Восени подорожчає все, що рухається


Російський авторинок після першого вересня чекають великі зміни. Мінпромторг, не затвердивши досі базові ставки утилізаційного збору, серйозно ризикує перетворити купівлю-продаж автомобілів в справжній фінансовий хаос. Згідно з прогнозами, найважче доведеться невеликим компаніям, що займаються реалізацією старих машин із США, Японії та країн Європи.Восени подорожчає все, що рухається
Російський авторинок після першого вересня чекають великі зміни. Мінпромторг, не затвердивши досі базові ставки утилізаційного збору, серйозно ризикує перетворити купівлю-продаж автомобілів в справжній фінансовий хаос. Згідно з прогнозами, найважче доведеться невеликим компаніям, що займаються реалізацією старих машин із США, Японії та країн Європи.
Пауза, яку взяли чиновники для коригування ставок утилізаційного збору, може привести авторинок до кінця літа в стан парабіоз. Після чого він вибухне, в першу чергу, цінами. Втім, на думку заступника міністра промисловості і торгівлі Олексія Рахманова, авторинок не стане заручником ситуації. Навпаки, все буде залежати від його учасників. «Багато що залежить від політики виробників та дилерів», – підкреслив Рахманов «Российской газете».

За його словами, найближчим часом Мінпромторг оприлюднить базові ставки утилізаційного збору, потім проект постанови буде розісланий відомствам. За попередніми підрахунками Мінпромторгу і Мінекономрозвитку, базова ставка за новий легковий автомобіль може скласти 20 000 – 45 000 рублів, за вантажний – від 150 000 до 400 000 рублів. Очікується, що суму початкової ставки помножать на коефіцієнт, який буде залежати від об\’єму двигуна та віку ввезеної машини.
Поки чиновники визначаються зі ставками, продавці старих машин середньої руки завмерли в очікуванні. Як виявилося, компанії, що займаються продажем авто із США та Європи, вважають за краще не форсувати події, а вичекати момент і коректувати ціни вже після першого вересня.
«Будемо змінювати ціни в міру введення утилізаційного збору. Навряд чи варто робити це зараз, ринок все відрегулює сам. Хоча нічого доброго чекати від утилізаційного збору не варто », – говорять в компанії« Автоленд ».
Саме ринок, на думку більшості представників компаній-продавців уживаних авто, буде коригувати ціни. Але для цього не можна штучно стримувати або завищувати вартість машин, давши ринку, таким чином, повну свободу дій.
«Зараз за ситуацією уважно стежать всі продавці старих машин. Ми, наприклад, ціни поки не коригуємо, чекаємо реакції ринку. Після першого вересня мало що зміниться, підвищення цін – це тривалий процес », – розповів Autonews.ru представник компанії« ІнЛюксАвто ».
Примітно, що за розвитком подій спостерігають не тільки всередині країни. Зарубіжні аналітики вже встигли підрахувати, у скільки обійдеться Росії створення всього циклу утилізаційних процесів – від опрацювання законодавчої бази до будівництва профільних заводів по всій країні. Якщо вірити оприлюдненій інформації, то протягом 10 найближчих років Росія витратить близько двох мільярдів євро, щоб утрясти всі відповідні питання.
Тиждень тому своїми спостереженнями поділився і керівник практики з надання послуг компаніям автомобільної галузі PricewaterhouseCoopers Стенлі Рут. За інформацією відомого аналітика, незабаром в Росії виникне гостра необхідність в утилізації старих машин. За підрахунками експертів, протягом наступних 10 років щороку автопарк позбувається близько 3 мільйонів автомобілів. Цьому процесу багато в чому посприяє запаморочливе зростання вітчизняного авторинку.
Як еталон експерти PWC привели модель організації утилізаційного процесу в Голландії, де утилізаційний податок у розмірі 45 євро сплачується виробником або офіційним дилером на стадії продажу нового автомобіля. При цьому з власника не стягується плата при здачі автомобіля на утилізацію. Крім того, утилізаційні підприємства в Голландії отримують щорічні субсидії.

У Росії ж розмір утилізаційного збору може скласти в кілька десятків разів більше. Крім того, вже незабаром техпаспорта нових машин власникам видаватимуть виключно в тому випадку, якщо за авто вже сплачено збір. За умови, якщо автомобіль експлуатується на території РФ тривалий час і збір на нього сплачено не був, останньому власникові доведеться утилізувати стару машину вже за свій рахунок.

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close