права, який ПТС, про що вони взагалі говорять? На одному скутері може їздити весь двір, вся сім\’я, особливо на дачі – яку небезпеку вони там представляють? А коли я під\’їжджаю до таких місць, де збираються підлітки на скутерах, так вони прямо мені кажуть: «Будемо тікати, не будемо підкорятися!» Так що нічого у них не вийде ».
З ним солідарний і депутат Державної Думи В\’ячеслав Лисаков – на його думку, більшість моторолерів осідає в селах або використовується для переміщення по дворовим територіям, і ніколи не виїжджає на трасу, а, значить, не представляє загрози. Зобов\’язувати їх власників отримувати права або ставити свою двоколісну техніку на облік, означало б просто піддавати їх непотрібної бюрократичної процедури.
При цьому депутат вважає, що Росії варто придивитися до світового досвіду: «В Іспанії, наприклад, управляти скутером вчать зі школи, а в Словенії влади дотепно вирішили проблему – там скутер до 50 кубів має жорстке обмеження по швидкості – 25 км \\ год – і відповідну жовту табличку ззаду. На нього ніяких документів не потрібно – хоча, технічно, вони можуть їхати шістдесят, навіть 80 км \\ год Виходить логічно: хочеш переміщатися з комфортом, не поспішаючи, будь ласка! Хочеш швидше – будь люб\’язний підкорятися всім тим же обмеженням, що і автомобіліст ».
А голова Комітету по захисту прав автомобілістів Олексій Дозорів переконаний, що ДАІ і зараз володіє всіма необхідними повноваженнями для боротьби з двоколісними порушниками: «Я сам три роки тому пересів на скутер – і влітку їжджу тільки на ньому, для економії часу. Тому в мене подвійне ставлення. З одного боку, я бачу безліч неповнолітніх скутеристів, які нехтують захистом, шоломами, не знають і не дотримуються правил дорожнього руху. З іншого – обмеження вб\’ють скутер як понад мобільне транспортний засіб. Думаю, було б достатньо, якби ГИБДД просто виконувало свої прямі обов\’язки – зупиняти і штрафувати порушують скутеристів. Нехай хоч на 200 рублів – для підлітка і це гроші. Але ж інспекторам це не цікаво – їм подавай позбавлення прав, «дорогі» порушення. Це також як і з велосипедистами – вони їздять поперек потоку, вночі без фари, і даішників це анітрохи не хвилює ».
Зазначимо, що приборкати цей верткий вид транспорту ГИБДД намагається з 2009 року, але не даремно, мабуть, назва «скутер» походить від англійського «to scoot» – «тікати». Ідея змусити скутеристів отримувати права або реєструвати свою техніку не знайшла підтримки в уряді, і окрема категорія «М» у водійському посвідченні нового зразка так і не з\’явилася.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close