Московських таксистів підведуть під єдиний тариф


Нав\’язлива в зубах фраза про «булочну і таксі» з гайдаївської комедії насправді визначила ставлення городян до цього виду громадського транспорту на десятиліття вперед. Перефразовуючи іншу, не менш поширену цитату – таксі продовжує залишатися розкішшю, так і не ставши засобом повсякденного пересування. Чиновники московського Департаменту транспорту вирішили, нарешті, покласти край цьому – і винесли на публічне обговорення концепцію розвитку столичного таксі до 2015 року.Московських таксистів підведуть під єдиний тариф
Нав\’язлива в зубах фраза про «булочну і таксі» з гайдаївської комедії насправді визначила ставлення городян до цього виду громадського транспорту на десятиліття вперед. Перефразовуючи іншу, не менш поширену цитату – таксі продовжує залишатися розкішшю, так і не ставши засобом повсякденного пересування. Чиновники московського Департаменту транспорту вирішили, нарешті, покласти край цьому – і винесли на публічне обговорення концепцію розвитку столичного таксі до 2015 року.

Презентація «таксі майбутнього» живцем відбулася ще наприкінці минулого місяця: на майданчику біля входу в Парк Горького роззяви і відпочиваючі могли спостерігати шість жовтих автомобілів Volkswagen, Ford і Hyundai з надрукованими на боках тарифами «руб. \\ Км.», Обладнаних касовими апаратами ( з можливістю оплати банківською карткою), супутниковим зв\’язком та онлайн-супроводом диспетчерської служби. Як виявилося, «концепт-кари» дуже точно втілювали задум чиновників, викладений в 38-сторінковому документі на сайті департаменту – коротко: визначити список автомобілів, які можна використовувати для комерційних пасажирських перевезень, встановити фіксований тариф на проездкі і перефарбувати всі таксі в жовтий колір . Чому в жовтий? Ну, це як в анекдоті – значить, по іншим пунктам заперечень немає?
Насправді, цілком очевидно, що чиновники надихалися знаменитим нью-йоркським таксі. Воно теж жовте – і навіть є одним із символів міста. Але це не головне. Справа в тому, що таксі в Нью-Йорку досить дешеве, і нікого не здивує, якщо ви, справді, захочете проїхатися в булочну на оспіваному Голлівудом жовтому Ford Crown Victoria з шашечками. Саме до цього хочуть прийти російські чиновники, копіюю американську систему поділу таксистської праці: передбачається, що таксі в Москві буде двох типів – «стандартного», що має можливість працювати як «від бордюру», так і за викликом, і «преміального» (в Нью -Йорку – «car service»), що працює тільки за викликом. При цьому тарифи для «стандартного» таксі підібрані так, щоб залучити пасажирів в сегмент поїздок на коротку дистанцію: 100 рублів за перший кілометр або перші три хвилини, і 30 рублів за кожний наступний кілометр – або 12,5 рублів за хвилину. При цьому вночі, у вихідні і, можливо, в години пік, буде діяти «прозорий» підвищувальний коефіцієнт. А координувати роботу всього московського таксопарку буде єдиний міський кол-центр – це теж повинно здешевити таксі – адже існуючі колл-центри беруть до 25% виручки від замовлення. Все це, за задумом працівників департаменту, має допомогти «чесним таксистам» витіснити з ринку нелегалів, яких, як і раніше, домінують кількість – 75% за даними Мерії Москви.
До речі, про нелегалів – концепція розвитку таксі передбачає також підвищення вимог до водіїв: це обов\’язкове знання російської мови, стаж «за кермом» не менше 3-х років і знання міста. Таким чином, хрестоматійне «садись, командир, дорогу покажеш, ге?» Має піти в минуле, разом з «жигулями», на яких це саме «минуле» їздило: єдиною вітчизняної машиною, допущеної до таксі, стала Lada Largus. Інші сім схвалених моделей «стандартного таксі» це – Chevrolet Aveo, Hyundai Solaris, Renault Logan, Renault Sandero, Kia Rio, Volkswagen Polo Sedan і Ford Focus. Відзначається обов\’язкову наявність в комплектації кондиціонера і двох подушок безпеки.
Експерти по-різному оцінили ініціативу транспортного департаменту – так, наприклад, лідер громадської організації автомобілістів «Свобода вибору», депутат від «Єдиної Росії» В\’ячеслав Лисаков заявив в інтерв\’ю Metro, що його бентежить колір: «Бентежить вимога однакового кольору для машин. Крім того, я вважаю, що диференційований підхід повинен бути до регуляції роботи таксі за викликом і «від бордюру». Але в цілому, сферу, звичайно, потрібно регулювати ».
А ось виконавчий директор Московського транспортного союзу Юрій Свєшніков висловився набагато жорсткіше – на його думку, транспортні компанії знаходяться «в шоці» від цього документа, адже з ними «ніхто не радився», крім того, документ «не вкладається в рамки існуючого федерального законодавства» , передає «Коммерсант». Свєшнікова підтримує гендиректор ТОВ \”Нова транспортна компанія\” Фелікс Маргарян – в інтерв\’ю «Відомостям» він підкреслив, що, вводячи єдиний колл-центр, місто робиться фактичним монополістом послуг таксі, а «єдиний тариф» обессмислілісь боротьбу за клієнта серед компаній, знищить конкуренцію. Крім того, у списку дозволених моделей явно проглядаються сліди лобіювання: «Чому в ньому немає Skoda, Fiat, російських автомобілів? Я бачу явні порушення законодавства. Думаю, що концепція може привернути увагу Федеральної антимонопольної служби ».
Нагадаємо, що «концепція розвитку» – це другий по рахунку документ, покликаний цивілізувати російський ринок таксомоторних перевезень. До прийняття в квітні 2011 року Федерального закону «Про таксі», загальних правил роботи диспетчерських служб і самих таксистів не існувало. Порядки цього «дикого ринку», не гребує заробляти і на крові – наприклад, коли після теракту в аеропорту «Домодєдово» в 2011 році ціни на послуги таксі в радіусі декількох кілометрів відразу зросли з тисячі до 10-20 тисяч рублів – часто викликали то , що прийнято називати «широким громадським резонансом».

Related Articles

Залишити відповідь

Back to top button
Close
Close